bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Första radfyran jag skruvar i och det är ju lite skillnad mot en och två cylindrar saker. Normalt sett hade jag nöjt mig och skruvat tillbaka förgasarna men i detta fall vill jag helst inte behöva lossa dom igen så jag frågar om det är nåt speciellt att tänka på som jag glömt.
Har roat mig med att lossa förgasarna på min GSX750ES, hojen startade och gick på alla fyra efter lite nötande på starten men gick som väntat dåligt men detta vad ni med i beräkningen eftersom den stått några år. Gummina till insug och luftburk vad I alla fall hyfsat mjuka så det gick i alla fall hyfsat att få loss bryggan nästan utan svordomar.
Har skruvat isär det mesta till förgasarna membranet till trottlarna är hela så det var ju bra och försökt rengöra så gott det går då tre av fyra lågfartsmunstycken var totalt igensatta och det var skit i två av flottörventilerna vad man kunde se men på det stora hela ser förgasarna hyfsat rena ut.
Har rengjort med tryckluft, bensin, kardeler från koppartråd i de kanaler jag kommer åt, sen tänkte jag även testa att trottlarna lyfter med hjälp av dammsugaren och fylla upp förgasarna innan montering så jag vet att flottörerna håller tätt. Nåt annat som bör göras innan jag monterar ihop det hela igen?
Lite bilder på eländet
Har roat mig med att lossa förgasarna på min GSX750ES, hojen startade och gick på alla fyra efter lite nötande på starten men gick som väntat dåligt men detta vad ni med i beräkningen eftersom den stått några år. Gummina till insug och luftburk vad I alla fall hyfsat mjuka så det gick i alla fall hyfsat att få loss bryggan nästan utan svordomar.
Har skruvat isär det mesta till förgasarna membranet till trottlarna är hela så det var ju bra och försökt rengöra så gott det går då tre av fyra lågfartsmunstycken var totalt igensatta och det var skit i två av flottörventilerna vad man kunde se men på det stora hela ser förgasarna hyfsat rena ut.
Har rengjort med tryckluft, bensin, kardeler från koppartråd i de kanaler jag kommer åt, sen tänkte jag även testa att trottlarna lyfter med hjälp av dammsugaren och fylla upp förgasarna innan montering så jag vet att flottörerna håller tätt. Nåt annat som bör göras innan jag monterar ihop det hela igen?
Lite bilder på eländet