Med tanke på hur tungt hjulet snurrar med lagertätningar och fett så ska det vara väldigt fel för att det ska visa något, på nivån att man studsar av vägen. Det blir obehagligt att köra långt innan det.Har man inge utrustning så kan man få en idikation hur illa eller hyfsat de är genom att rotera hjulet på stickaxeln...
Sitter vikterna på insidan av däcket, dvs utsidan av fälgen så kommer vikterna att slungas bort rätt fort, och då blir det jobbigt. Eller så har dom svetsat fast dom, och då har du andra problemOk, det låter inte som något man skall fuska med..
märkligt för man hör så många som säger att på nya hojar och med nya däck gör det ingen skillnad typ.
Men jag antar att om man måste montera 30-50g vikter så är det ganska stor obalans?
Det är inga vikter alls på min fälg nu (original fälg och däck), så det var därför jag funderade. Kanske har de balanserat fälgen på insidan och det håller så?
//K
Jag vet att de kan snurra trögt, det jag menade att man kan se hur mycke däcket/fälgen vobblar när man snurrar den på axeln.. Va inte frågan om att balansera allt utan se om de är illa eller inte..Med tanke på hur tungt hjulet snurrar med lagertätningar och fett så ska det vara väldigt fel för att det ska visa något, på nivån att man studsar av vägen. Det blir obehagligt att köra långt innan det.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|