Nationaldemokraterna

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
brinckis skrev:
Om man har fått uppgifter från en professor på en föreläsning gäller det lika mycket som jag läst något på nätet.

Om ni inte vill tro på mina uppgifter så får det va upp till er. Jag kan inte mer än skiva det som jag hört (då inte av nån på gatan utan av personal som jobbar inom ämnet) och läst sen är det upp till er att tro vad ni vill.

Att en i sjukhus styrelsen inte har koll på vårdköer och felbehandlingar är ju löjligt. Och att en syster (sköterska) inte har koll på personalbrist är ju befängt. Men ni kanske hellre läser en artikel på aftonbladet eller nått. För det som står i tidningar är ju sant.

Men vad är det då som hindrar dig från att svara på frågorna?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Chris Ash skrev:
Men vad är det då som hindrar dig från att svara på frågorna?
Inget som hindrar mig, men eftersom ni inte godtar den information jag har så vad skall jag göra? Rita en graf och lägga in den på internet och länka? Om jag inte har hämtat min information från nätet vad skall jag då göra?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
brinckis skrev:
Inget som hindrar mig, men eftersom ni inte godtar den information jag har så vad skall jag göra? Rita en graf och lägga in den på internet och länka? Om jag inte har hämtat min information från nätet vad skall jag då göra?

Ok då, redovisa dina siffror, vi struntar i källhänvisningen.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kvasthilda skrev:
Jag röstar på Sverigedemokraterna :)
Kräv chefen på bättre ventilation på jobbet. Du har rätt till det enligt arbetsmiljölagen. De där kemikalierna är skadliga för din psykiska hälsa :fakta

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Henken skrev:
Försvann den andra tråden? :confused:

Tråkigt nog gjorde den det eftersom någon snabbt spårade in på den trista följetongen som handlar om våra invandrare. Stackarna – så fort deras epitet dyker upp är det i negativa ordalag. Jag tänkte på det senast i eftermiddag när jag gick längs Sveavägen i Stockholm. De flesta studenter med invandrarbakgrund som åker runt och tutar i sina bilar kommer behöva vara mycket bättre än sina svenskfödda kompisar för att få samma jobb. De kan räkna med att ta emot ilskna och ängsliga blickar från människor de inte känner. Att de ändå verkar se så positivt på sin framtid är nästan rörande.

Det fanns väl egentligen inte så mycket att säga om Nationaldemokraternas pinsamma försök att skicka ut valsedlar utan att betala porto.

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Kvasthilda skrev:
Jag röstar på Sverigedemokraterna :)

Hmm, då kan du kanske förklara vad det var som gjorde att du föll för SD och la din röst på detta parti? Jag är nyfiken vilka bevekelsegrunder man har för att göra så.

gladh

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Nyteknik skrev:
I dagens DN kan man läsa att Nationaldemokraterna systematiskt underlåter att betala porto när de skickar ut valsedlar och har blivit anmälda av Posten. Tycker det är så dråpligt och typiskt, vilket citatet ur artikeln fångar på ett bra sätt:

"Nationaldemokraterna bygger en stor del av sin valretorik kring antagandet att vissa grupper av människor parasiterar och begår brott i Sverige på hederliga skattebetalares bekostnad."

Vad lugn man skulle vara om dessa typer ingick i vår regering...

Länk till artikeln

men valsedlarna som kommer i lådan ger ju inte posten ut så ja fattar inte vad dom bölar över.... :va

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Nyteknik skrev:
Tråkigt nog gjorde den det eftersom någon snabbt spårade in på den trista följetongen som handlar om våra invandrare.

Den spårade ut i nånting mycket värre än så.
Visst har en och annan förirrat sig bort i tankegångarna och refererat till tidskrifter som Salt eller liknande.
Men att referera till "rasmedvetenhet" och David Lanes "de 14 orden..." då är det inte bara av ljusbrunhet färgad okunskap som visar sitt anlete, då är det tamigf*n samma skrot och korn som traskar i Salem och ute på Karl den XII dag. Jag hade gärna hört hans försvar av sina åsikter, men för blodtryckets skull var det kanske bäst att tråden är begravd för gott.

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
RgOlsson skrev:
men valsedlarna som kommer i lådan ger ju inte posten ut så ja fattar inte vad dom bölar över.... :va

Hur menar du?
Hur tar sig valsedlarna annars från ett parti till din brevlåda :va

gladh

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Menar du på fullt allvar att danskarnas åtgärder är rimliga, många a dem är ju horribla!? Vilket "problem" är det som man vill åtgärda tror du och hur tror du resultatet kommer att utfalla?
Absolut, det handlar om sunt förnuft. I den verkliga världen kostar saker och ting pengar. Resultatet av svensk svängdörrspolitik kanske du anser vara bättre? "Välkomna till Sverige, vi har reserverat plats i en betongbunker i gettot. Medtag gärna släkt och familj, alla får plats i gettot".

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Haha, rassetråden tar aldrig slut :lol

Väntar bara tills alla kommer fram till att ingen vill ha in fler folk utifrån - det säger alla, även de som säger annat här säger så när man talar med dem. Så är det bara.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Nyteknik skrev:
Tråkigt nog gjorde den det eftersom någon snabbt spårade in på den trista följetongen som handlar om våra invandrare. Stackarna – så fort deras epitet dyker upp är det i negativa ordalag. Jag tänkte på det senast i eftermiddag när jag gick längs Sveavägen i Stockholm. De flesta studenter med invandrarbakgrund som åker runt och tutar i sina bilar kommer behöva vara mycket bättre än sina svenskfödda kompisar för att få samma jobb. De kan räkna med att ta emot ilskna och ängsliga blickar från människor de inte känner. Att de ändå verkar se så positivt på sin framtid är nästan rörande.

Det fanns väl egentligen inte så mycket att säga om Nationaldemokraternas pinsamma försök att skicka ut valsedlar utan att betala porto.

:fakta :fakta Sanningen, hela sanningen, och inget annat än sanningen...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Mavve skrev:
Haha, rassetråden tar aldrig slut :lol

Väntar bara tills alla kommer fram till att ingen vill ha in fler folk utifrån - det säger alla, även de som säger annat här säger så när man talar med dem. Så är det bara.

Tror snarare ALLA här är rörande överens om att ta dina inlägg med en nypa salt.. Finns väl kanske några gaphalsar och moppefuckon som har dig som idol men så länge som du på fullaste allvar tror att majoritet och alla är två ord för samma sak lär vi flesta nog fortsätta att rycka på axlarna åt det du skriver.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kvasthilda skrev:
Fast intressant att se hur alla hugger om man nämner något som ens verkar rasistiskt :tungan

Det som är intressant är att "vi" som tar ställning och avstånd från främlingsfientlighet ytterst sällan använder ordet rasist eller stämplar någon som rasist för att de är för minskad invandring och debatterar för detta..

Däremot gapar och skriker dessa i var och varannat meddelande om att "vaddå, jag Ä inte Rasist" "Kalla mig inte rasist" "vaddå, ä ja rasist bara för att...."

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
korvgubbe skrev:
Det som är intressant är att "vi" som tar ställning och avstånd från främlingsfientlighet ytterst sällan använder ordet rasist eller stämplar någon som rasist för att de är för minskad invandring och debatterar för detta..

Att du kanske inte nämner ordet rasist eller påpekar att någon är det. Men det finns en hel del av "er" (gillar inte benämningen vi och ni eftersom det finns en stor gråzon mellan, men iallafall) som flertalet gånger anklagat mig personligen för rasist eller nationaldemokrat och liknande.

(Detta är inte riktat mot dig personligen)
Att man skall framföra sin åsikt är bara bra och ger diskussionen mer intressant men man skall också kunna ta att andra inte tycker likadant.
Som vissa här kör med taktik att förlöjliga motståndaren känns också lite onödigt. Att nämna att "vi" som tänker så här är begåvade, verklighetsförankrade osv. och "ni" som tycker så där är småpojkar, mindre begåvade, allmänt störda. Jag vet inte om det tillför diskussionen något.

Kan "ni" tänka er att vi alla kanske inte ser världen på samma sätt, vi ser kanske inte samma problem, vi har inte samma erfarenheter. Hur skall man kunna ha en lösning på olika problem?

Stå för vad du tycker och tror på men acceptera att andra kanske tycker annorlunda. Det är ju trots allt en demokrati vi lever i.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:
Stå för vad du tycker och tror på men acceptera att andra kanske tycker annorlunda. Det är ju trots allt en demokrati vi lever i.

Jag kan motvilligt erkänna att jag stundtals använt en smula förlöjligande kommentarer och det är inte alla gånger den bästa retoriken. Om jag(eller någon annan) uteslutande skulle använda sig av denna typ av argumenterande så kommer denne själv falla på sitt eget grepp. Man kan inte förringa folks åsikter och kommentarer utan att själv föregå med gott exempel i huvudelen av det man skriver..

Däremot är det jobbigt med just detta ständiga:
"...jag är inte rasist bara för att..."

Då förflyttas fokus från själva sakfrågan till en diskussion om defnitioner och antydanden om debattörerna...
"Vi" som då försöker argumentera mot främlingsfientlighet eller försvara vår ståndpunkt om att hjälpa många flyktingar blir istället tvugna att argumentera om huruvida någon är rasist eller inte.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
korvgubbe skrev:
Däremot är det jobbigt med just detta ständiga:
"...jag är inte rasist bara för att..."
Men det är svårt att bemöta anklagelser som att man är rasist med annat än just förklara att man inte är rasist bara för att ... osv. Ingen anklagelse = ingen förklaring.

Men jag håller annars fullständigt med dig ...

Lev väl ... visst är livet underbart :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...