Vad har du för telefon? Funkar detta på iPhone?
Jag använde Sygic på iPhone hela förra säsongen, 1500 mil genom östra Europa och Sverige. Funkar mycket bra. Enda problemet är just att planera rutter i förväg. Jag använder den oftast för att kunna åka medvetet vilse. Kollar kartor för att ha en ungefärlig bild av verkligheten, ställer in slutdestination, kör på känsla och tar ofta av på små vägar, appen räknar om rutten allt efter som och jag kommer alltid fram till slut.
Jag har kört på en Galaxy S3 men det borde även fungera på iPhone. Filerna skall importeras till följande mapp i telefonen:
Sygic-->Res-->itinerary . När du har gjort det går du in i appen och väljer
Resväg i menyn sen klickar du på
Ladda rutt så får du upp de filer du har importerat.
Men som sagt, appen är inte anpassad efter MC-körning så om du missar en POI så kommer Sygic tjata på dig att vända om så du kan passera den korrekt.
har även använt mig av Copilot en hel del. Har bilat genom västeuropa utan problem samt även använt den när jag har kört bil på Manhattan och till/från Boston. Hade nerladdade kartor så ingen datatrafik behövs samt att kartor och app är relativt billiga om man jämför med Tomtom, navigon m.fl.
En anledning till att jag köpte CoPilot var att du i telefonen kan redigera en föreslagen rutt genom att dra rutten till den väg du vill åka. Om CoPilot föreslår E20 mellan Södertälje-Eskilstuna kan du lätt dra om rutten så den istället guidar dig via gamla mellan Södertälje-Mariefred.
Finns även möjlighet i CoPilot att välja vilket typ av fordon du ska använda och därefter prioritera olika vägtyper. T.ex. om du ska köra bil kan du prioritera Motorväg för snabbaste vägen. För MC kan du prioritera riksvägar eller mindre vägar så att du inte får förslag på motorväg.