Nåt fucko har snott min hoj!!!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Pinky skrev:
2589039 Jahopp..hojen är hittad.

Nån jävla pundare som rullat iväg den med framhjulet på en liten kärra. Hojen hittades av min granne nu 200 meter från där den hör hemma.

Fuckona har rullat ner hojen för en lång grusväg, vält den på högersidan, repat mitt slip-on, knäckt fotpinne, böjd handbroms, saknar tändningslås, spräckt en kåpa och sabbat ena skivan där låset satt, som dom för övrigt inte lyckades få upp (bra jobbat Abus :)).

Hojen går inte att rulla eftersom skivan är paj och jag har en uppförsbacke på ca 150 meter med grus/snö att få upp hojen för :gråta.

Bärgaren är på väg men jag vetifan hur vi ska lösa det hela eftersom hojen står som den gör och han lär inte komma ner där med sin bil :huvet.

Visst att det var tråkigt att hojen var stulen innan men nu blir jag bara trött, fyfan va segt. Jävla fuckon :mad:!!!!

Återkommer med resultat under kvällen...
å jävla fitttttor usräkta språket blir så förbannad ...
säg till om du vill ha hjälp med nåt gubben

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
I sådana lägen önskar man att hojen är nerplockad och skeppad till kontinenten. Eller totaldemolerad i ett kärr och aldrig återfinns. Egentligen.

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Fack... Jävla pappskallar det finns.. jag känner med dig polarn!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Bärgaren kom med fel sorts bil...tack IF för att ni inte sa åt honom att ringa innan han kom hit, nu måste jag vänta på en annan bil :mad:.

Lite bilder på eländet :gråta.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    108.6 KB · Visningar: 202
  • 2.jpg
    2.jpg
    101.7 KB · Visningar: 232
  • 3.jpg
    3.jpg
    123.2 KB · Visningar: 168
  • 4.jpg
    4.jpg
    134.6 KB · Visningar: 210
  • 5.jpg
    5.jpg
    132.4 KB · Visningar: 210

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Pinky skrev:
2589245 Bärgaren kom med fel sorts bil...tack IF för att ni inte sa åt honom att ringa innan han kom hit, nu måste jag vänta på en annan bil :mad:.

inga fler bilder tack, jag blir så :mad: när man ser vad folk kan ställa till med.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Pinky skrev:
2589245 Bärgaren kom med fel sorts bil...tack IF för att ni inte sa åt honom att ringa innan han kom hit, nu måste jag vänta på en annan bil :mad:.

Nä fyfan, fick dem igång den alltså? Torde de inte vara nån immo med nyckeln på den?
Nu får du hänga med ut o supa o smida planer med oss om hur vi ska få tag på jävlarna :mad:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Ja vad kan man säga?:gnissla

Tycker att folk snackar väldigt mycket om allt de skulle göra om de såg tjuvar i aktion.. Men när det väl gäller så går folk bara förbi:mad: :huvet
Hoppas fan att ni vågar stå upp också..

Undra om IF väljer att reparera den då.. Skulle tippa på det då skadorna nog inte stiger värdet på hojen.
Hoppas på en bra lösning. Men måste väl ändå betala självrisk?:huvet

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
En
Pinky skrev:

villket område i gbg bor du??

alex

Henken

Guest
Fan vad tråkigt! Hade varit bättre om den bara försvunnit...Inte ens stjäla kan de göra ordentligt. :mad:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Rash skrev:
2589293
Tycker att folk snackar väldigt mycket om allt de skulle göra om de såg tjuvar i aktion.. Men när det väl gäller så går folk bara förbi:mad: :huvet

Här måste jag bara berätta en liten historia om vad man faktiskt gör med en påkommen tjuv. Jag har av ren slump lyckats vara på rätt plats vid rätt tillfälle hela tre gånger som privatperson.

1. Står och röker på min balkong, ser då hur en tjuv bryter upp min bil. Ringer ett snabbt samtal till polarn på andra sidan gatan om vad som sker. Sedan ringer jag till polisen. Polisen svarar: Vi har inga bilar i området så vi får se om vi kan komma i tid:va . Jag svarar: Om jag griper honom måste ni komma! Polisen replikerar: Näe, gör inte det du kan bli skadad:rolleyes: . Men skit samma tänker jag och plockar på mig lite utrustning och springer ner. Samtidigt kommer polaren med en golfklubba i handen. Tjuven springer som en gris till "sin" bil och hoppar in. Vi hinner precis ikapp och jag lyckas komma in i baksätet. Lindar in tjuvens huvud i nackstödet och drar åt till det blir tyst. Sedan ringer polarn efter polisen som helt plötsligt är på plats efter 5 minuter:tummenupp . En gripen! Synd bara att han sedan stal en bil utanför polishuset i Mölndal och kör upp till oss igen för att hämt sin bil! Man vill ju inte bo granne med polishuset:rolleyes: .

2. Jag och två kollegor är påväg hem från jobbet. Då vi skall iväg och leka lite i skogen har vi på oss lite speciella kläder. Kommer gåendes i lugnan ro när vi ser en kille på mc, som kör fram till en bil. Han drar fram en skruvmejsel och skall bryta upp bakluckan. Så i helvet han skall, tänker vi och släpper våra bagar och bara laddar fullt mot killen. Det tjuven ser är tre mörkt klädda killar med huvudbonader och några svarta saker i sina händer. Han får panik och kastar sig upp på mc´n. Vi hinner fram när han startar bågen och lägger i växeln. Första kollegan får tag i ena armen men lyckas inte dra av han. Jag tar tag i hjälmens underdel och bara rycker till. Tjuven far i backen med en mc och allt. Sedan slåss han för sitt liv, blev mycket greppkopplande och vevande innan vi får fram rätt utrustning. Då fattar killen att vi inte är ute för att döda honom och då lugnar han sig. Vi sätter han vid en vägg och skall precis ringa polisen. Då kommer piketen med tjutande däck. Någon har tydligen sett allt och tror att det är någon uppgörelse i den undre världen. Blir lite jobbigt där en stund innan vi får förklarat allt. Första gången jag blivit hotad med vapen (MP 5):näsblod . Det visar sig att tändningslåset var borta på mc´n och att den var stulen.

3. Ytterligare en gång lyckas jag se hur någon står med en skruvmejsel i min bildörr (ibland är det bra att röka, plus mindre bra att äga en opel). Denna gång tänker jag inte riktigt hela vägen. Så jag hämtar bara lite prylar och springer ner själv. Tjuven blir rädd och springer, men jag är snabbare och kastar mig över honom. Han hamnar med näsan i asfalten och jag över. Slänger snabbt upp hans ena arm på ryggen och ser då att han har skruvmejseln kvar i handen. Killen är relativt lugn men jag är ju rätt arg. Så jag tar skruvmejseln och skall sätta den i rabatten framför oss. Vad jag inte ser i mörkret är hans andra hand som ligger precis där jag sätter mejseln. Som tur var så gick den bara igenom den där lilla hudbiten mellan tummen och pekfingret. Gjorde säkert jävligt ont och det kunde han ha. Sedan ringde vi polisen igen.

Så jag kan väl bara säga för min egen del: Jag backar inte en millimeter om jag skulle se något. Däremot är jag kanske inte förespråkare för övervåld om man tar någon. Det är tyvärr bara att låta dom bli dömda enligt lagboken (även om straffen är tokigt mesiga). Ett litet tjuvslag kan ju dock inte skada ibland :tungan

OBS! Ingen kritik mot ditt inlägg Rash, jag håller med. Allt för många snackar men skulle aldrig i sitt liv ingripa.

Last edited:

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Va faaan pinky! :(
Så jävla less man blir!!

Thunder skrev:
2589509
1. Står och röker på min balkong.....
2. Jag och två kollegor är påväg.....
3. Ytterligare en gång lyckas jag.....

:klappar
Imponerande.....

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Pinky skrev:

Fifan, våldtäkt :tummenner

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Gött Thunder:tummenupp
Du låter misstänkt likt någon superhjälte som alltid råkar ut för en massa konstiga saker.. Typ som Helgonet:D :tummenupp
Enda sakerna jag gjort är att luckra upp ett slagsmål mellan tre galna idioter.. Två mot en. Två spaghettiskallar (som mig:rolleyes: ) mot en mörkhyad.
Ingen aning vem som börjat och gjort vad, men det de sysslade med kunde inte mitt arma hjärta med att se och stå och tiga.. Jag och några taxichaffisar särar på de och jag säger att jag ringt till polisen och ber de sticka åt varsitt håll:)

Andra gången var inget speciellt direkt, bara två nysvenskar som tänkte "hämta sin cykel" utanför Stars n bars när jag praktiserade där. Behövde inte ta till något våld, så här gick det till ungefär:

Vi höll på och stänga, skulle ut och ta in reklamskylten. Ser två spaghettiskallar försökta lyfta upp en sjysst (verkade så på håll) cykel som var låst mot en stolpe som inte var mer än kanske 2meter hög. Sån där brandgrej tror jag.
Då de är på andra sidan gatan gapar jag åt de och frågar vad de sysslar med.
Får svaret att de tappat nyckeln och ska ta hem sin cykel. Viiisssst, svarar jag. Det där är ju för fan min kompis cykel. De kollar på varandra och går därifrån:D

Lång text för att förklara en liten sak:huvet

Edit: Det var alltså inte min kompis cykel. För de tröga:dummer ;);)

Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Ett tips om du vill ha den tillbaka är att åka ner till en påse bullar till securitas växel o be deras personal hålla ett extra öga efter den.

Samma med taxigbg osv osv

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Förbannat tråkigt med hojen Pinky,det gör ont i en när man ser bilderna.

Jag som träffat Thunder är glad att jag inte är tjuv :)

SJälv har jag bara jagat bort en cykeltjuv,detta var några år sedan då man hade en matchvikt på 92-93 mot dages 85.

Låg i sovrummet och hörde att det rassalde i mitt cykellås på utsidan.

Stoppar ut huvudet genom köksfönstret och ser en kille med en stor bultsax som rycker i min cyckel.

Naturligtvis blir jag förbannad och vrålar
-nu är det bäst du springer din jävel för nu kommer jag.

Han sprang..

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping