Nationaldemokraterna

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
brinckis skrev:
Tackar ... men lugn, jag kommer tillbaka sen när jag behöver sjukvård eller något annat som Ni så gladligen betalat in skatt till. Det tackar jag för :tungan

Det är ju min rättighet ... eller vad säger man :tungan

Även välkommen tillbaka med Knowhow och en förmögenhet som kan beskattas :D

Men vi försöker att ta oss tillbaka till ämnet för tråden nu.

gladh
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
LOVE2XLR8 skrev:
Det där är inga siffror som mäter någon välfärd men låga skatter stimulerar folk att jobba ärligt, starta egna företag och tjäna pengar. Dom i min bekantskapskrets som har det bäst är dom som får bidrag/stämplar och jobbar svart... Det daltas för mkt med folk i det här landet... Så är det bara. Men du är ju inte egen företagare så jag förväntar mig inte att du ska förstå.

Jo, det är just vad jag är – egen företagare – och i min bekantskapskrets är de som stämplar och/eller är beroende av bidrag inte samma personer som de som mår bra och har det fett.

Men vi lever i olika verkligheter och bittra människor som vill skylla det egna eländet på andra kommer alltid att beskylla "sossarna" för att ha satt käppar i hjulen för den personliga lyckan och välgången.
 

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
Nyteknik skrev:
Jo, det är just vad jag är – egen företagare – .
Hahahaha... Då är du den enda egna företagaren som jag någonsin träffat som tycker att svenskarna ska beskattas mer. :rofl Men du kanske kan berätta för mig vad det kostar dig om du vill att en av dina anställda ska ha 20000:- efter skatt i lönekuvertet? Vet du inte det så har du nog ändå inget eget företag... :hihi
 

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
Nyteknik skrev:
Du beskrev i en tidigare tråd hur du hade arbetat som politiker. Du måste ha varit duktig. Varför avbröts din karriär?

Ja, som politiker representerar man väl folket. Jag tror att om inte en majoritet, så åtminstone väldigt många tycker att vi har haft för hög invandring.
Och då syftar jag inte på skinheads som förnekar förintelsen, utan vanliga svensons...
Man ser fler Turkiska flaggor än Svenska när barnen nu tar studenten...
Om ni sedan bor i Östersund, där den enda invandraren driver stadens enda pizzeria, så förstår jag att ni inte ser problemet.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
foppa skrev:
Jaha, en ny invandrar- tråd... kanske dags för en poll, hur "rasistiska" är vi på sporthoj?
personligen har jag hellre en Andersson än en Fares Fares som granne...

Efter att ha tagit mig en titt på värdskartan så måste väl Nya Guinea vara exemplariskt.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
foppa skrev:
Ja, som politiker representerar man väl folket. Jag tror att om inte en majoritet, så åtminstone väldigt många tycker att vi har haft för hög invandring.
Och då syftar jag inte på skinheads som förnekar förintelsen, utan vanliga svensons...
Man ser fler Turkiska flaggor än Svenska när barnen nu tar studenten...
Om ni sedan bor i Östersund, där den enda invandraren driver stadens enda pizzeria, så förstår jag att ni inte ser problemet.

Så problemet är att du ser en massa turkiska flaggor :va

gladh
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
LOVE2XLR8 skrev:
Hahahaha... Då är du den enda egna företagaren som jag någonsin träffat som tycker att svenskarna ska beskattas mer. :rofl Men du kanske kan berätta för mig vad det kostar dig om du vill att en av dina anställda ska ha 20000:- efter skatt i lönekuvertet? Vet du inte det så har du nog ändå inget eget företag... :hihi

Nä, jag har inte skrivit eller tycker att "svenskarna ska beskattas mer".

Din inställning är inget som någon annan kan dra nytta av. Men bitterhet, cynism, egoism och snålhet är en bra grogrund för att må dåligt och känna sig förfördelad.

Edit: Även om detta verkar ligga långt från ämnet (ND:s försök att skicka valsedlar utan att betala för sig) gör en sådan här tråd alltid att agnarna skiljs från vetet.
 

Ergu

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Knivsta
Hoj
Honda XR 600 snart och Ockelbo 5000
soppatorsken skrev:
Visst, men är vi ett sånt jävla fattigt U-land? Kan du inte ens ge dina barn mat? Men en hoj har du minsan råd med. Eller försöker du bara ge mig en blodpropp?
Du skulle vara påväg till Gibraltar om jag fick bestämma.

Man kan ju fundera hur fattiga vi är, faktum kvarstår att moster agda far illa på våra äldreboende. Jag säger inte att det beror på pengarna, det kanske beror på systemet. Hur som helst så måste något göras för att få ordning på våra egna problem innan vi börjar bry oss om andras.

Du kanske är sådan att du ser till att laga polarns hoj trots att din egen står med havererad koppling i garaget.... Vad skall jag till Gibraltar och göra???

Typiska påhopp om att jag minsan har råd med en cykel är typiska för sådana människor som dig. Ta av dig palestinasjalen och sluta hos Reclaim the city.
// Ergu
 

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
Nyteknik skrev:
Nä, jag har inte skrivit eller tycker att "svenskarna ska beskattas mer".

Din inställning är inget som någon annan kan dra nytta av. Men bitterhet, cynism, egoism och snålhet är en bra grogrund för att må dåligt och känna sig förfördelad.

Edit: Även om detta verkar ligga långt från ämnet (ND:s försök att skicka valsedlar utan att betala för sig) gör en sådan här tråd alltid att agnarna skiljs från vetet.
Bra svar på mina frågor :rofl Jag är inte arg haha eller bitter för den delen :D Jag har det ganska bra och mitt företag är på benen och rullar (har t.o.m. tid att sitta här och skriva hela dagarna :p ) så den jobbiga tiden är förbi men jag vet iaf hur det är... Jag kanske missuppfattade dig förut men fick uppfattningen att du var vänster. Du kanske är Borgare? :rolleyes: Sist jag kollade så var inte den vänstra delen på politikskalan för lägre skatter iaf....
 

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Tycker folk ska sluta vara så jävla blåögda å svenssonvänliga och försynta...säg vad ni tycker istället!!!

Fakta: Idag är 80% av sveriges fängelser upptagna av invandrare...har pratat med folk som suttit inne och jobbar med kriminalvård så jag vet...

Sverige är för messigt i sitt agerande och kan inte ta vara på sig själv och sina intressen...faktumed att...tex organiserad brottslighet som sverige dras med...Folk
som sysslar med det skrattar åt oss...här finns ingen polis nånstans...låga straff...och gör du något mot någon vid sidan av lagen vågar svensson inte bita tillbaka...

Ingen rasist...kanske nationalist...tycker det är synd att vi inte kan värna om
oss själva nån jävla gång utan måste vara så jävla hjälpsamma...idag är sverige
som en skål godis som står utställd....alla tar...å sen hoppas man att det ska fyllas på!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
halmstads_kung skrev:
Fakta: Idag är 80% av sveriges fängelser upptagna av invandrare...
Så 80 % av alla personer som sitter inne i Sverige är invandrare? Låter uppåt väggarna galet.

Red: Jag vet att det inte var det du skrev, men du vred på statistiken för att få läsaren att tolka det på just det viset. Vad är kriteriet för att ett fängelse ska anses "upptaget av invandrare"? Vart har du fått siffran ifrån?
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
mb skrev:
Så 80 % av alla personer som sitter inne i Sverige är invandrare? Vart har du fått den siffran ifrån? Låter uppåt väggarna galet.

Förmodligen från en "sanningsenlig" nationaldemokrat som suttit på kåken :rolleyes:
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
oFFkeFF skrev:
Förmodligen från en "sanningsenlig" nationaldemokrat som suttit på kåken :rolleyes:
Minns från tidigare trådar att vi ibland hamnar hos högerextrema tidningar och liknande när man frågar efter referens på vinklad statistik.
 

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
mb skrev:
Så 80 % av alla personer som sitter inne i Sverige är invandrare? Låter uppåt väggarna galet.

Red: Jag vet att det inte var det du skrev, men du vred på statistiken för att få läsaren att tolka det på just det viset. Vad är kriteriet för att ett fängelse ska anses "upptaget av invandrare"? Vart har du fått siffran ifrån?
Den statistiken finns inte tillgänglig för allmänheten... Det är bara regeringen som har tillgång till sån sorts invandrarstatistik... Undrar varför :rolleyes: All annan statistik är ju hur lätt som helst att få reda på...
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
halmstads_kung skrev:
Ingen rasist...kanske nationalist...tycker det är synd att vi inte kan värna om
oss själva nån jävla gång utan måste vara så jävla hjälpsamma...idag är sverige

Ja usch och fy.
Det är nog den sämsta egenskap som finns. Hoppas man i framtiden kan isolera den genen så att ma kan eliminera den för gott.

gladh
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ergu skrev:
Man kan ju fundera hur fattiga vi är, faktum kvarstår att moster agda far illa på våra äldreboende. Jag säger inte att det beror på pengarna, det kanske beror på systemet. Hur som helst så måste något göras för att få ordning på våra egna problem innan vi börjar bry oss om andras.

Du kanske är sådan att du ser till att laga polarns hoj trots att din egen står med havererad koppling i garaget.... Vad skall jag till Gibraltar och göra???

Typiska påhopp om att jag minsan har råd med en cykel är typiska för sådana människor som dig. Ta av dig palestinasjalen och sluta hos Reclaim the city.
// Ergu

Bing bong! Reality check någon?
Sverige är ett så fattigt land att vi inte kan hjälpa andra..... :rolleyes: :näsblod
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
LOVE2XLR8 skrev:
Bra svar på mina frågor :rofl Jag är inte arg haha eller bitter för den delen :D Jag har det ganska bra och mitt företag är på benen och rullar (har t.o.m. tid att sitta här och skriva hela dagarna :p ) så den jobbiga tiden är förbi men jag vet iaf hur det är... Jag kanske missuppfattade dig förut men fick uppfattningen att du var vänster. Du kanske är Borgare? :rolleyes: Sist jag kollade så var inte den vänstra delen på politikskalan för lägre skatter iaf....

Få se nu, vilka var dina frågor? Vad någon som ska ha tjugotusen kvar i lönekuvertet efter skatt kostar sin arbetsgivare, var det visst. Då jag inte har några anställda vet jag inte säkert. Ta därför inte detta på större allvar än att du dubbelkollar med din lokala företrädare för Skatteverket eller kanske ännu hellre; din arbetsgivareorganisation. Sextiotusen, gissar jag, men siffran bör stämmas av innan du använder mig som referens.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gladh skrev:
Några exempel på Danmarks invandringspolitik:

Icke-danska föräldrar över 60 år inte får flytta till sina barn i Danmark.

Båda måste ha fyllt 24 år om en dansk vill gifta sig med en utlänning.

Asylsökande inte får gifta sig i Danmark.

Den boende i Danmark måste deponera 50 000 kronor till staten för eventuella kommande sociala utgifter för att få gifta sig med en utlänning som sedan ska flytta in eller få bo kvar i landet.

Asylsökande får vänta regelmässigt i 7 år innan man får permanent uppehållstillstånd.

gladh
Sunt förnuft, heja Danmark som vågar se och ta tag i problemet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top