Martin
Don't call it a comeback
maverick_750rr skrev:Är du seriös?
Har du nån som helst aning vilka kurser som läses tex. i Iran samma år som svenskarna börjar med Matematik A?
Har du ens varit på en skola på sistone? Har du kollat statisktiken över hur många som blir underkända i ett lätt ämne som svenska, eller ens matematik, GRUNDSKOLEMATEMATIK.....
De har till och med svår och lätt nivå i grundskolan, de som blir underkända i den lätta nivån lär ju ha svårigheter med matematik A på gymnasiet de trots allt kommer in på även fast de inte har gokänt i kärnämnena vilket sägs vara ett måste för att ens ha tillträde till gymnasienivå.
Jag själv läste lätta nivån och fick femmor i det hela tiden och kände att det inte gav mig nånting så i nian bytade jag till svår nivå och lärde mig mycket mer men med en fyra i betyg. Ångrar inte en sekund av det.
750RR
Senaste undersökningen jag läste så var Sveriges ungdomar bland de mest allmänbildade i världen. En undersöning som gjordes av CNN
Men.. den kanske var felaktig?
USA var bland de sämsta (om ni inte visste det redan)
Men du har kanske nån annan undersökning som visar annat? Isåfall skulle jag gärna vilja läsa den