Nationaldemokraterna

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
mb skrev:
Minns från tidigare trådar att vi ibland hamnar hos högerextrema tidningar och liknande när man frågar efter referens på vinklad statistik.
En liten fråga mb. Om det var så att 70-80% av alla som satt på kåken var invandrare. Vad skulle du tycka/tänka då? Hehe, bara nyfiken... Om vi leker med tanken alltså... Säger absolut inte att det är så. :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
LOVE2XLR8 skrev:
En liten fråga mb. Om det var så att 70-80% av alla som satt på kåken var invandrare. Vad skulle du tycka/tänka då? Hehe, bara nyfiken... Om vi leker med tanken alltså... Säger absolut inte att det är så. :hihi

Lek med tanken att det faktiskt är 75-80% av dem som sitter på kåken som är av svensk härkomst, vilket också ungefär är den rätta siffran.

/Filip (f.d konsult på kriminalvårdsstyrelsen)
 

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
Nyteknik skrev:
Få se nu, vilka var dina frågor? Vad någon som ska ha tjugotusen kvar i lönekuvertet efter skatt kostar sin arbetsgivare, var det visst. Då jag inte har några anställda vet jag inte säkert. Ta därför inte detta på större allvar än att du dubbelkollar med din lokala företrädare för Skatteverket eller kanske ännu hellre; din arbetsgivareorganisation. Sextiotusen, gissar jag, men siffran bör stämmas av innan du använder mig som referens.
Hehehe... Du är ju störtskön ju... Men det var ju ingen dålig gissning :tummenupp , det varierar ju lite beroende på kommunala skatter men runt 58000:- + lite småutgifter beroende på om man har ett kollektivavtal (ingen småutgift i.o.f.s.) eller annat pensionssparande eller dyl. Jag antar att du har lite hum för du tar väl ut lön själv.. Eller är allt svart ;)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
LOVE2XLR8 skrev:
En liten fråga mb. Om det var så att 70-80% av alla som satt på kåken var invandrare. Vad skulle du tycka/tänka då? Hehe, bara nyfiken... Om vi leker med tanken alltså... Säger absolut inte att det är så. :hihi
De är överrepresenterade i statistiken, vilket inte ska stickas under stolen med, men står absolut inte för en högre andel av brotten än vad som kan förväntas av utsatta och utstötta grupper. Man får komma ihåg att flyktingar över lag upplever mycket hög stress och att de knappast har de bästa förutsättningarna för integrering i samhället som det ser ut idag.

Hade det varit så att "invandrare" stått för låt säga 80 % av totala brottsligheten i landet, så skulle jag säga att Sverige misslyckats kapitalt med invandrarpolitiken. Nu är det iofs en rätt underlig tanke att det nånsin skulle bli illa.
 

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
oFFkeFF skrev:
Lek med tanken att det faktiskt är 75-80% av dem som sitter på kåken som är av svensk härkomst, vilket också ungefär är den rätta siffran.

/Filip (f.d konsult på kriminalvårdsstyrelsen)
:hihi Ja i sådana fall är vi ju underrepresenterade när endast 10% är invandrare av den totala befolkningen ;)
 

Ergu

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Knivsta
Hoj
Honda XR 600 snart och Ockelbo 5000
Goodstuff skrev:
Bing bong! Reality check någon?
Sverige är ett så fattigt land att vi inte kan hjälpa andra..... :rolleyes: :näsblod

Man knaske skall läsa bakgrunden innan fingrarna fastnar på tangenterna... Bing bong :va
 

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Asås
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Om nu Sverige är ett sånt rikt land så vi skall hjälpa hela världen ,varför har vi då statsskuld på flera miljarder ?
Varför har vi inga pengar till pensionärer , sjukvård , uteliggare.
Varför har typ 70% av alla i Sverige skulder , lån osv.
Ser ingen anledning att låna pengar från andra länder för att sen använda dom som allmosor.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Angående invandring och brottslighet så finns det en lååååååååång tråd i ämnet sen tidigare.

gladh
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
gladh skrev:
Angående invandring och brottslighet så finns det en lååååååååång tråd i ämnet sen tidigare.

gladh
Har för mig att du eller Bingo skrev ett ganska utförligt inlägg i frågan. Försökte leta upp det för att länka till, men hittade inte igen det.
 

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
Peace grabbar har tyvärr inte tid mer men det var kul att kasta en liten brandfackla :)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Nyteknik skrev:
Men du besvarar aldrig frågan om påståendet du själv gjorde: vilken utveckling är MP och VP emot?

Men att enskilda brevbärare känner sig kränkta av budskap som framförs av Nationaldemokraterna och vägrar dela ut deras post är väl inte så konstigt?

Jag blir nyfiken på varför du rusar till försvar av ett parti som kritiserar stora grupper för att snylta på "hederliga skattebetalare" samtidigt som dess ledning och medlemmar i stor utsträckning utgörs av människor som inte klarar sig utan bistånd från staten.

1. MP och VP är mot allt! Dessutom är de helt outstanding på att spendera ANDRAS pengar..Har de däremot SKAPAT några pengar, någonsin? Eller överlåter de det till de förhatliga "kapitalisterna"?

2. Uppriktigt sagt, brevbärarna skall skita i att censuera post. De har betalt för att dela ut den. Vill de inte jobba , byt jobb. Mängder av anställda i Sverige idag gör jobb som de inte sympatiserar med.

3. Alla partiers anställda betalas ju av skattemedel? Det är ju inga småsummor som betalas ut i "partistöd" heller..Samtliga riksdags- och kommunpolitiker avlönas av skattemedel t ex.
Varför skulle ND skilja sig ur mängden?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
LOVE2XLR8 skrev:
Hehehe... Du är ju störtskön ju... Men det var ju ingen dålig gissning :tummenupp , det varierar ju lite beroende på kommunala skatter men runt 58000:- + lite småutgifter beroende på om man har ett kollektivavtal (ingen småutgift i.o.f.s.) eller annat pensionssparande eller dyl. Jag antar att du har lite hum för du tar väl ut lön själv.. Eller är allt svart ;)

Du ser – man behöver inte vara ett svin för att man är egen företagare.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Kahobe skrev:
1. MP och VP är mot allt! Dessutom är de helt outstanding på att spendera ANDRAS pengar..Har de däremot SKAPAT några pengar, någonsin? Eller överlåter de det till de förhatliga "kapitalisterna"?

2. Uppriktigt sagt, brevbärarna skall skita i att censuera post. De har betalt för att dela ut den. Vill de inte jobba , byt jobb. Mängder av anställda i Sverige idag gör jobb som de inte sympatiserar med.

3. Alla partiers anställda betalas ju av skattemedel? Det är ju inga småsummor som betalas ut i "partistöd" heller..Samtliga riksdags- och kommunpolitiker avlönas av skattemedel t ex.
Varför skulle ND skilja sig ur mängden?

1. Aja
2. Posten har etiska regler, varför ska man inte följa dem?
3. Här är jag inte riktigt med. ND och för den delen SD uppbär partistöd, ND och SD:s förtroendevalda får samma mötesarvode som alla andra. Det som skiljer ND är att man uppenbarligen inte vill göra rätt för sig gentemot posten.

Kuggfråga: Hur mycket tror ni egentligen att en förtroendevald nämndepolitiker tjänar på sitt uppdrag och hur mycket tid tror ni att man får lägga ner inför varje möte?

gladh
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ergu skrev:
Man knaske skall läsa bakgrunden innan fingrarna fastnar på tangenterna... Bing bong :va

Jag har läst exakt alla inlägg i hela tråden.
Dina inlägg är av "bing bong"-kvalité. :yoparty
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ergu skrev:
Man kan ju fundera hur fattiga vi är, faktum kvarstår att moster agda far illa på våra äldreboende. Jag säger inte att det beror på pengarna, det kanske beror på systemet. Hur som helst så måste något göras för att få ordning på våra egna problem innan vi börjar bry oss om andras.

Du kanske är sådan att du ser till att laga polarns hoj trots att din egen står med havererad koppling i garaget.... Vad skall jag till Gibraltar och göra???

Typiska påhopp om att jag minsan har råd med en cykel är typiska för sådana människor som dig. Ta av dig palestinasjalen och sluta hos Reclaim the city.
// Ergu

Jag tror inte heller att enbart mera pengar skulle lösa allt.
Lustigt att du nämner det där med min egen hoj. Jag ska nämligen plocka av fälgarna på en lätt handikappad kompis ikväll. Trots att min inte är helt som den ska. Men med bara lite mera vilja ska man väl klara av båda sakerna samtidigt? Förstår du liknelsen?
Fö. så är det Nya Guinea som jag hade tänkt mig att depotera alla oliktänkare på.

Edit: det är inte på kompisen jag ska plocka av fälgarna på utan hans hoj. Fast det sket sig ändå för jag behövde depåstödet bak och han jobbade imorn så ... Äh.
 
Last edited:

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Ort
hässleholm
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
LOL

jag såg ett plaket där det stod idag "JOBB ÅT ALLA"
och sen en stor bild på Göran Persson
heheheh, han har haft makten rätt länge o lyckats rätt bra med jobb åt alla och allt annat han lovat ? :tungan
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
mb skrev:
Inte för att man uttalar sig, utan beroende på hur man uttalar sig i invandringsfrågor. Det är en viktig skillnad.

Ja just det, uttalar jag mig politiskt inkorrekt så är jag rasist.
Fett.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top