Nej!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Japp, bra. Verkligen :tummenupp
Nu när vi fått in den riktiga bakåtsträvar-andan tycker jag vi tar och inför Riksdalern igen, kronan är ju framkommen ur en sån där hemsk valutaunion.
Nej, nu ska jag ut och hugga lite i skogen. Med yxa.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Therudeboy skrev:
Har vi sakt A får vi säga B,men svenska folket är dumma nog att inte fatta det.

Om man röstade nej till Eu, fick man inte rösta nej till emu idag då? :tummenupp

Tack svenska folket för ett BRA val! :bow

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Usch, nu kan ju vi och Ryssarna bilda vår egen lilla pakt för det är ju vi som står utanför. Norge har råd att vara utanför. Och vi svenskar är ju lika roliga som alltid--> Allt ska vara som det alltid har varit. Mycket besviken.

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Holger skrev:
Härligt!! Fette grisen lyckades inte lura hälften denna gång.
skönt att se att man slipper skämmas över att vara svensk för en gångs skull.
Nästa steg tycker jag är en folkomröstning om invandring,det höll finnarna ja var det 85?

:confused: :confused: :confused:

Va kul att du slipper skämmas över att vara svensk då....i sverige
För vi runtomkring skrattar nämligen rätt gott åt det här.....också så lite kan du nog skämmas... :hej

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Jag tycker att hela grejen med ävvrovalet var onödigt.
Antingen så är vi till 100% med i EU, med alla fördelar och nackdelar, eller också skiter vi i EU och har vår krona kvar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
överdriv inte, det är långt till rysslands nivå.
Men vi får ju med de hopplösa baltstaterna snart i EU, sen ska alla föda dessa.
Förra valet gav ja till EU, dvs folk trodde på det då det var alltså inte spå att det bara var bakåtsträvare och sådant som ni plötsligt för fram nu.
Nu är fler skeptiska, EU var inte det fantastiska som många trodde.
Varför man ska säga JA för att det är roligare fattar jag inte ens.
OBS jag vil inte bråka, ni får rösta hur ni vill det struntar jag i.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Är det bara jag som tycker det är otroligt korkat att gå med i nåt som är helt instabilt?
Att vi röstade nej idag betyder inte att vi inte kan gå med senare den dagen emu visar sig funka vilket det verkligen inte gör idag.
Till och med grisen erkände på sin presskonferens alldeles nyss att 3 stora emu länder hade grova problem med sin ekonomi(nåt som tystats ner ordentligt under valkampanjen)
Flera stora ekonomer från usa ansåg samma sak som mig så det bevisar ju iallafall att jag inte är den enda som är korkad.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bj skrev:
:confused: :confused: :confused:

Va kul att du slipper skämmas över att vara svensk då....i sverige
För vi runtomkring skrattar nämligen rätt gott åt det här.....också så lite kan du nog skämmas... :hej

Norge är inte ens med i EU och danskarna sa nej till EMU, så det blir ni finnar som skrattar isf. Ni hade ju iaf vett nog att få bättre villkor än Sverige i EU, vi betalar ju betydligt mer än er och får ut mindre pga erbarmligt dåliga förhandlare.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Haha, tycker det är kul att en del tycker man är 'inskränkt' bara för att röstade nej. Svälj detta nu, det blev nej. :slicka

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Holger skrev:
Är det bara jag som tycker det är otroligt korkat att gå med i nåt som är helt instabilt?
Att vi röstade nej idag betyder inte att vi inte kan gå med senare den dagen emu visar sig funka vilket det verkligen inte gör idag.
Till och med grisen erkände på sin presskonferens alldeles nyss att 3 stora emu länder hade grova problem med sin ekonomi(nåt som tystats ner ordentligt under valkampanjen)
Flera stora ekonomer från usa ansåg samma sak som mig så det bevisar ju iallafall att jag inte är den enda som är korkad.
Nej, du är inet korkad imho, jag håller med.
Det är inte så att nu är det kört för all framtid och nu står vi vid randen av bedrövelse.
Många oberoende har ju ansett att EMU har mindre betydelse än vissa vill ha det till åtminstonde just nu.
Jag tycker man kan få tycka vad man vill och inet behöva bli kallad korkad eller dum, JA sidan har inga bättre argument.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
JIIPPIIIIEEEE!! :)
Det blev ett nej. Synd man inte har champagne och cigarrer på lager.

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Är du med så kan du påverka. Är du utanför utanför så kan han snacka på och driva igenom vilka beslut som helst som påverkar oss men vi har inte kunnat vara med och försökt stoppa pajasen.

Vi är fortfarande med i EU.

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
TL 1000R
Silwer skrev:
pff, det är ändå inet fullt ut, vi har ju våra skatter och momser kvar, det är inet så att plötsligt hade vi bytt ut alltihop och alla levde lyckliga i alla sina dagar.

Momsen försvinner nog snart den är ju bara här på prov..
(Eftersom vi röstade nej till den).. :rolleyes:

Urban Tiger,, Du erkänner dej alltså skylldig till att ha åkt till Grekland och druckit COLA???????
VARFÖR :öl

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Tror knappast dom skulle lyssna mer på oss om vi hade samma pengar,tror du dom säger det vid förhandligsborden,nu ska sverige prata men kom ihåg dom har kronor så lyssna inte på dom.
Skulle vilja se när dom säger det till england,ni har pund så håll käft o lyd oss,muhaha tror ni ja förespråkare på det? småler när jag tänker på hur korkat ni resonerar.
kan berätta för er som inte vet det 70% av britterna vill ha pundet kvar än så länge,betyder det att dom är helt blåst i det där landet?Eller kanske är dom bakåt strävare?
Eller kanske dom förstår att det är bättre o se om dom stora emu länderna får koll på ekonomin innan man går med,det tror jag på iallafall.

Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Synd att vi inte gick med, då hade man ju sluppit växla pengar när man ska utomlands.....när man ska till Thailand tex... :D :p

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Valets utgång lär knappast göra någon skillnad. Sverige kommer att delta i EMU förr eller senare vare sig folk vill eller ej. Var det inte så att England skrev in i sitt avtal när dom gick med i EU att dom fick slippa EMU. Vad jag vet har Sverige inte gjort något liknande. Även om det vore så kommer det bli svårt att hålla sig utanför. Valet är bara onödigt tjafs för att folket ska tro att dom har något att säga till om. Rösta vad ni vill... spelar ingen roll.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha