Hur många privatägda automatvapen finns det i Sverige?
Räcker inte 5+1 i halvautomaterna?
Spelar det någon roll?
Hur många bovlingklot finns det i Sverige?
Hur många privatägda automatvapen finns det i Sverige?
Räcker inte 5+1 i halvautomaterna?
Tycker det är en legitim fråga angående hemvärnets vapen.
Vilka är oanvändbara?
Dokumentär om skjutvapen, möjligen finns den på Netflix, ska se om jag kommer på titeln.
Vill minnas att statistiken sa att 48 (148?) personer dog av skjutvapen i Sverige/år medan det var färre i Storbritannien. Jag blev också förvånad över detta.
Det finns en utmärkt rapport från 2011 där man i en jämförande studie mellan Nederländerna, Sverige och Finland drar bla dessa slutsatser: http://www.bra.se/download/18.656e3...11_15_homicide_finland_netherlands_sweden.pdfTycker det är en legitim fråga angående hemvärnets vapen.
Vilka är oanvändbara?
Dokumentär om skjutvapen, möjligen finns den på Netflix, ska se om jag kommer på titeln.
Vill minnas att statistiken sa att 48 (148?) personer dog av skjutvapen i Sverige/år medan det var färre i Storbritannien. Jag blev också förvånad över detta.
Känns som en följd av Utöya. Jag skriver gärna på namninsamlingen. Är både skytt och jägare. OBS, magasinsbegränsningen gäller främst gevär, inte pistoler.
Bea Ask har varit riktigt vettig vid liknande förslag tidigare. Nån ville förbjuda IPSC med motiveringen att 'förflyttning i samband med skytte ska förbjudas'. Då ställde hon motfrågan "Så då ska vi förbjuda en av våra stora nationalsporter skidskytte också?" och det förslaget kastades
De som redan håller på drabbas ju inte, man vill att sporten ska dö svältdöden då inga nya skyttar kan tillkomma.
Var det inte 5års licenser och inte går att förnya?
Det är bra att de reglerar skiten. Räcker det förresten inte med ett vapen av samma typ/jägare?
Det är ju kanon att det skall bli tuffare, då blir bara de seriösa kvar.
Det är bra att de reglerar skiten. Räcker det förresten inte med ett vapen av samma typ/jägare?
Öh, nej.
Lite som att begränsa tennisen till ett racket.
För en sportskytt så räcker inte ett vapen (oftast) ... om man vill tävla i flera olika dicipliner , klart man kan kompromissa men de ju typ som att ha topbox och crossdäck på banhojjen
Vad är fördelen med 1 vapen/person?
Definiera seriös?
Jag syftade på jägare. Seriösa personer kommer enligt förslaget (antar jag) ha fortsatt lätt att inregistrera fler/nya vapen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|