Namninsamling mot bensinhöjning

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
69:an skrev:
Om bensinen är en kritisk del av kostnaderna för din motorcykelhobby så är du bara att gratulera. För de flesta andra av oss är just pensinpriset en relativt liten del av hojbudgeten.

Om du provar att tänka efter litet grann så inser du kanske att alternativa bränslen och snålare motorer framför allt i bil- och lastbilstrafik tvärtom gör att vi har större möjligheter att fortsätta köra bensindrivna hojar ett tag till. Eller tror du att det är miljöpartiets fel att oljan håller på att ta slut? :va

Det är miljöpartoets fel att oljan tar slut - avskaffa det partiet :mad:
 

DenGalne

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Solkusten
Hoj
VFR800 -02
En tankeställare. Trafiken (då all trafik inkl. skatter, bensin mm.) genererar ca 7 miljoner kronor varje timme till staten, dygnet runt året runt (Motormännen hade detta i en artikel för en tid sedan...) Tipset är att vi tycker att priset är för dyrt på bensin. Ställ då in!! Sluta köra!! Svårt, tja ja visst, men jag kan garantera att de styrande kommer känna av problemet, - 7 miljoner varje timme, plus att inget fungerar, varken sjukvård, skola, eller något annat, det finns finns möjlighet i storstäderna till kommunal trafik, men lär bli överlastad då alla ska åka samtidigt.

Alla har inte alternativ till bilen, om min familj skulle åka kommunalt till jobbet, så kommer vi inte hem efter kvällsskiftet, alltså kan inte jobba där...

Bensinen har hittills varit en säker inkomstkälla för staten, vi kan inte vara utan. Varför inte visa att vi kan skita i att köra, men då straffar det samhället mer än det straffar oss...

Min lilla tanke...

/K
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Mavve skrev:
Det är miljöpartoets fel att oljan tar slut - avskaffa det partiet :mad:

Ja, på det viset måste det ju naturligtvis vara.
Förmodligen ligger (mp) bakom en global lobbyorganisation som får exempelvis en miljard kineser att konsumera betydligt mer olja än de gjort tidigare.

Att den i och för sig orimliga dubbelbeskattningen på bensin i Sverige är ett i högsta grad övergående problem verkar inte som om många förstått, utan det är mycket häftigare att skrika om överbetalda skitar och obekväma politiska partier.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
DenGalne skrev:
Varför inte visa att vi kan skita i att köra, men då straffar det samhället mer än det straffar oss...

Den taktiken kan funka. Ända tills folk inser att "samhället" och "oss" är precis samma sak. För somliga tar den insikten litet längre tid än för andra.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
69:an skrev:
...en miljard kineser att konsumera betydligt mer olja än de gjort tidigare.
De är kommunister va? Det är KOMMUNISTERNAS fel :lol
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Rundningsmärke skrev:
Javisst, men det förutsätter vettiga alternativ.

/A

Det finns det, (kanske inte i dag dock ;(
H2 är grymt bra som ersättare till Bensin/olja/disel!
Jag fattar inte att det går fortare fram för en sådan teknik som bara
är bra på alla sätt och kanter?????
Det känns som uppenbart att det finns stora spelare på marknaden som inte
vill att H2 ska bli vida spritt, Detta pga att det är lätt att tillverka själv....
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Miljöpartiet är väll ett vädigt bekvämt part, tror faktiskt att dom kommer sitta i styret vid nästa val?? (Ååå där var jag FRUKTANSVÄRT ironiskt, för er *dönickar som inte förstog det.)
*dönick=miljöpartist
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
ReDan skrev:
Det finns det, (kanske inte i dag dock ;(
H2 är grymt bra som ersättare till Bensin/olja/disel!
Jag fattar inte att det går fortare fram för en sådan teknik som bara
är bra på alla sätt och kanter?????
Det känns som uppenbart att det finns stora spelare på marknaden som inte
vill att H2 ska bli vida spritt, Detta pga att det är lätt att tillverka själv....
Citat:
Inskickat av Mavve
Varför ska bensinen bli billigare då?

Bara för att aftonbladet lyser upp nyheten om att priset höjs hela tiden?


DE e ingen som har sagt att den ska bli billigare ÄN vad det är nu..men den ska DEFENITIFT inte bli dyrare....
Tycker denna "debbaten" liknar elenergin...stänga ner barsebäck i skåne för att den den anses vara farlig. & sen imortera Polsk & dansk kolkraft...i vänta på att vi kommer på någon bättre energikälla....HÅL i huvodet..
Bättre att sätta ett krav på en datum då det skall vara klart med alternativa energier...istället för att "uppmuntra" kolkraften & chocka höja priserna så att levnads stndarden sjunker ner genom gjoren....
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
E22 skrev:
Citat:
Inskickat av Mavve
Varför ska bensinen bli billigare då?

Bara för att aftonbladet lyser upp nyheten om att priset höjs hela tiden?


DE e ingen som har sagt att den ska bli billigare ÄN vad det är nu..men den ska DEFENITIFT inte bli dyrare....
Tycker denna "debbaten" liknar elenergin...stänga ner barsebäck i skåne för att den den anses vara farlig. & sen imortera Polsk & dansk kolkraft...i vänta på att vi kommer på någon bättre energikälla....HÅL i huvodet..
Bättre att sätta ett krav på en datum då det skall vara klart med alternativa energier...istället för att "uppmuntra" kolkraften & chocka höja priserna så att levnads stndarden sjunker ner genom gjoren....
Blir inte bonden arg när han upptäcker att du inte mockat färdigt i stian :confused:
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Bingo skrev:
Blir inte bonden arg när han upptäcker att du inte mockat färdigt i stian :confused:
Nä, men han lär bli J... glad över att jag satt grepen i röven på dig...(anledningen till att jag inte kunnat mockat färdig)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
E22 skrev:
Nä, men han lär bli J... glad över att jag satt grepen i röven på dig...(anledningen till att jag inte kunnat mockat färdig)
Skärpning, ut och åk hoj i stället för att spruta etter! Kan du inte delta i en diskussion och acceptera att alla inte tycker som du, utan måste gå till personangrepp, så undrar jag stillsamt vad du har att göra på ett forum (slå upp det ordet i SAOL...)
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
gthyni skrev:
För att vara politiskt inkorrekt här:
Låter det vettigt att stimulera användningen av fossila bränslen
gm skattesänkningar när vi vet att de tar slut om 30 år?

Snarare 100 år eller mer de lärde tvistar...
Nej det är dags att slopa beskattningen på bensin, flygbränslet är ju skattebefriat så varför skall vi privatpersoner behöva pröjsa, jo vi har inget val, bor man utanför stockholm, malmö , göteborg så behövs faktiskt bilen. Det enda sytfet skatten har är att dra in pengar till vår statsapparat som alla vet hur bra den fungerar
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
jag vill inte skriva på mot en höjning av bensinskatten, jag vill skriva på för en sänkning.
 

TLRR

Guest
ReDan skrev:
Det finns det, (kanske inte i dag dock ;(
H2 är grymt bra som ersättare till Bensin/olja/disel!
Jag fattar inte att det går fortare fram för en sådan teknik som bara
är bra på alla sätt och kanter?????
Det känns som uppenbart att det finns stora spelare på marknaden som inte
vill att H2 ska bli vida spritt, Detta pga att det är lätt att tillverka själv....

Det allternativet är bra,men om vi alla går över till H2 i sinom tid och spyr ut vattenånga får vi ju ingen sommar med sol utan bara moln o regn.Men man kan nog måla fan på väggan att det tillkommer en väderskatt då. :näsblod
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Jag har absolut inget emot skatterna på bensinen, men vill se att den enbart används till miljöfrämjande istället för att bara hamna i hålet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top