Nej!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
maverick_750rr skrev:
Är du seriös?

Har du nån som helst aning vilka kurser som läses tex. i Iran samma år som svenskarna börjar med Matematik A?

Har du ens varit på en skola på sistone? Har du kollat statisktiken över hur många som blir underkända i ett lätt ämne som svenska, eller ens matematik, GRUNDSKOLEMATEMATIK.....
De har till och med svår och lätt nivå i grundskolan, de som blir underkända i den lätta nivån lär ju ha svårigheter med matematik A på gymnasiet de trots allt kommer in på även fast de inte har gokänt i kärnämnena vilket sägs vara ett måste för att ens ha tillträde till gymnasienivå.

Jag själv läste lätta nivån och fick femmor i det hela tiden och kände att det inte gav mig nånting så i nian bytade jag till svår nivå och lärde mig mycket mer men med en fyra i betyg. Ångrar inte en sekund av det.

750RR

Senaste undersökningen jag läste så var Sveriges ungdomar bland de mest allmänbildade i världen. En undersöning som gjordes av CNN
Men.. den kanske var felaktig?
USA var bland de sämsta (om ni inte visste det redan)

Men du har kanske nån annan undersökning som visar annat? Isåfall skulle jag gärna vilja läsa den

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
en bild säger mer än 1000 ord

Bifogat

• tack.jpg
    tack.jpg
    90.1 KB · Visningar: 133

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
TL 1000R
WASP skrev:
med risk för att göra alla segerrusiga nej-sägare ledsna så kommer vi få euro ändå, skjuts upp ett par år bara. Den som väntar på något gott... :D

:rolleyes: Ja va mycket att vara nöjd över, att vi lever i en skendemokrati där politikeföraktet odlas av isterbuken Göran, som genom 100% falska vallöften och hot om att om inte alla röstar som han vill så röstar vi och röstar vi tills det blir som han vill!

Men jag håller med om att många nog röstade nej utan att igentligen vara insatta i frågan, det som drev dem var nog snarare just politikerförakt..

Tidigare blåsningar i vår (demokrati);
Momsen, Svenskar slår bakut och vill ha folkomrösning i frågan... Lösning; vi tar den på prov.
Högertrafiken; folkomrösning- Nej.
Lösning- Ja
Biltullar, Svenskar slår bakut och vill ha folkomröstning i frågan...
Lösning; vi testar på prov.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Re: en bild säger mer än 1000 ord

Zam skrev:
Ok, så du menar att de som röstade nej automatiskt stödde någon slags odemokratisk extremistisk vänster?? Här får du antingen förklara hur du har tänkt eller sluta posta skit tycker jag.

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag har ingen lust att diskutera så ta det som en kul bild från en missnöjd ja-sägare...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det var väl ett jävla tjat om att nejröstarna inte var insatta. Vad i hela friden är det som får er att tro att jaröstarna visste bättre? Fram med belägg eller lägg ner dösnacket. Försök också begripa skillnaden mellan vetande och värderingar. Olika personer kan värdera ett visst sakförhållande på olika sätt.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bj skrev:
Spektakel... :confused:
inte konstigt att det blev nej om det är den allmäna uppfattningen
"Underskatta aldrig korkade människor i stora grupper"

..nu ska jag fortsätta min kamp för att göra skåne till en egen stat, så vi vettiga skåningar kan gå med iaf! :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Zam skrev:
Jag har ingen lust att diskutera så ta det som en kul bild från en missnöjd ja-sägare...
Skitkul! Antar att du på ja-sidan hade tyckt det varit lika kul om någon postat en bild med hakkors och bombplan till texten: "tack för att du röstade ja till emu för demokratins skull - vänliga häsningar från dina kompisar på högersidan". Det hade varit precis lika absurt och ogenomtänkt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det var förresten många som "visste" att räntorna skulle stiga vid ett ev nej. Först skulle de stiga jättemycket och sedan skulle de falla tillbaka något. Idag har vi facit. SSVX90 upp från 2,69% till 2,71. En femårig statsobligation upp från 4,14 till 4,27%. Helt normala fluktuationer, skulle kunna vara vilken annan dag som helst. Hej, fan vad MC-lånen kommer att raka i höjden!

Så var det med det "vetandet" :D Så, finns det något annat kontrollerbart påstående vi kan kolla, nu när vi har facit? App, app, app kontrollerbart, sa vi :öl

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Bingo skrev:
Det var väl ett jävla tjat om att nejröstarna inte var insatta. Vad i hela friden är det som får er att tro att jaröstarna visste bättre? Fram med belägg eller lägg ner dösnacket. Försök också begripa skillnaden mellan vetande och värderingar. Olika personer kan värdera ett visst sakförhållande på olika sätt.

1. Jag såg en intervju med en dam som trodde att man måste växla sin svenska euro till franska när man skulle åka dit......
Hon skulle rösta nej....för växla måste man ju nu med...
Är inte DET att vara dåligt insatt så vet jag inte vad.

2. Som redan skrivits: en annan röstade nej för att hon tyckte fastighetsskatten var för hög

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Får vänta några år tills en del nej-sägare dött ut.

Sen borde vi inte låta norrlänningarna rösta, de idkar ju byteshandel än, skinnfäll mot en tunna sill... :slicka

:D

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Personligen tycker jag att det var bra att det blev nej för vi svenskar är världsbäst på allt så vi behöver inga andra i vår omgivning. Vi har världens bästa & starkaste valuta, världens bästa skatter och sist men inte minst; världens bästa regering (mp & v, just love it). Vi kan sätta upp stängsel runt hela Sveriges gränser, stänga alla förbindelser med omvärlden och bara luuuukta på våra härliga svenska blommor i detta fantastiska öppna, f'låt slutna land. Tack nej-sägarna för att ni återigen visar hur inskränkta vi härliga svenskar är. Stort tack till norrland för det markant dominerande nej ni bidrog med. Härligt med slutna, inskränkta Svenskar!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Valen skrev:
Personligen tycker jag att det var bra att det blev nej för vi svenskar är världsbäst på allt så vi behöver inga andra i vår omgivning. Vi har världens bästa & starkaste valuta, världens bästa skatter och sist men inte minst; världens bästa regering (mp & v, just love it). Vi kan sätta upp stängsel runt hela Sveriges gränser, stänga alla förbindelser med omvärlden och bara luuuukta på våra härliga svenska blommor i detta fantastiska öppna, f'låt slutna land. Tack nej-sägarna för att ni återigen visar hur inskränkta vi härliga svenskar är. Stort tack till norrland för det markant dominerande nej ni bidrog med. Härligt med slutna, inskränkta Svenskar!

Jaha.. eehm. nu vet jag inte riktigt..
Anledningarna till att jag röstade nej:
Det var för att ingen av länderna i EMU klarar gränsen för budgetunderskott i landet.. Det är bara Danmark, Sverige å Storbritanien som klarar det.
Om vi får kris på arbetsmarknaden här hemma... ska jag då vara beredd på att flytta till t ex Grekland, där det finns massa jobb att tillgå för tillfället.. för att senare flytta igen eftersom det börjar krisa i Grekland.
I dagens läge så kan vi ju devalvera kronan och på så sätt få igång exporten och fart på marknaden här hemma igen. Har vi samma valuta som andra länder så måste vi t ex sänka våran lön för att få ner priserna.
Vi tappar massa bra åtgärdsmöjligtheter mot diverse kriser vid en gemensam valuta.
För om det går dåligt här i Sverige så finns det inget ECB kan göra åt det. Det vill bara till att acceptera läget å se glad ut.
Riksbanken har ju ett jobb att se till att inflationen ligger runt 2%.
Och det har de lyckats med väldigt bra tycker jag.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
kajlyl skrev:
"Underskatta aldrig korkade människor i stora grupper"

..nu ska jag fortsätta min kamp för att göra skåne till en egen stat, så vi vettiga skåningar kan gå med iaf! :tummenupp

Jaa. jag tycker att vi släpper tillbaka skåne till Danmark.
Fast de har ju inte heller EMU.. så skåne(a.k.a Nordtyskland) får vi väl släppa till Tyskarna... om de vill ha er dvs :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Blackninja skrev:
Får vänta några år tills en del nej-sägare dött ut.
Där har du fel. Enligt siffrorna som presenterades på svt:s valvaka verkade det iaf som att ja-sidan var starkare bland medelåldern än vad den var bland de yngre.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
""Originally posted by WASP
med risk för att göra alla segerrusiga nej-sägare ledsna så kommer vi få euro ändå, skjuts upp ett par år bara. Den som väntar på något gott... ""

App app, inga nya försök att införa euron innan 2010 sa Tjock-Persson idag, så hmm, mer än ett par år får du nog vänta :D

Man of War

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Kymco Stryker 125
Äh, allt handlar om politik. Egentligen så måste vi ju införa euron ändå, men allt går att förhandla om. Vill de andra euroländerna ha med oss (och det vill de med tanke på hur stark vår ekonomi är) så kommer det inte att blir några problem. Visst, det kanske inte sker imorgon men det är inte så att vi har sumpat vår enda chans någonsin att komma med.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Therudeboy skrev:
Har vi sakt A får vi säga B,men svenska folket är dumma nog att inte fatta det.

Vi har sagt A och B, men Nu får det räcka så vi säger inte C, :p

emu är tredje steget(skit)

obs, vissa fattar inte att det är tredje steget :rodnar

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bj skrev:
1. Jag såg en intervju med en dam som trodde att man måste växla sin svenska euro till franska när man skulle åka dit......
Hon skulle rösta nej....för växla måste man ju nu med...
Är inte DET att vara dåligt insatt så vet jag inte vad.

2. Som redan skrivits: en annan röstade nej för att hon tyckte fastighetsskatten var för hög
Hade jag varit ute efter enstaka exempel på fullblodsidioti hade jag inte behövt fråga - såna finns det många i denna tråd. Men nu var det naturligtvis inte enskilda exemple jag var ute efter.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha