Nåt fucko har snott min hoj!!!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Blondie skrev:
2589926 Ett tips om du vill ha den tillbaka är att åka ner till en påse bullar till securitas växel o be deras personal hålla ett extra öga efter den.

Samma med taxigbg osv osv

:fyllisar? ;)

Långa farbron skrev:
2590021
Naturligtvis blir jag förbannad och vrålar
-nu är det bäst du springer din jävel för nu kommer jag.

Han sprang..

Kan tänka mig hur du såg ut då och det får mig att skratta :hihi.

Bra jobbat Thunder och tack till er andra för stödet ni ger mig :).

Last edited:

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
hållundan skrev:
2589886 Svarar i Pinkys ställe, Kortedala är da plajs not to be, när det gäller MC iallafall.

:tummenner
Uhh får rysningar bara jag hör namnet kortedala, vilket jävla trash ghetto.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Pinky skrev:
2589245 Bärgaren kom med fel sorts bil...tack IF för att ni inte sa åt honom att ringa innan han kom hit, nu måste jag vänta på en annan bil :mad:.

Lite bilder på eländet :gråta.

Jag hoppas dem slog sig riktigt jefla ordentligt!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Maxxi skrev:
2590682 Uhh får rysningar bara jag hör namnet kortedala, vilket jävla trash ghetto.
Jahopp?

Jag bor där. Liksom många finnar och pensionärer. Plus ett och annat fucko då, men, jag tror inte att det är så speciellt mycket värre än andra "förorter" som de kallas.

Ja, jag ska köpa en lägenhet i Bagaregården/Strömmensberg, men, nej, jag har inte råd med det än.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Thunder skrev:
2589509
2. Jag och två kollegor är påväg hem från jobbet. Då vi skall iväg och leka lite i skogen har vi på oss lite speciella kläder. Kommer gåendes i lugnan ro när vi ser en kille på mc, som kör fram till en bil. Han drar fram en skruvmejsel och skall bryta upp bakluckan. Så i helvet han skall, tänker vi och släpper våra bagar och bara laddar fullt mot killen. Det tjuven ser är tre mörkt klädda killar med huvudbonader och några svarta saker i sina händer. Han får panik och kastar sig upp på mc´n. Vi hinner fram när han startar bågen och lägger i växeln. Första kollegan får tag i ena armen men lyckas inte dra av han. Jag tar tag i hjälmens underdel och bara rycker till. Tjuven far i backen med en mc och allt. Sedan slåss han för sitt liv, blev mycket greppkopplande och vevande innan vi får fram rätt utrustning. Då fattar killen att vi inte är ute för att döda honom och då lugnar han sig. Vi sätter han vid en vägg och skall precis ringa polisen. Då kommer piketen med tjutande däck. Någon har tydligen sett allt och tror att det är någon uppgörelse i den undre världen. Blir lite jobbigt där en stund innan vi får förklarat allt. Första gången jag blivit hotad med vapen (MP 5):näsblod . Det visar sig att tändningslåset var borta på mc´n och att den var stulen.

Så jag kan väl bara säga för min egen del: Jag backar inte en millimeter om jag skulle se något. Däremot är jag kanske inte förespråkare för övervåld om man tar någon. Det är tyvärr bara att låta dom bli dömda enligt lagboken (även om straffen är tokigt mesiga). Ett litet tjuvslag kan ju dock inte skada ibland :tungan

OBS! Ingen kritik mot ditt inlägg Rash, jag håller med. Allt för många snackar men skulle aldrig i sitt liv ingripa.

Tur du inte såg mig öppna min bil med skruvmejsel! För några år sedan hade jag en gammal Volvo som saknade dörrlås efter stöld. Under ca 1års tid använde jag bara en skruvmejsel till att öppna dörren...

OBS! Jag klandrar dig inte!

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Two stroke man skrev:
2596254 Tur du inte såg mig öppna min bil med skruvmejsel! För några år sedan hade jag en gammal Volvo som saknade dörrlås efter stöld. Under ca 1års tid använde jag bara en skruvmejsel till att öppna dörren...

OBS! Jag klandrar dig inte!

Jag skrev ju inte ut allt här, naturligtvis hade vi lite mer på fötterna. Skulle jag beskriva alla tre händelserna skulle jag nog fortfarande hålla på. :tummenupp

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Idag ringde Johans mc och sa att hojen var klar att hämtas.

Jag borde väl vara glad men samtidigt så saknar jag 5000 som behövs för att lösa ut den (självrisk). Dom vill gärna ha bort den därifrån inom en vecka :gnissla.

Det löser sig alltid och jag längtar efter att få starta upp hojen och drömma mig bort, blir väl även nån repa med Fabbe nu i dagarna så som han tjatar :tummenupp.

:yoparty

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Pinky skrev:
2692917 Idag ringde Johans mc och sa att hojen var klar att hämtas.

Jag borde väl vara glad men samtidigt så saknar jag 5000 som behövs för att lösa ut den (självrisk). Dom vill gärna ha bort den därifrån inom en vecka :gnissla.

Det löser sig alltid och jag längtar efter att få starta upp hojen och drömma mig bort, blir väl även nån repa med Fabbe nu i dagarna så som han tjatar :tummenupp.

Gött mos själv har man några veckor kvar innan hojen är klar men kör inte en meter med hojen på gata förren den är 15 plus iaf

se till att ha en helförsäkring om du ska ut :tummenupp

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Pinky skrev:
2692917 Idag ringde Johans mc och sa att hojen var klar att hämtas.

fan va gott Grattis:yoparty

då ska du kanske ut å glida lite till helgen ???:rolleyes:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Robertzon skrev:
2693194 fan va gott Grattis:yoparty

då ska du kanske ut å glida lite till helgen ???:rolleyes:

Tack :).

Jag ska jobba hela Lördagen och på Söndag ska jag flytta så det blir nog tajt denna helgen, får ta det i veckan istället ;)

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Jag var i Spanien Tisdag-Torsdag och nu har min hoj blivit skändad av nåt fucko som borde ha nåt hårt upp i röven :mad:.

Hojen stod i en carport natten mellan tisdag-onsdag mellan en bil och en vägg men det avskräckte tydligen inte tjuvarna (blåste tydligen rätt bra den natten så dom hade väl det som "försvar").

Tvivlar på att jag nånsin kommer se den igen med tanke på årstiden men visst ni kan ju hålla ögonen öppna efter den fetaste ninjan i stan, UPC 496 ;).

Ringt snuten och försäkringsbolag så nu är det väl bara till att vänta tills våren kommer :rolleyes:.

EDIT: Hojen hittad, läs inlägg en bit ner.

fan va onödigt, vilka jävla svin........:mad:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...