Nej!

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Bingo skrev:
Hade jag varit ute efter enstaka exempel på fullblodsidioti hade jag inte behövt fråga - såna finns det många i denna tråd. Men nu var det naturligtvis inte enskilda exemple jag var ute efter.

Okeeeej...kalla det vad du vill......
Vad EXAKT var du ute efter då? det var väl i.a.f. exempel på oinsatta människor eller?

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
EU:s maskineri är inte något obekant för svenska folket idag. -94 visste vi inte vad vi röstade på, men det visste vi den här gången.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Klaga gärna på att nej röstare inte var insatta men innan ni gör det så tänkt på att ännu fler ja sägare inte var det.
Massor med ja sägare trodde vi bara röstade om pengarna inte nåt mer.hade det varit så hade jag självklart röstat ja med,samma valuta över hela världen vore enklast.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
MatteKholm skrev:
""Originally posted by WASP
med risk för att göra alla segerrusiga nej-sägare ledsna så kommer vi få euro ändå, skjuts upp ett par år bara. Den som väntar på något gott... ""

App app, inga nya försök att införa euron innan 2010 sa Tjock-Persson idag, så hmm, mer än ett par år får du nog vänta :D
med risk för att göra dig besviken igen, den människan talar sällan sanning, skulle inte lägga för stor vikt vid det. Hur många av hans vallöften brukar infrias :fakta

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
eus skrev:
I dagens läge så kan vi ju devalvera kronan och på så sätt få igång exporten och fart på marknaden här hemma igen. Har vi samma valuta som andra länder så måste vi t ex sänka våran lön för att få ner priserna.
Vi tappar massa bra åtgärdsmöjligtheter mot diverse kriser vid en gemensam valuta.
För om det går dåligt här i Sverige så finns det inget ECB kan göra åt det. Det vill bara till att acceptera läget å se glad ut.
Riksbanken har ju ett jobb att se till att inflationen ligger runt 2%.
Och det har de lyckats med väldigt bra tycker jag.
Ja, det vore ju synd att vi blev av med möjligheten att devalvera :eek:
Där ingen bra åtgärd, utan en panikåtgärd som gör sverige otroligt mycket fattigare :fakta

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
WASP skrev:
Ja, det vore ju synd att vi blev av med möjligheten att devalvera :eek:
Där ingen bra åtgärd, utan en panikåtgärd som gör sverige otroligt mycket fattigare :fakta

Jaa det vore det väl.. hur skulle vi annars lösa kriser :confused:
Eller du kanske har nåt annat förslag?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
eus skrev:
Jaa det vore det väl.. hur skulle vi annars lösa kriser :confused:
Eller du kanske har nåt annat förslag?
Brukar du lösa kriser genom att ge upp :confused:
Vi överger inte finanspolitiken bara föra att vi går med i emu...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
WASP skrev:
Brukar du lösa kriser genom att ge upp :confused:
Nope, inte jag heller och därför tycker inte jag att vi ska ge upp delar vår självständighet, välfärd, demokrati och inflytande genom att ansluta oss till emu. Och det tyckte uppenbarligen inte majoriteten av svenska folket heller :fakta

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
berggren_martin skrev:
Nope, inte jag heller och därför tycker inte jag att vi ska ge upp delar vår självständighet, välfärd, demokrati och inflytande genom att ansluta oss till emu. Och det tyckte uppenbarligen inte majoriteten av svenska folket heller :fakta
Jag tycker inte heller att vi ska ge upp de sakerna som du nämner, men jag röstade ja för det... Ser inte riktigt hur du får till sambandet med att ge upp inflytande genom att gå med i emu? :confused:

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
berggren_martin skrev:

Och allt det gör EMU? det är alltså VALUTAUNIONEN som är den stora boven?
Borde inte det vara själva EU i så fall? och där är ni ju med ännu.....

Det är fan inte konstigt att det blev nej när uppfattningen är så jävla vriden..."ge upp välfärden och demokratin"...jamen allvarligt talat :confused: :confused: :confused:

Och förresten.....inflytandet gav ni upp när ni röstade nej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bj skrev:
Och allt det gör EMU? det är alltså VALUTAUNIONEN som är den stora boven?
Borde inte det vara själva EU i så fall? och där är ni ju med ännu.....

Det är fan inte konstigt att det blev nej när uppfattningen är så jävla vriden..."ge upp välfärden och demokratin"...jamen allvarligt talat :confused: :confused: :confused:

Och förresten.....inflytandet gav ni upp när ni röstade nej

Ge upp "delar av".... skrev jag.

Samarbete över gränserna har stora möjligheter, det är nog alla ense om. Däremot går meningarna isär om hur detta samarbete ska se ut.

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
berggren_martin skrev:
Ge upp "delar av".... skrev jag.

Samarbete över gränserna har stora möjligheter, det är nog alla ense om. Däremot går meningarna isär om hur detta samarbete ska se ut.

nåja....
Jag förstår inte riktigt vad du tror att ska hända, vi finnar är med i EMU och inte fan har vår demokrati eller välfärd ändrats om man gämför med när vi "bara" var med i eu och inte valutaunionen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha