nåt att göra söndag 27/5

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
då jag e en halvtaskig pilot åxå med motorintresse får jag föreslå en söndagstur till Viaredsfältet i Borås......skall ju bli bra väder säger dom
skall vara flyguppvisning i den klubben o det finns alltid nåt att glo på
ni skall veta att det är ingen skillnad för mig att gasa för fort in i en kurva o undra om man kommer levande ur den.......som att försöka landa på nåt jävla gräsfält bara för att kompisen skriker att han dör om han inte får pissa snart
....för landningar e inte min starka sida
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Andersflygare skrev:
då jag e en halvtaskig pilot åxå med motorintresse får jag föreslå en söndagstur till Viaredsfältet i Borås......skall ju bli bra väder säger dom
skall vara flyguppvisning i den klubben o det finns alltid nåt att glo på
ni skall veta att det är ingen skillnad för mig att gasa för fort in i en kurva o undra om man kommer levande ur den.......som att försöka landa på nåt jävla gräsfält bara för att kompisen skriker att han dör om han inte får pissa snart
....för landningar e inte min starka sida
Jag bangar inte för att vara copilot vid en daredeviluppvisning. Kan inget om flygning men är på ändå.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Andersflygare skrev:
då jag e en halvtaskig pilot åxå med motorintresse får jag föreslå en söndagstur till Viaredsfältet i Borås......skall ju bli bra väder säger dom
skall vara flyguppvisning i den klubben o det finns alltid nåt att glo på
ni skall veta att det är ingen skillnad för mig att gasa för fort in i en kurva o undra om man kommer levande ur den.......som att försöka landa på nåt jävla gräsfält bara för att kompisen skriker att han dör om han inte får pissa snart
....för landningar e inte min starka sida
JAA va ballt, ja är på!!!

När åker vi? och vartifrån?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ahh ljuva minne.

Som liten pöjk så stog man och höll för öronen när på den tiden det hypermordena Viggen kom lågsniffande över fälltet steg och slog på EBK.

Det talade man om länge.

Har jag inget annat för mig så är jag på.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Andersflygare skrev:
då jag e en halvtaskig pilot åxå med motorintresse får jag föreslå en söndagstur till Viaredsfältet i Borås......skall ju bli bra väder säger dom
skall vara flyguppvisning i den klubben o det finns alltid nåt att glo på
ni skall veta att det är ingen skillnad för mig att gasa för fort in i en kurva o undra om man kommer levande ur den.......som att försöka landa på nåt jävla gräsfält bara för att kompisen skriker att han dör om han inte får pissa snart
....för landningar e inte min starka sida

Vet du om det är militära flygplan också?

Förresten, hur gör man för att ta flygcertifikat och exakt hur rik måste man vara?

FÖRGÖRAREN :yoparty
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Förgöraren skrev:
Vet du om det är militära flygplan också?

Förresten, hur gör man för att ta flygcertifikat och exakt hur rik måste man vara?

FÖRGÖRAREN :yoparty

söndag 29/5 menar jag naturligtvis

svårt att ta ett ppl ?.......klarar du av att ta ett mckort klarar du åxå av ett flygcert.....bara en dimension mer.......o inga lömska poliser med laser bakom varje moln heller.......nu tror jag det kostar ca 75-90 k att ta ett cert....finns två klubbar på jobbet Chalmers Flygklubb och Aeroklubben....och vill du bli yrkesspakryckare så finns det SPU (svensk pilotutbildning) på Säve åxå...( om du skulle råka ha en 6-800 k liggande i byrålådan
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Andersflygare skrev:
söndag 29/5 menar jag naturligtvis

svårt att ta ett ppl ?.......klarar du av att ta ett mckort klarar du åxå av ett flygcert.....bara en dimension mer.......o inga lömska poliser med laser bakom varje moln heller.......nu tror jag det kostar ca 75-90 k att ta ett cert....finns två klubbar på jobbet Chalmers Flygklubb och Aeroklubben....och vill du bli yrkesspakryckare så finns det SPU (svensk pilotutbildning) på Säve åxå...( om du skulle råka ha en 6-800 k liggande i byrålådan
Jag vill också ta.. går det att löra med privat övningsflygning precis som med MC eller måste man ta lektioner??
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Andersflygare skrev:
söndag 29/5 menar jag naturligtvis

svårt att ta ett ppl ?.......klarar du av att ta ett mckort klarar du åxå av ett flygcert.....bara en dimension mer.......o inga lömska poliser med laser bakom varje moln heller.......nu tror jag det kostar ca 75-90 k att ta ett cert....finns två klubbar på jobbet Chalmers Flygklubb och Aeroklubben....och vill du bli yrkesspakryckare så finns det SPU (svensk pilotutbildning) på Säve åxå...( om du skulle råka ha en 6-800 k liggande i byrålådan

Just det.......gräddvisp utb finns åxå....ca 175000 för ett acert.......tänk att komma till räkröjan vid stugan hos nån.....i en liten visp....hög skrytfaktor...nackdelen e att du inte kan hinka nån hojtarolja den dagen
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Andersflygare skrev:
söndag 29/5 menar jag naturligtvis

svårt att ta ett ppl ?.......klarar du av att ta ett mckort klarar du åxå av ett flygcert.....bara en dimension mer.......o inga lömska poliser med laser bakom varje moln heller.......nu tror jag det kostar ca 75-90 k att ta ett cert....finns två klubbar på jobbet Chalmers Flygklubb och Aeroklubben....och vill du bli yrkesspakryckare så finns det SPU (svensk pilotutbildning) på Säve åxå...( om du skulle råka ha en 6-800 k liggande i byrålådan

Grymt! Nu ska jag ut å panta burkar!

Blev faktiskt riktigt sugen...hörde av nån att då man väl har certet så var det inte så dyrt att genomföra flygningar om man var med i Chalmersklubben!

Man kanske borde satsa...har ett par pilotbrillor framför mig!

FÖRGÖRAREN :yoparty
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Miss_Orchidee skrev:
Jag vill också ta.. går det att löra med privat övningsflygning precis som med MC eller måste man ta lektioner??

nope......du måste logga varje timma och det krävs minst 45 timmar numer varav fem eller tio i simulator tror jag
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Andersflygare skrev:
nope......du måste logga varje timma och det krävs minst 45 timmar numer varav fem eller tio i simulator tror jag
Skit också.... varför måste man vara i simulator om man nu kan få flyga på riktigt? verkligheten borde ju vara bättre än simulatorn kan man tycka....


iof, i en simulator kan dom tvinga ut en i kasst väder... det flyger man ju inte gärna i annars :va
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Förgöraren skrev:
Grymt! Nu ska jag ut å panta burkar!

Blev faktiskt riktigt sugen...hörde av nån att då man väl har certet så var det inte så dyrt att genomföra flygningar om man var med i Chalmersklubben!

Man kanske borde satsa...har ett par pilotbrillor framför mig!

FÖRGÖRAREN :yoparty

att hyra en kärra kostar allt från ca 600 i timman till hurmycketsomhelst beroende hur stork burk du har råd med....får jag föreslå en Gulfstream 5.....går direkt Kina för modesta ca 80000 i timman ( med Bar)
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Miss_Orchidee skrev:
Skit också.... varför måste man vara i simulator om man nu kan få flyga på riktigt? verkligheten borde ju vara bättre än simulatorn kan man tycka....


iof, i en simulator kan dom tvinga ut en i kasst väder... det flyger man ju inte gärna i annars :va

just det ...i en sim kan man få situationer som du inte skulle vilja öva i verkligheten.......storm.....ena vingen ramlat av........motorn hälsat hem......svärmor ylar i sitsen bredvid.......vodkan slut.....
dessutom e det altför många som går åt i just det vädret som du sa att man inte vill flyga i......sak samma som att gå in i en böj i alltför hög fart än vad man klarar av....och.....oopppss
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Andersflygare skrev:
att hyra en kärra kostar allt från ca 600 i timman till hurmycketsomhelst beroende hur stork burk du har råd med....får jag föreslå en Gulfstream 5.....går direkt Kina för modesta ca 80000 i timman ( med Bar)
Å coolt! morsan jobbade lite ute på Säve innan och så hyrde dom in en gulfstream... fast kanske inte just 5 an :Va ja vet inte...
Men den va svinlyxig innuti, små kristall kronor ovanför borden i körspärrsträ, och til det vita fluffiga skinfotäljer... som dessutom gick att vrida åt alla möjliga håll och åka fram och tillbaks i. skit tufft.

Dom hade en säng med, fundera lite på det där med 10 000 meters klubben, men då den stod på fast land så kändes det inte som nån sport va :hihi

As lyxig toalet med, med keramik handfat, spegel, dämpad belysning och lyxiga handdukar...

det är annat än SAS det ;)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Andersflygare skrev:
just det ...i en sim kan man få situationer som du inte skulle vilja öva i verkligheten.......storm.....ena vingen ramlat av........motorn hälsat hem......svärmor ylar i sitsen bredvid.......vodkan slut.....
dessutom e det altför många som går åt i just det vädret som du sa att man inte vill flyga i......sak samma som att gå in i en böj i alltför hög fart än vad man klarar av....och.....oopppss
Men utöver dom 5 - 10 timmarna i simulatorn kan man flyga med ex. släkting med egen maskin, bara man antecknar i loggboken??
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Miss_Orchidee skrev:
Men utöver dom 5 - 10 timmarna i simulatorn kan man flyga med ex. släkting med egen maskin, bara man antecknar i loggboken??

nope....med godkänd lärare......du kan flyga hur mycket du vill med Farbror Otto men du får inte logga tiden
 

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Miss_Orchidee skrev:
Å coolt! morsan jobbade lite ute på Säve innan och så hyrde dom in en gulfstream... fast kanske inte just 5 an :Va ja vet inte...
Men den va svinlyxig innuti, små kristall kronor ovanför borden i körspärrsträ, och til det vita fluffiga skinfotäljer... som dessutom gick att vrida åt alla möjliga håll och åka fram och tillbaks i. skit tufft.

Dom hade en säng med, fundera lite på det där med 10 000 meters klubben, men då den stod på fast land så kändes det inte som nån sport va :hihi

As lyxig toalet med, med keramik handfat, spegel, dämpad belysning och lyxiga handdukar...

det är annat än SAS det ;)

jobbade hos oss ?.......vem var tanten o när ? o hos vem.....vi e inte många
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
så man kan alltså inte på något sätt komma undan billigare... snacka om monopol, det är ju värre än systembolaget vafan :3freak :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top