Nåt fucko har snott min hoj!!!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag var i Spanien Tisdag-Torsdag och nu har min hoj blivit skändad av nåt fucko som borde ha nåt hårt upp i röven :mad:.

Hojen stod i en carport natten mellan tisdag-onsdag mellan en bil och en vägg men det avskräckte tydligen inte tjuvarna (blåste tydligen rätt bra den natten så dom hade väl det som "försvar").

Tvivlar på att jag nånsin kommer se den igen med tanke på årstiden men visst ni kan ju hålla ögonen öppna efter den fetaste ninjan i stan, UPC 496 ;).

Ringt snuten och försäkringsbolag så nu är det väl bara till att vänta tills våren kommer :rolleyes:.

EDIT: Hojen hittad, läs inlägg en bit ner.

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Det är fördjäfligt!

Skall hålla öronen öppna!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
NEEEEEEEJ!:(

När du skrev skändad så trodde jag först att någon "bara" hade dummat sig med den..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vad trött man blir! :gnissla
Ska hålla utkik efter den. Det verkar bli lite varmare i helgen så tjuven kanske får för sig att köra lite med "sin nya" hoj.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ajajaj det är ju i mitt nejbörhudd. Ska hålla en kik när jag är ute på dagarna och tjör!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
NÄIJ! Inte i Kåttedala. Fakk!

Jag ska givetvis hålla koll här uppe i de skumma kvarteren.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Fan vad tråkigt att höra! Känns ju som om hela stan är full av tjuvaktiga svin.

Vad hade du för lås på den förresten? Är det kodad nyckel å så på den modellen eller?

FÖRGÖRAREN

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Förgöraren skrev:
2587588 Fan vad tråkigt att höra! Känns ju som om hela stan är full av tjuvaktiga svin.

Vad hade du för lås på den förresten? Är det kodad nyckel å så på den modellen eller?

FÖRGÖRAREN

Hade ett vanligt ABUSlås typ...låg lite rester kvar där hojen stod.

Hojen har Immobilizer så det är ju lite specialnyckel där ja. Blir nog slakt av min stackars hoj skulle jag tro, känns lite tråkigt med tanke på den putsbög man är och alla timmar man lagt ner på att få den fin :(.

Bifogat

• skivbromslas-hanglas.gif
    skivbromslas-hanglas.gif
    13.2 KB · Visningar: 659

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Pinky skrev:
2587629 Hade ett vanligt ABUSlås typ...låg lite rester kvar där hojen stod.

Hojen har Immobilizer så det är ju lite specialnyckel där ja. Blir nog slakt av min stackars hoj skulle jag tro, känns lite tråkigt med tanke på den putsbög man är och alla timmar man lagt ner på att få den fin :(.

Hoppas den kommer tillrätta! :pannkyss

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Fattar inte varför ni som parkerar ute inte har larm o kedjor i drivor.

Inget illa menat

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Hornet 600 -03
Så grymt irriterande... Jag känner mig extra manad att hålla korpgluggarna öppna då jag har haft nöjet att bestiga denna skönhet. Skall nog ta gamla jettan framöver, gör inte så mkt på den om man mosar en hojtjuv mot vägräcket :mad:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Blondie skrev:
2587750 Fattar inte varför ni som parkerar ute inte har larm o kedjor i drivor.

Inget illa menat
jag har ett larm men det är inte installerat, mycket kan jag men elsladdar och saker som låter illa är inte min starka sida så om nån känner sig skarpt intresserad av att låna en hjälpande hand så vorde det kanon!

Sorry med hojen förresten! trodde du skojade med mig först! :(

draken!

lite bättre än du tror
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Ducce
Beklagar sorgen!
Du har iaf vintern på dej till försäkringsärenden :va för att nu försöka va lite positiv menar jag...

Tror för min del inte att ett larm gör varken till eller från... knappast någon reagerar på det längre, inte värt allt trassel.
Desutom så pinsamt när jag själv löser ut larmet innan jag ska köra :D Det hände tre gången på en o samma parkering... sen kom en kille o frågade om det verkligen var min hoj.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
draken! skrev:
2588042 Beklagar sorgen!
Du har iaf vintern på dej till försäkringsärenden :va för att nu försöka va lite positiv menar jag...

Desutom så pinsamt när jag själv löser ut larmet innan jag ska köra :D Det hände tre gången på en o samma parkering... sen kom en kille o frågade om det verkligen var min hoj.

Jo tack, jag är bara glad att det är November och snö ute istället för Maj och 20 grader :).

Lycka till med larmet du :hihi.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Pinky skrev:
2588048 Jo tack, jag är bara glad att det är November och snö ute istället för Maj och 20 grader :).

:hihi.

Tråkigt å höra, var i samma situation förra året. men det löste sig väldigt smidigt för mig i alla fall.. Lycka till.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
tråkigt grabben vet hur det känns men får samma tanke som Blondie hur vågar folk ha sina hojar i carports och ute..har blivit av med ej hoj och efter det så ställer jag aldrig en hoj utomhus

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jahopp..hojen är hittad.

Nån jävla pundare som rullat iväg den med framhjulet på en liten kärra. Hojen hittades av min granne nu 200 meter från där den hör hemma.

Fuckona har rullat ner hojen för en lång grusväg, vält den på högersidan, repat mitt slip-on, knäckt fotpinne, böjd handbroms, saknar tändningslås, spräckt en kåpa och sabbat ena skivan där låset satt, som dom för övrigt inte lyckades få upp (bra jobbat Abus :)).

Hojen går inte att rulla eftersom skivan är paj och jag har en uppförsbacke på ca 150 meter med grus/snö att få upp hojen för :gråta.

Bärgaren är på väg men jag vetifan hur vi ska lösa det hela eftersom hojen står som den gör och han lär inte komma ner där med sin bil :huvet.

Visst att det var tråkigt att hojen var stulen innan men nu blir jag bara trött, fyfan va segt. Jävla fuckon :mad:!!!!

Återkommer med resultat under kvällen...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Pinky skrev:
2589039 Jahopp..hojen är hittad.

Nån jävla pundare som rullat iväg den med framhjulet på en liten kärra. Hojen hittades av min granne nu 200 meter från där den hör hemma.

Fuckona har rullat ner hojen för en lång grusväg, vält den på högersidan, repat mitt slip-on, knäckt fotpinne, böjd handbroms, saknar tändningslås, spräckt en kåpa och sabbat ena skivan där låset satt, som dom för övrigt inte lyckades få upp (bra jobbat Abus :)).

Hojen går inte att rulla eftersom skivan är paj och jag har en uppförsbacke på ca 150 meter med grus/snö att få upp hojen för :gråta.

Bärgaren är på väg men jag vetifan hur vi ska lösa det hela eftersom hojen står som den gör och han lär inte komma ner där med sin bil :huvet.

Visst att det var tråkigt att hojen var stulen innan men nu blir jag bara trött, fyfan va segt. Jävla fuckon :mad:!!!!

fifan... ja du dokumetera allt med bilder så har du ngt att visa upp för fb.. även om de kommer å kollar på hojen. Och som sagt ta kort på allt.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Pinky skrev:
2589039 Jahopp..hojen är hittad.

Vilka jävla amatörer!! Jag blir nästan mer förbannad på sådana som bara förstör. Min första hoj knäckte de tändningslåset på innan de tog hand om kättingen runt bakhjulet och skivbromslåset :va

Kul att hojen hittades dock men i det skicket är det ju inte så roligt att få den tillbaka.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning