Min pappa lyckades skrämma livet ur en redan skakad bilist. Mina päron bor på landet och äger rätt mycket mark längs med e20 så när älg/rådjur etc blir påkörda så är det vi som får ta hand om det. Denna gång mötte jag en bilist (ca 100meter från hemmet) och samtidigt sprang det ut ett rådjur frmaför bilen som han givetvis frontade. Jag fortsätter hem, sladdar in på gården och springer in säger åt farsan att ta med sig en kniv eller nåt och berättar vad som hänt. Han springer ner i källaren, kommer snart upp och vi åker till olycksplatsen. Väl där står en ung kille från sthlm som inspekterar bilen och pappa kollar rådjuret som fortfarande lever. När han står precis framför rådjuret så går killen fram, men samtidigt plockar pappa upp sin glock och lägger an! Minen på den killen då var mkt rolig
han trodde att vi bara var förbipasserande som stannade för att hjälpa till och vips står där en gubbe med en 9mm i handen. 4 skott senare så lägger vi djuret i bagaget och killen säger hej och sen är han borta innan vi hinner säga hejdå
På landet är det djungels lag som gäller
En annan rolig historia är när jag precis har duschat och står framför spegeln och fixar håret. Tappar borsten på golvet och böjjer mig ner för att plocka upp den. Nästa sak jag kommer ihåg så lutar jag mot badkaret och det blöder ymnigt från ögonbrynet. Handfat kan vara mycket aggresiva emmellanåt!
Och farsan nös när han låg under diskbänken och skruvade på rörena, det slutade med blodigt huvud och fint hål efter en vass kopparfläns
Och brorsan slog hål rakt genom läppen när han slant med fälgkorset för några veckor sedan, fint hål och ingen rakning på 2 veckor...
Sen slog min syrras kille in mina framtänder när jag var i 10-årsålder när vi skuggboxades. Lutade mig framåt samtidigt som han la av en högerkrok, lagom hård för att de än idag är snea