repan
Gudomlig sporthojare
Alla skall ju vara lika, eller?
Var skrev jag att jag vill köpa dej en båge? Du editar efter jag hade quotat.brinckis skrev:En till som vill köpa mig en båge ... tackar ... vad ni svenskar är snälla
Jag har ca ett trettio tal kusiner utomlands... kan ta hit dem så kan ni låna ännu mer pengar och köpa bågar till även dem
Varför då?brinckis skrev:Alla skall ju vara lika, eller?
brinckis skrev:Säg istället vad som inte är sant ...
korvgubbe skrev:"vi betalar en massa skatt och de skär ner VÅRA förmåner"
" vi komemr bli ett u-land om det fortsätter såhär"
" vi bara ger och ger och ger"
korvgubbe skrev:brinckis skrev:Att "vissa år får staten in mer pengar än den förbrukar. Då kan den amortera på lånen" är ju löjligt, sant men löjligt. Vanligt sunt förnuft säger ju att utgifterna kan inte vara större än inkomsterna, speciellt med så höga skatter som vi har i detta land. Varför måste vår regering alltid framställa oss som ett rikt land hela tiden och sen dra ner på våra förmåner som vi har som svenskar i detta land? Varför måste vi skänka mest pengar, betala högst avgifter osv. Säg ifrån, vi är inte ett så rikt land, snart ett uland om vi förtsätter så här. QUOTE]
...och efter denna brillianta ekonomiska analys blir jag bara SÅ nyfiken på hur du lyckats förvärva dessa högklassiga nationalekonomiska kunskaper. Denna analysförmåga. Detta kritiska tänkande.. eller just ja.. att vara konstant kritisk var ju tydligen inte synonymt med kritiskt tänkande...
Man behöver inte sitta på särkilt speciella kunskaper för att förstå att utgifter inte bör vara högre än motsvarande inkomster. Jag tycker Brinckis har helt rätt i det han skriver! Vart tar pengarna vägen? Moster Agda och mina kommande barn har den värsta sitsen av oss alla. De finns bevisligen inte pengar till att ta hand om dem. Har ni övriga blundat för reportagen på nyheterna som handlar om liggsår, uteblivna dagisplatser, vårdköer (senast igår på TV4, cancerpatient som måste vänta i månader för behandling). Invandrare som redan finns här har ju ingen kul tillvaro, de måste ju lära sig språk, få en chans att komma in i arbetslivet. Vi måste lösa alla dessa saker nu, innan vi tar hit fler!!! Det kan inte vara särkilt svårt att fatta.
Detta måste prioriteras först.
brinckis skrev:1. Vad jag menade var att sjukvårdsköerna ökar, skolan blir sämre (färre utb lärare), minskade medel till idrott osv....
2. Men varför ge EU bidrag till bönder som sen inte kan få sålt sitt säd....
3. ... och sen sälja det till Afrika för skit summor som gör att de inte själv kan konkurrera med det.
4. Och att det ges EU bidrag för att flytta en fabrik från sverige till tjeckien för att minska deras arbetslöshet.
Olzki skrev:Gör gärna det men undvik att göra det på ett sätt som motverkar ditt syfte. Dina utsvävanden kring danmarks flykting/intergrationspolitik framstod som mindre genomtänkta. Det är trots dina åsikter väldigt många människor som bor där som står bakom dessa politiska åtgärder.
/Olzki
Ergu skrev:Invandrare som redan finns här har ju ingen kul tillvaro, de måste ju lära sig språk, få en chans att komma in i arbetslivet. Vi måste lösa alla dessa saker nu, innan vi tar hit fler!!! Det kan inte vara särkilt svårt att fatta.
Detta måste prioriteras först.
1. Det har den blivit kan jag lova ... har många släktingar som har olika befattningar inom sjukvården. Köerna är längre, personalen är färre, och undersökningar jäktas igenom. Fler allvarliga misstag begås.korvgubbe skrev:1.Men så mycket sämre har inte vården blivit. !)
2. Tycker du ja ... men jag tycker ju att vi skall hjälpa de fattiga länderna med kunskap inte pengar. De skall lära sig ta vara på sina naturtillgångar. Afrika är det rikaste världsdel på naturtillgångar.korvgubbe skrev:2. Men EU är ett västvärdsproblem.. nästan ett lyxproblem så att säga.. !)
4. Eu har gjort det så förmånligt för företag att flytta till vissa länder. De ser EU som ett land och vill höja nivån i de länder där ribban är lägre, men på vems bekostnad?korvgubbe skrev:4. Jag har aldrig hört talas om ett företag som flyttas ur sverige för att minska ett annat lands arbetslöshet.
brinckis skrev:1. Det har den blivit kan jag lova ... har många släktingar som har olika befattningar inom sjukvården. Köerna är längre, personalen är färre, och undersökningar jäktas igenom. Fler allvarliga misstag begås.
brinckis skrev:1. Det har den blivit kan jag lova ... har många släktingar som har olika befattningar inom sjukvården. Köerna är längre, personalen är färre, och undersökningar jäktas igenom. Fler allvarliga misstag begås.
brinckis skrev:2. Tycker du ja ... men jag tycker ju att vi skall hjälpa de fattiga länderna med kunskap inte pengar. De skall lära sig ta vara på sina naturtillgångar. Afrika är det rikaste världsdel på naturtillgångar.
Jag vet heller inte om familjen Svensson tycker det är ett lyxproblem nu när både försörjarna går arbetslösa pga företags flytt.
gladh skrev:Köerna är längre än närdå? Ser köerna likadana ut nu som då? Är ingreppena för åkommorna samma då som nu?
Personalen är färre än närdå?
Vilka undersökningar jäktas igenom? Vilka alvarliga misstag har blivit fler?
Ska du vara generell och svepande får du ha mer på fötterna.
gladh
Goodstuff skrev:Problemet för U-länderna är att västvärlden med olika ojusta medel (kolonialism, vapenmakt, mutor, stöld etc.) har tagit makten över de fattiga ländernas tillgångar. Exporterar det till västvärlden och rafiinerar produkterna för att sedan sälja tillbaka dem dyrare än de var från början. De tog vara på sina naturtillgångar på ett mycket mer väl anpassat sätt innan västvärlden, den upplysta och industrialiserade delen av världen, kom dit och började kladda.
brinckis skrev:Vill du att jag skall ta upp enskilda fall eller? Vill du ha skonummer på patienten också eller du kan tänka lite själv?
Vad f*n tror du?
brinckis skrev:Vill du att jag skall ta upp enskilda fall eller? Vill du ha skonummer på patienten också eller du kan tänka lite själv?
Vad f*n tror du?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |