Nationaldemokraterna

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
korvgubbe skrev:
Ja, men jag förstår fortfarande inte hur du kan kläcka ur dig något dyligt... Hade idioterna som förstörde göteborg kunnat reflektera över sitt eget handlande, varit goda agitatörer, retoriker och haft bra kunskaper hade de väl knappast slagit sönder götebrog.. då hade de väl valt att använda sina kunskaper istället för nävar och gatsten?
Ok, det var kanske att ta i att referera till Gbg.
Men undrar fortfarande varför han kommer med ett sådant inlägg när du och jag sitter och skojar om Sthlm?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
McRae skrev:
1. Ok, det var kanske att ta i att referera till Gbg.

2. Men undrar fortfarande varför han kommer med ett sådant inlägg när du och jag sitter och skojar om Sthlm?

1. Skönt att höra!

2. Har inte riktigt satt mig in i er lilla dispyt så jag väljer att inte kommentera det..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
McRae skrev:
Men det är inlägg som produceras av folk som gillar att slå sönder Göteborg??

Vet ej.

Men det är tydligt att många som producerar cyniska inlägg ofta gör det ur ett snävt egoistiskt perspektiv och inte sällan med ett språk som för tankarna till mellanstadiet.

Eller har du en annan uppfattning?
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nyteknik skrev:
Vet ej.

Men det är tydligt att många som producerar cyniska inlägg ofta gör det ur ett snävt egoistiskt perspektiv och inte sällan med ett språk som för tankarna till mellanstadiet.
Jag kan mitt språk och gick längre än mellanstadiet i alla fall!
Och egoist är jag inte.
:tungan
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
McRae skrev:
Jag kan mitt språk och gick längre än mellanstadiet i alla fall!
Och egoist är jag inte.
:tungan

Jag kanske missuppfattade beskrivningen av ordet egoist när jag gick i skolan men jag fick bestämt uppfattningen att det skulle kunna ses som just egoistiskt att lämna folk vind för våg och drabbas av krig, tortyr och förföljelse med argumentet:

"..vi kan inte ta in fler, min moster Agda får redan idag vänta 8 månader på en höftledsoperation"

Fråga Agda vilket hon väljer:
- Tortyr, förföljelse och se många i släkten mördas eller lång väntetid för att få ny höftled.

Du kanske kommer bli överraskad när du hör hennes svar!
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Utalanden som
bingo skrev:
"din intellektuella inkompetensnivå"
och
bingo skrev:
"såna gnälliga arslen som du"
trodde jag vi hade kommit ifrån ...

Tristan skrev:
Att folk bara orkar hålla på om något som hände för 346 år sedan. Samtidigt förvånas vissa över att de inte kan hålla sams i forna Jugoslavien eller att Cypern inte kan enas igen.

Jag svarade bara på korvgubbes:
korvgubbe skrev:
...Eller så flyttar vi alla skåningar till baltikum och ger deras jobb och bostäder till våra invandrare.. Kanske det blir fason på den delen av riket oxå!

Och detta var bara ett sätt för mig att vi alltid har anklagat folk för olika saker och kommer troligtvis också alltid att göra ... det är bara för sorgligt att det är så.
brinckis skrev:
Karl XI ville ju 1676, när han kom till Skåne, rensa Skåne på skåningar. Vi skulle deporteras till Svenska Baltikum. Då var det vi nu är det andra .... så om 300 år vem är det då? löjligt tycker jag.

Och korvgubbe. Vad menade du med:
korvgubbe skrev:
2. Har inte riktigt satt mig in i er lilla dispyt så jag väljer att inte kommentera det..
Det var ju du som började (se ovan)

Bingo: Först var "vi" som inte tycker som du nationaldemokrater, nu Moderater. Var går gränsen? Tycker du börjar bli lite löjlig i dina påståenden får jag lov att säga. Jag ÄR Moderat.
Nyteknik skrev:
Jodå, det finns nog inlägg som är de med även om de är underrepresenterade. Men vi får nog passa oss för att inte använda deras retorik och tankesätt..Är du moderat, Bingo?
Skrattretande ... :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:
Utalanden som och trodde jag vi hade kommit ifrån ...
Och korvgubbe. Vad menade du med:
Inskickat av korvgubbe
2. Har inte riktigt satt mig in i er lilla dispyt så jag väljer att inte kommentera det..

Jag menade bara att jag inte visste vad du och nyteknik ordade om.. så jag valde att inte kommentera den delen..
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
korvgubbe skrev:
Jag kanske missuppfattade beskrivningen av ordet egoist när jag gick i skolan men jag fick bestämt uppfattningen att det skulle kunna ses som just egoistiskt att lämna folk vind för våg och drabbas av krig, tortyr och förföljelse med argumentet:

"..vi kan inte ta in fler, min moster Agda får redan idag vänta 8 månader på en höftledsoperation"

Fråga Agda vilket hon väljer:
- Tortyr, förföljelse och se många i släkten mördas eller lång väntetid för att få ny höftled.

Du kanske kommer bli överraskad när du hör hennes svar!
Det kan det mycket väl betyda.
Men fortf. egoist är jag inte, men realist.
Snart lunch.. hungrig som en björn!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
McRae skrev:
Det kan det mycket väl betyda.
Men fortf. egoist är jag inte, men realist.
Snart lunch.. hungrig som en björn!

Realist?
Så i din värld går en höftled före att rädda någon från tortyr?(För att få asyl krävs att du riskerar tortyr eller att förföljas/dödas även om t.o.m. folk som riskerat detta skickats "hem")

Jag är också realist och jag kan leva med att den lokala tennisklubben inte får bidrag till en ny grusplan om det innebär att vi istället kostar på oss att ta emot en familj som förlorat sitt hem och trakaserats av regimen.

Jag kan leva med att några av småvägarna som jag gillar att köra med hojen har tjälskott som tar tid att laga om vi kan lämna bistånd som ger en by som saknar el och vatten en brun och en skola så barnen blir de första i byn som får en utbildning och lär sig läsa/skriva.
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nyteknik skrev:
1. Det var i detta fallet ett zigenargäng som är känt i Malmö för att stjäla i butiker. Det är min butik så dom snor av MIG.
Har för mig att jag läst att du också är egen företagare, men du har väl aldrig råkat ut för något sådant??

2. Som sagt, jag är realist, ser ingen annan lösning på det problemet med den flyktingpolitiken vi har.

3. Denna tråd var om folk som varit med om pinsamma/roliga grejor!
Vad har den med detta och göra???
:kocko
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
korvgubbe skrev:
Fråga Agda vilket hon väljer:
- Tortyr, förföljelse och se många i släkten mördas eller lång väntetid för att få ny höftled.
Eller varför inte fråga Agda vad hon väljer:
- Ekonomiska flyktingar som inte ser någon framtid i deras land, eller släktingar som hör att deras nära och kära har det bra i Sverige och vilka förmåner de kan få. Jämtemot lång väntetid till vård.

Allt är inte svart och vitt ... glöm inte det
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
korvgubbe skrev:
Realist?
Så i din värld går en höftled före att rädda någon från tortyr?(För att få asyl krävs att du riskerar tortyr eller att förföljas/dödas även om t.o.m. folk som riskerat detta skickats "hem")

Jag är också realist och jag kan leva med att den lokala tennisklubben inte får bidrag till en ny grusplan om det innebär att vi istället kostar på oss att ta emot en familj som förlorat sitt hem och trakaserats av regimen.

Jag kan leva med att några av småvägarna som jag gillar att köra med hojen har tjälskott som tar tid att laga om vi kan lämna bistånd som ger en by som saknar el och vatten en brun och en skola så barnen blir de första i byn som får en utbildning och lär sig läsa/skriva.
Nej, jag svarade ju inte!
Självklart går ju inte höftleden före.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
brinckis skrev:
Eller varför inte fråga Agda vad hon väljer:
- Ekonomiska flyktingar som inte ser någon framtid i deras land, eller släktingar som hör att deras nära och kära har det bra i Sverige och vilka förmåner de kan få. Jämtemot lång väntetid till vård.

Allt är inte svart och vitt ... glöm inte det

Med "ekonomiska flyktingar" antar jag att du menar arbetskraftsinvandring? Eller?
Vad är det för last att få hit folk som jobbar?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:
Eller varför inte fråga Agda vad hon väljer:
- Ekonomiska flyktingar som inte ser någon framtid i deras land, eller släktingar som hör att deras nära och kära har det bra i Sverige och vilka förmåner de kan få. Jämtemot lång väntetid till vård.

Allt är inte svart och vitt ... glöm inte det

Allt är inte svart eller vitt.. Så för att jag anser oss ha råd att hjälpa flyktingar och behålla gränserna "öppna" är heller inte detsamma som att säga att vem som helst är välkommen att flytta hit och ta del av våra sociala skyddsnät...
Och just därför gäller det att skilja på mina angrepp på de som säger:
- Ta inte hit några fler"
och avsaknaden av angrepp på de som säger:
"- jag tycker vi ska ha hårda regler för vilka vi låter stanna"..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
McRae skrev:
Nej, jag svarade ju inte!
Självklart går ju inte höftleden före.

Då borde du ju inte säga:
"Låt inga fler komma in"
..utan snarare
"låt bara de som har goda skäl komma in Sverige"
...det sistnämna hade jag inte brytt mig om du sa. men du har varit kategorisk och sagt: "inga fler" vilket då per definition inte ens ger utrymme för de som verkligen behöver!
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
korvgubbe skrev:
Då borde du ju inte säga:
"Låt inga fler komma in"
..utan snare
"låt bara de som har goda skäl komma in Sverige"
...det sistnämna hade jag inte brytt mig om du sa. men du har varit kategorisk och sagt: "inga fler" vilket då per definition inte ens ger utrymme för de som verkligen behöver!

Det där är för svårt att förstå. :rolleyes:
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
korvgubbe skrev:
Allt är inte svart eller vitt.. Så för att jag anser oss ha råd att hjälpa flyktingar och behålla gränserna "öppna" är heller inte detsamma som att säga att vem som helst är välkommen att flytta hit och ta del av våra sociala skyddsnät...
Och just därför gäller det att skilja på mina angrepp på de som säger:
- Ta inte hit några fler"
och avsaknaden av angrepp på de som säger:
"- jag tycker vi ska ha hårda regler för vilka vi låter stanna"..

Så sant så ... men vi får alla tänka på att man kan säga en sak på många olika sätt och ändå mena samma sak. Säger inte att alla här tycker likadant, men många här som angripit mina åsikter har ungefär samma åsikter som jag. Vi angriper bara "problemet" från olika vinklar.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
brinckis skrev:
Så sant så ... men vi får alla tänka på att man kan säga en sak på många olika sätt och ändå mena samma sak. Säger inte att alla här tycker likadant, men många här som angripit mina åsikter har ungefär samma åsikter som jag. Vi angriper bara "problemet" från olika vinklar.


Vi är inte överens, bara så att jag får förtydliga det.

gladh
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top