njelger
Guest
Det förändrar inte det faktum att de ser fullständigt malplacerade ut. Hitlerhälsning åt vinnaren...
jo, de eller han med hojen
Det förändrar inte det faktum att de ser fullständigt malplacerade ut. Hitlerhälsning åt vinnaren...
Det är väl glasklart att syftet med den här tråden inte är att få klarhet i hitlerhälsningens/nazisthälsningens bakgrund. Den intresserar mig inte i det här sammanhanget. Och gör inte bilden mindre absurt komisk i mina ögon.Då inser de flesta med fler än två funktionella hjärnceller att det inte är någon hälsning som är rent nasistisk...
Applåder har ingen politisk innebörd och används inte för att manifestera en politisk uppfattning. Applåden är inte instiftad eller populariserad av någon politisk organisation. Applåderar gör man för att visa sin uppskattning. Hadamar ligger i Eiffelbergen, rätt nära Nürburgring. Där gasade nazisterna 15 000 sjuka och handikappade. Killarna i uniform kanske jobbade där.Lika unikt som att idag applåderas de som gått imål, hur malplacerat kan inte det tänkas vara i framtiden? Kanske helt obscent och idiotiskt
Det är väl glasklart att syftet med den här tråden inte är att få klarhet i hitlerhälsningens/nazisthälsningens bakgrund. Den intresserar mig inte i det här sammanhanget. Och gör inte bilden mindre absurt komisk i mina ögon.
...obligatorisk i det Tusenåriga riket.
Alltså ett helt "normalt" sätt att hälsa under den här tiden, allt annat skulle förorsaka en längre vistelse i ett mindre behagligt arbetsläger och/eller direkt transport för gasning.
Om man råkade säga "Guten morgen" till sin fru istället för att sieg heila med lyft arm, blev man gasad då?Att du tycker att bilden är absurt komisk, visar bara på att du inte har haft en susning om vad som skedde under -30 talet.
Om man råkade säga "Guten morgen" till sin fru istället för att sieg heila med lyft arm, blev man gasad då?
Vad snackar du om?Att du tycker att bilden är absurt komisk, visar bara på att du inte har haft en susning om vad som skedde under -30 talet.
Kunskap väger inget, så det kan man bära med sig massor av, men det kanske inte är intressant att skaffa sig inblick i annat än sin egen navels innehåll.
Du kanske tror på inlärning genom tankeöverförning, för att man inte orkar bry sig.
När ändå autounion är uppe kan man ju föra ämnet åter till hojar genom att minnas att autounion bildades 1932 genom en sammanslagning av Audi, Horch, Wanderer samt DKW. Där de sistnämda även byggde en legendarisk kompressormatad megafonförsedd tvåtakts 250 samt 350-racer.
Även denna ingenjörsbragd utnyttjades dock tyvärr av nassarna i propagandan. Hojarna var tydligen baddare och framgångsrik på Isle of man i slutet av trettiotalet strax innan kriget. Ända tills regeländringar utestängde hojarna. Enligt utsago var ljudet ur megafonerna av sån magnitud att det var första gången man kunde höra motorljudet från fastlandet.
/J
För att Ragge inte förtjänar att glömmas bort.Hur vet man att han var/är svensk? Han med segerkranser förmodar jag då ni pratar om.
Ska stå en fullt fungerande i Köping på museumet
Å en massa annat skoj
http://www.biloteknik.se/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=69#
Det är en huggorm.Undrar hur den banan såg ut om de hade såna snittfarter med den effekten. Kåplöst...
Vilket teknologiövertag förresten! Och vilka modesta effektsiffror. Halva litereffekten jämfört med en modern gat-600. Då talar vi ändå om den grymmaste racerbågen på sin tid (?). Ni som har lite koll, är det den där 500:an som har huggormsmönstret i nederkant på tanken?
De borde starta upp besten. Jag skulle vilja ljudet av höra den första hoj som hördes från Isle of Man till fastlandet
De borde starta upp besten. Jag skulle vilja ljudet av höra den första hoj som hördes från Isle of Man till fastlandet
Nyteknik skrev:bild skickad till mig av en kompis som är mycket intresserad av svensk RR/GP-historia.
du påtal om detta, jag håller på med ett projekt arbete med tanke på att gå igenom roadracingens historia, skulle du eller din kompis kunna hänvisa till någon bra hemsida eller bok för att hitta bra info ang: svensk roadracing historia & roadracingens historia i allment?
Tack på förhand!
Andreas
Ytterligare racing under svastikan.
Fy satan vad maxat!Kurvan kallades "Wall of death" då den saknade räcke längst upp. Gick du av så var det klippt. Oftast.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |