Nedslagen!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Macho Woman skrev:
Jag kör en kvinnlig variant. Gå inte omkring med bar överkropp och stäng fönster om det står kaktusar på fönsterhyllan. Jag fick sitta i en vecka och plocka taggar från tuttarna...

Moaahahaha.....sicken syn :D
Kan verkligen se hur du sitter och plockar taggar :D :tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
När jag var ung och dum skulle jag impa på polaren, jag drog en flaska i marken bredvid mig (vi var fulla) och tyckte jag va dötuff... vi gick vidare och efter ett par hundra meter känner jag att skon e pissblöt...fan ! tänkte jag, trampat i en vattenpöl... gick vidare, men kollar ner sen av ren nyfikenhet då jag till min stora förvåning ser rött!!! AAAAAAAAAAAAAA !!! jag hade dratt flaskan rakt i smalbenet på nåt skumt sätt....det blev taxi till sjukan och sy 8 stygn..... :rolleyes: party på stan sen.... :öl

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Brorsor...

Apropå lillebrorsor så kan jag säga att min lillebror lyckades med att slå ut/slå sönder framtänderna med 2 veckors mellanrum när han var yngre. Första gången på en rutshekana (stavas det så?)där han leker och dyker med framtänderna på den härliga stålkanten på sidan av den, andra gången leker han på en iskana ute och ramlar framåt och tar emot sig med framtänderna igen. Tandläkaren trodde inte han var klok när han kom tillbaks andra gången. Sedan har han lyckats med lite andra bravader som att slå armbågen ur led när ha klättrat, påkörd av en bil när han åkte moped (bilistens fel då det skedde på en gång/cykelöverfart), påkörd av bil när han kört motorcykel en gång (bilistens fel igen då han svängde ut framför honom och bilisten hade väjningsplikt), sedan så är det några mindre incidenter också men är han född med otur eller vad!

:cool:

tjorven

ha ha
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Gsx600F
Costanza skrev:
Japp då sitter man nu med en jävulsk huvudvärk......
Hade då vart å tränat och hade tajt om tid....låste upp mitt Abus skivbromslås på hojen. tryckte ner låset i ryggsäcken(överst) och slängde upp säcken på ryggen.......allt svartnade för mig, blev yr och gick ner på knä...
Självklart hade man dunkat låset rakt i bakhuvet på sig själv...var tvungen att vila vid hojen en 20 minuter för att "piggna till"..

har ju annars hört om folk som glömt låset på skivan men detta är jag nog rätt ensam om tror jag....Eller?

Det är nog bara Göteborgare som klarar av sådan avancerad akrobatik :fakta :notme

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Något av det brutalaste jag sett var när min polare ignorerade sin chefs order. Han jobbade som bilmekaniker och skulle underredesbehandla en bil. Chefen sade till honom att han inte fick använda den ena kompressorn för den inte fungerade som den skulle men givetvis tog han just den. Resultatet blev att plåtburken med tectyl sprängdes rakt i ansiktet på honom och varenda por fylldes med tectyl. Skiten går ju inte bort sådär bara så hans chef tvättade honom med bensin! Jävlar vad jag garvade när jag fick se honom på kvällen med röda ögon som stack rakt ut och ett lätt rödmosigt fejs.

Haze

don't go die on me now!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
ingen längre.. =(
Nisse Järnet skrev:
hahahaha :D
Nån mer än jag som råkat skjuta sig själv med en luftpistol då? :p

hmm.. luftpistoler...

Var på en fest som minst sagt urartade.... :öl
Dagen efter kommer min kompis hem till mig och han säger att han har ngt konstigt i örsnibben, det är t.o.m. ett pyttelitet sår där. Jag känner på örat och konstaterar att det känns som en förhårdnad. Efter en mindre operation utförd i mitt badrum, har jag en rundkula från en luftpistol i handen... no further comments...

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Macho Woman skrev:
Jag kör en kvinnlig variant. Gå inte omkring med bar överkropp och stäng fönster om det står kaktusar på fönsterhyllan. Jag fick sitta i en vecka och plocka taggar från tuttarna...

Jag röstar för att fler tjejer gör så.
Gå omkring i bar överkropp hemma, och luta sig ut och stäng fönster... :D
Se upp för kaktusarna bara... :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min pappa lyckades skrämma livet ur en redan skakad bilist. Mina päron bor på landet och äger rätt mycket mark längs med e20 så när älg/rådjur etc blir påkörda så är det vi som får ta hand om det. Denna gång mötte jag en bilist (ca 100meter från hemmet) och samtidigt sprang det ut ett rådjur frmaför bilen som han givetvis frontade. Jag fortsätter hem, sladdar in på gården och springer in säger åt farsan att ta med sig en kniv eller nåt och berättar vad som hänt. Han springer ner i källaren, kommer snart upp och vi åker till olycksplatsen. Väl där står en ung kille från sthlm som inspekterar bilen och pappa kollar rådjuret som fortfarande lever. När han står precis framför rådjuret så går killen fram, men samtidigt plockar pappa upp sin glock och lägger an! Minen på den killen då var mkt rolig :D han trodde att vi bara var förbipasserande som stannade för att hjälpa till och vips står där en gubbe med en 9mm i handen. 4 skott senare så lägger vi djuret i bagaget och killen säger hej och sen är han borta innan vi hinner säga hejdå :) På landet är det djungels lag som gäller :D

En annan rolig historia är när jag precis har duschat och står framför spegeln och fixar håret. Tappar borsten på golvet och böjjer mig ner för att plocka upp den. Nästa sak jag kommer ihåg så lutar jag mot badkaret och det blöder ymnigt från ögonbrynet. Handfat kan vara mycket aggresiva emmellanåt!

Och farsan nös när han låg under diskbänken och skruvade på rörena, det slutade med blodigt huvud och fint hål efter en vass kopparfläns :)

Och brorsan slog hål rakt genom läppen när han slant med fälgkorset för några veckor sedan, fint hål och ingen rakning på 2 veckor...

Sen slog min syrras kille in mina framtänder när jag var i 10-årsålder när vi skuggboxades. Lutade mig framåt samtidigt som han la av en högerkrok, lagom hård för att de än idag är snea :(

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Dee_cati skrev:
Min pappa lyckades skrämma livet ur en redan skakad bilist. Mina päron bor på landet och äger rätt mycket mark längs med e20 så när älg/rådjur etc blir påkörda så är det vi som får ta hand om det. Denna gång mötte jag en bilist (ca 100meter från hemmet) och samtidigt sprang det ut ett rådjur frmaför bilen som han givetvis frontade. Jag fortsätter hem, sladdar in på gården och springer in säger åt farsan att ta med sig en kniv eller nåt och berättar vad som hänt. Han springer ner i källaren, kommer snart upp och vi åker till olycksplatsen. Väl där står en ung kille från sthlm som inspekterar bilen och pappa kollar rådjuret som fortfarande lever. När han står precis framför rådjuret så går killen fram, men samtidigt plockar pappa upp sin glock och lägger an! Minen på den killen då var mkt rolig :D han trodde att vi bara var förbipasserande som stannade för att hjälpa till och vips står där en gubbe med en 9mm i handen. 4 skott senare så lägger vi djuret i bagaget och killen säger hej och sen är han borta innan vi hinner säga hejdå :) På landet är det djungels lag som gäller :D

Jag hade också dragit fort som f*n! :D

Tjingen

Höjda trottlar!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawazaki GPZ900R
Knivhuggen

Jag har arbetat extra som instruktör på en kurs- och lägergård i skärgården under mina studieår. Jobbet där innefattar allt från att få folk att klättra i berg och hoppa från höga stolpar till att kolla städning och laga grejor som pajar.

Vid det här tillfället hade vi en klass med ungar som bodde i några av stugorna. Efter att de hade vistats på området under några timmar så gick låset i en av deras dörrar sönder av någon outgrundlig anledning. Detta måste naturligtvis åtgärdas då det är en säkerhetsgrej om det börjar brinna. Det är bra om man kan öppna dörrarna inifrån då!! :tummenupp Medan ungarna var ute i skogen och for så tänkte jag passa på att fixa låset...vilket visade sig vara lite lurigt. Jag var tvungen att pressa in kolven i låset för att kunna öppna dörren innan jag kunde göra något åt själva låset. För att göra en kort historia lagom lång så tog jag min kniv och försökte pressa in kolven genom att dra kniven uppåt och lite mot mig i skåran mellan dörr och dörrkarm när jag kom emot själva låskilen. När det visade sig att den kärvade ganska mycket så gör jag det enda logiska... tar i ännu mer. Det som då händer är att jag lyckas slinta med kniven som av bara farten kommer farande mot mitt huvud och slår in i kindbenet straxt nedanför ögat. AJ SOM FAN..tänker jag...innan jag envist forstätter försöka få in kolven igen. Det är då bloden börjar droppa ner på golvet... :skrämd!! Frågan man då ställer sig är om man snabbt ska hitta på en coolare historia att berätta för den kvinliga instruktören som står utanför dörren och väntar eller om man skall vara ärlig och säga hur klantig man egentligen var?

Man ska alltid tälja med en kniv ifrån sig lärde jag mig på scouterna.... den riktningen gäller även när man ska fixa trilskande lås har jag nu lärt mig.

Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Macho Woman skrev:
Woahahaha :D
Kan du inte lägga in bilder på ärren? :p

Var rätt packad och fruktansvärt pissnödig, stapplade fram till ett ställe vid ett inhägnat område som jag tyckte såg lämpligt ut, såg ett vitt snöre som satt mellan stolparna och skulle givetvis prova å pissa på det även om jag innerst inne visste att det var ett elstängsel :skrämd = elfantorgasm gånger 3000ampere
Det var inte värt upplevelsen

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Några här inne har tidigare varit inne på sånt som tänder...alltså, tänder. :D <---

När jag var 10 bast lekte jag och två kompisar utanför skolan på en rast. Vi lekte stenkrig och jag var "levande måltavla". Jag sprang fram och tillbaka medan mina kompisar stog bakom ett par betongpelare under en bro och kastade sten mot mig. *PANG!* Rakt i nyllet, eller snarare på framtanden som ramlade ut i min hand. Panik och med tårar i ögonen spranga man runt tills man blev eskorterad till tandläkare. Detta var första gången...

Andra gången jag slog ut samma tand var också i skolan. Denna gång var jag ca 13 år och vi hade lektion. Jag satt och vägde på stolen, inte som man brukar (bakåt alltså) utan framåt! *BANG!* Jag råkar sparka på stolsbenen så jag flyger framåt och slår framtänderna i skolbänken! Det blöder massor med tanke på att läppen var "i vägen". Tandläkaren klibbar fast samma tand som nu varit av två gånger och syr tre stygn i läppen.

TREDJE gången jag slog ut tanden (samma som förut) var på ett bad. Jag och några kompisar fajtades hejvilt om vem som skulle få ha skummgummimadrasserna och de andra flyt-leksakerna. En kompis och jag hänger på varsin sida av en avlång cylinder som snurrar runt i vattnet om man inte håller balansen på den. Plötsligt snurrar kompisen över cylindern mot mig med armbågen i högsta hugg! *SMOCK!* "Inte igen..." tänker jag och tar mig sedan till samma tandläkare som vanligt. Nu får jag dock en helt NY tand, i äkta kvalitetsplast.

Det dröjde en del år innan jag förra året då jag LANade med några kompisar (bl a några ifrån sporthoj.com) råkade ut för "akut tandavfall" igen. Helt plötsligt bjuder någon mig på en lakritsnapp! *TUGG!* Helt utan förvarning bara lossnar tanden. Kändes inte ens nånting. Kul att få tillbaka spottgluggen igen. Den varade dock bara till nästa morgon då jag åter igen besöker samma tandläkare för fjärde gången för att laga samma tand för fjärde gången!

Fjärde gången gilt! :crash

Nicane

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Bodoe skrev:
Några här inne har tidigare varit inne på sånt som tänder...alltså, tänder. :D <---

När jag var 10 bast lekte jag och två kompisar utanför skolan på en rast. Vi lekte stenkrig och jag var "levande måltavla".
"lekte"??? det var inte så att du var ett offer för mobning??? :p

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Viffer skrev:
"lekte"??? det var inte så att du var ett offer för mobning??? :p
Mobning? Ingen moBBning inte...meningen var väl att vi skulle turas om sen, kommer inte ihåg vad vi bestämde :rolleyes: Det var väl tänkt som en lek, men om vi ens tänkte alls kan man ju undra...

Nicane

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Bodoe skrev:
Mobning? Ingen moBBning inte...meningen var väl att vi skulle turas om sen, kommer inte ihåg vad vi bestämde :rolleyes: Det var väl tänkt som en lek, men om vi ens tänkte alls kan man ju undra...
hehe hm ja, stavning är inte alltid lätt när man snubblar på t-bordet. :rolleyes:
Sitter tanden kvar nu då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Thundercat skrev:
Jag hade också dragit fort som f*n! :D

ähhh, vaddårå? Lite skjuta är alltid kul ju :) Då ska du se våra fester här på landet. En gång började en gubbe hytta med en flaska mot sin polare. Och gubben är pensionär :skrämd

josefiine

stolt ägare till kattrumpan!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Gula faran! Sv650 -00
känner ni till reklamen med en gubbe som tappar balansen och slår huvet i ett skrivbord? Liknande hände mig...

Var liten och gôrstolt över min nya "teatersäng" (våningsäng med madrass under). Vid sängens huvudända satt ett skrivbord fast, mycket praktiskt ända tills den dag man rullar runt i sömnen, ner från sänge, slår huvudet stenhårt i skrivbordskanten och ligger sedan storbölande på golvet med blod i hela ansiktet. Mmmums! not...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0