Jag brukar ge bilister som tror att vi har vänstertrafik i Sverige en rusk på huvudet eller i värsta fall tummen upp följt av långfingret, lite som "Smart, hur tänkte du där?" Några fattar ju att dom inte borde ligga där när man drar om på insidan och dom får bara tummen upp.
Idag träffa jag dock på bilisten som kör ihjäl oss mc-förare, tyvärr var han också "britt" så även han fick en rusk på huvudet. Då körde han ikapp mig och gav tillbaka genom att ruska på huvudet och slå ut med händerna, fortfarande i vänsterfilen. Det gjorde mig lite arg att killen inte tycktes fatta att vi har haft högertrafik i Sverige i 47år så då tog jag kommandot och körde förbi honom och hissade flaggstången.
...Det skulle jag inte gjort. Bilistjäveln blev fly förbannad och slängde ut sig i högerfilen och försökte köra in i mig! Full rulle från min sida i fredags trafiken kanske inte hade varit det bästa i vanliga fall men när man har en vit passat som jagar en genom filerna så finns det inte mycket annat att ta till. Hade man varit kall så hade man väl stannat på något bra ställe och följt efter honom men jag var glad att jag hade livet i behåll så svängde av så fort jag kunde utan att han skulle se det.
Jag är som en levande dildo för tillfället, skakar som jag vet inte vad...