2589509
2. Jag och två kollegor är påväg hem från jobbet. Då vi skall iväg och leka lite i skogen har vi på oss lite speciella kläder. Kommer gåendes i lugnan ro när vi ser en kille på mc, som kör fram till en bil. Han drar fram en skruvmejsel och skall bryta upp bakluckan. Så i helvet han skall, tänker vi och släpper våra bagar och bara laddar fullt mot killen. Det tjuven ser är tre mörkt klädda killar med huvudbonader och några svarta saker i sina händer. Han får panik och kastar sig upp på mc´n. Vi hinner fram när han startar bågen och lägger i växeln. Första kollegan får tag i ena armen men lyckas inte dra av han. Jag tar tag i hjälmens underdel och bara rycker till. Tjuven far i backen med en mc och allt. Sedan slåss han för sitt liv, blev mycket greppkopplande och vevande innan vi får fram rätt utrustning. Då fattar killen att vi inte är ute för att döda honom och då lugnar han sig. Vi sätter han vid en vägg och skall precis ringa polisen. Då kommer piketen med tjutande däck. Någon har tydligen sett allt och tror att det är någon uppgörelse i den undre världen. Blir lite jobbigt där en stund innan vi får förklarat allt. Första gången jag blivit hotad med vapen (MP 5)
. Det visar sig att tändningslåset var borta på mc´n och att den var stulen.
Så jag kan väl bara säga för min egen del: Jag backar inte en millimeter om jag skulle se något. Däremot är jag kanske inte förespråkare för övervåld om man tar någon. Det är tyvärr bara att låta dom bli dömda enligt lagboken (även om straffen är tokigt mesiga). Ett litet tjuvslag kan ju dock inte skada ibland
OBS! Ingen kritik mot ditt inlägg Rash, jag håller med. Allt för många snackar men skulle aldrig i sitt liv ingripa.