Nån som testat påhängsmotor?

En jobbarkompis kör en sån där motor på en gamnal Hermes cykel, diskussionen på jobbet har varit vilket körkort som krävs då effekt/viktförhållandet blir ganska bra.

Har varit sugen på ett sånt där boardtrackbygge men ligger redan säker 5 år efter planeringen med de objekt jag har på listan.

Om man försöker begränsa dom till 30km/h och bygger på en tillräckligt gammal cykel kan man försäkra den som moped "modell äldre"

Det var det en som gjorde här i stan innan det blev vanligt med kina import, han fick svänga förbi sitt försäkringsbolag och visa upp den.

Han sa "Jag vet inte vad det är, jag fick den av en granne på landet som hade den på ladugårdsvinden, jag tror att den är från 50 talet."

Den var helt nybyggd på en gammal militärcykel.

Om man försöker begränsa dom till 30km/h och bygger på en tillräckligt gammal cykel kan man försäkra den som moped "modell äldre"

Det var det en som gjorde här i stan innan det blev vanligt med kina import, han fick svänga förbi sitt försäkringsbolag och visa upp den.

Han sa "Jag vet inte vad det är, jag fick den av en granne på landet som hade den på ladugårdsvinden, jag tror att den är från 50 talet."

Det är ju lite mer en kul grej om behörigheter, han som kör är en outlaw utan kort för annat än bil?

80 cc och 3,5 kW kräver väl 35 kg i vikt för att få framföras med A1 och Hermesen tillsammans med kinesmotorn väger knappast detta. A2 blir väl 17,5 kg så det kan rent av vara så att det krävs A kort, dock har det inte blivit nån vägning av åket än.

Tror nog att det finns värre problem som tex att klara regbesiktning med endast bakbroms av mindre effektiv modell, plus att cykellyse med dymo och endast röd reflex bak inte heller riktigt klarar kraven ?

True story

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...