Naken hoj som huliganhoj? Vilken?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Man behöver inte vara 35+ även om det hjälper, jag betalar 3900 för halvförsäkring helår och jag är 26. Kolla på bilsport och mc, de försäkrar de vildaste nakenhojarna till rätt kurs.

Det var BoMC jag kollade sist, men hade sjunkit nu

Försäkringspris/helår
Helförsäkring: 16905 kr
Halvförsäkring: 9894 kr

MED 10% smc-rabatt :gnissla

Men men, nån gång har man råd med en buse :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hehe, jag kan försäkra dig att man kan ha RIKTIGT roligt och vara hur mycket huligan som helst på en FZ6 .. och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör. Allt är rätt då, acceleration, avgasljud, lätthanterlighet, lätt att slanga med ..

Folk har en förvriden uppfattning om att det går inte att ha kul med en 600. Lite märkligt ..

Jo man kan ha riktigt roligt på de flesta typer av hojar. Men nu var det inte det som var frågan utan vad man köper för 50K om man vill huliganköra.
Jag har ägt och testat "street"-hojar eller vad man ska kalla dom för att ägarna inte ska bli förolämpade och kan inte påstå att "och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör.".
Försöker du driva med mig eller har jämför du med en trimmad moppe? Har DU ens testat något större?
Klippet i motorn på en budget-600 över 200kh suger. Hur raka rör du än har satt på. Och dessutom med en tusenklubba kan du skrämma dina passagerare med enbart gaspådrag om de inte åkt hoj förut.
Jag kan ärligt inte tänka på någon annan fördel än billigare försäkring om man jämför en sv650/fz6/osv för 50K med en tusenkubikare för 50K.
Hela diskussionen känns fö väldigt 2004.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Har den såpass?! hitta uppgifter om 75 häst.. tyckte det va konstigt att strypa bort 40 häst från r6an när man tog bort lite kåpor :p

Vad har er6an? måste ju va 7x häst eller? slö är den ju iaf..

Jodå, det finns 2 versioner, en med 70 hästar och en med 98. FZ6 S2 är den med 98 hästar, uppdaterad instrumentpanel och sving.
ER-6 har väl 72 ?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jo man kan ha riktigt roligt på de flesta typer av hojar. Men nu var det inte det som var frågan utan vad man köper för 50K om man vill huliganköra.
Jag har ägt och testat "street"-hojar eller vad man ska kalla dom för att ägarna inte ska bli förolämpade och kan inte påstå att "och det e hur bra klipp som helst i motorn om man har raka rör.".
Försöker du driva med mig eller har jämför du med en trimmad moppe? Har DU ens testat något större?
Klippet i motorn på en budget-600 över 200kh suger. Hur raka rör du än har satt på. Och dessutom med en tusenklubba kan du skrämma dina passagerare med enbart gaspådrag om de inte åkt hoj förut.
Jag kan ärligt inte tänka på någon annan fördel än billigare försäkring om man jämför en sv650/fz6/osv för 50K med en tusenkubikare för 50K.
Hela diskussionen känns fö väldigt 2004.

Alltså ärligt vilken mupp du e .. kolla vad jag kör -> ja jag har testat annat en en 600 .. över 200? Sant det ÄR inget "klipp" över 200, men hur relevant är det för en nakenhoj ? Alltid är det nån som dig som måste klanka, OCH göra påhopp .. Mupp ..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Alltså ärligt vilken mupp du e .. kolla vad jag kör -> ja jag har testat annat en en 600 .. över 200? Sant det ÄR inget "klipp" över 200, men hur relevant är det för en nakenhoj ? Alltid är det nån som dig som måste klanka, OCH göra påhopp .. Mupp ..

Jag vet inte om att kalla någon för mupp är ett påhopp, jag tror inte det men det är väl det närmsta påhopp någon är i den här tråden.
Och jag vet inte vad det är med min uppfattning att effekt/hastighet är skoj som provocerar dig. Jag "klankar" kanske lite på folk som proppsar på att det går så bra med en 600 med.
Jag tycker att den lilla merkostnaden i försäkring det kostar är det värt med en riktig hoj ;)

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Ibland kan dessa fabriksfighters ha lite sämre komponenter än de "riktiga" sporthojarna, typ färre möjligheter till fjädringsjustering och sånt. Kanske inget den genomsnittlige gatåkaren bryr sig så mycket om, men kan vara värt att tänka på om man kör en del bana till exempel.

Det kan jag förstå! Min nuvarande fighter känns betydligt mer "rejäl" än vad min z750 -07 gjorde. Iofs vet jag inte om det beror på att jag nu har en avsevärt mycket grymmare motor? :)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
En superduke har ju huliganhoj som andra namn:tummenupp

Men i din prisklass e ju en äldre speed triple ett bra alternativ

Annars så snålar du in på ölen o köper min sd:yoparty

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ingen som har nämnt ktm 950 sm?
Ungefär som superduken, bara lite mer huligan.
Går att få för under 50000.

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Vad skiljer mot speed triplen? Verkar riktigt nice men 50k är verkligen smärt gränsen vill ha lite kvar till bostads topplån

Streeten väger ca 40 kg mindre (med 3-1 systemet väger Streeten 160 kg (torr)). Den har med samma system ca 115 hk och 80 Nm vrid, Speeden har 130 hk och ca 110 Nm, så den är starkare. I ax upp till 150 skiljer inte så mycket, därefter är Speeden snabbare med marginal (men det blåser som f-n). Körställningen något bättre på Streeten, och jag tycker att chassi-balansen är MYCKET bättre på Streeten. Sedan är det även stor skillnad i inköpspris och framförallt försäkring. Streeten väsentligt billagare på båda. Vet dock inte vad du kan få en Street 3 för, kan bli tajt med 50, men det kan vara värt ett försök om du hittar en 08 (första årsmodellen, R-modellen kom 09). Oavsett vad du väljer, lycka till!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Streeten väger ca 40 kg mindre (med 3-1 systemet väger Streeten 160 kg (torr)). Den har med samma system ca 115 hk och 80 Nm vrid, Speeden har 130 hk och ca 110 Nm, så den är starkare. I ax upp till 150 skiljer inte så mycket, därefter är Speeden snabbare med marginal (men det blåser som f-n). Körställningen något bättre på Streeten, och jag tycker att chassi-balansen är MYCKET bättre på Streeten. Sedan är det även stor skillnad i inköpspris och framförallt försäkring. Streeten väsentligt billagare på båda. Vet dock inte vad du kan få en Street 3 för, kan bli tajt med 50, men det kan vara värt ett försök om du hittar en 08 (första årsmodellen, R-modellen kom 09). Oavsett vad du väljer, lycka till!
Okej! Låter ju onekligen mer motard likt.

Fick besked om att mitt körkort kanske dras in 18 januari så avvarktar lite med köp till efter det (FAN!)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ehm.... Nu är jag kanske? partisk, tilläggas bör att det även står en SpeedTriple i garaget men hejåhå så mycket mer horn man får på åskdundret... :yoparty

Ibland kan dessa fabriksfighters ha lite sämre komponenter än de "riktiga" sporthojarna, typ färre möjligheter till fjädringsjustering och sånt. Kanske inget den genomsnittlige gatåkaren bryr sig så mycket om, men kan vara värt att tänka på om man kör en del bana till exempel.

Amen! :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Det var BoMC jag kollade sist, men hade sjunkit nu

Försäkringspris/helår
Helförsäkring: 16905 kr
Halvförsäkring: 9894 kr

MED 10% smc-rabatt :gnissla

Men men, nån gång har man råd med en buse :)
Vafan? Kosta 11000 hel hel för mig :S

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Hmm bor det bara 2 invånare i ystad och bägge är laglydiga? :va

:D
Nej vet faktiskt inte hur dom tänkte där, är ju direktfärjor till polen.. kollade även där jag är nu, umeå och det va ännu billigare. ToM i norrtälje va det liknande pris.

Hur länge har du haft mc kort? Jag kan ju räkna från jag tog a1 för 6 år sen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC