furious skrev:Undrar vem där är som är inskränkt om du tror att det är så?
Strider skrev:
Men världen är inte som den en gång varit. Isolation är inte ett framgångskoncept. Nästa gång Fritz eller Jean skall åka på semester norrut och beundra midnattsolen och vår fantastiska natur så kanske de väljer Finland i stället för Sverige eftersom det blir lite enklare när de inte ens behöver växla valuta.
MMM, jättetroligt, för om vi hade röstat ja nu, och din polare hade frågat dig om du ville följa med till Danmark, så hade du sagt, kan vi inte åka till tyskland istället, du vet så slipper vi växla pengar....
Tror inte man väljer resemål på sin semester efter om man behöver växla pengar eller inte, så det var det löjligaste argumentet jag hört hittils...
Therudeboy skrev:Har vi sakt A får vi säga B,men svenska folket är dumma nog att inte fatta det.
Strider skrev:Såg just att Jämtlands län är det mest Euro negativa länet i dagens val.
Har man inga turister i Åre???
Jag lovar härmed att aldrig mer åka skidor i Åre eller någon annan Jämtländsk skidort.
Jag kommer att åka till Alperna iställlet, så de sitta där med sin krona och sin arbetslöshet...
Blackninja skrev:Jag var emot EU, men nu är vi med där. Och vara med i EU utan EMU är inte bra. Att företag flyttar förstår jag, skulle också mångdubbla vinsten om det gick.
Men om vi ställer oss helt utanför har vi inget inflytande. Och som du sa har "alla" företag flyttat. vad har vi då, inga pengar, inget inflytande. Låter lovande. Fast jag tror jag skall jobba utomlands igen om nåt år. Mindre skatt, högre lön för utbildat folk. Sverige kommer att få problem. För lång tid med sossar i makten.
DesmoRob skrev:Jag delar din besvikelse Strider. Tyvärr så verkar det som om många svenskar inte känner samma gemenskap med övriga Europa som jag.
eus skrev:Privatisera sjukvården och polisväsendet. Kanske alla skolor också.
Då får vi en riktigt bra välfärd och utbildningsnivå här i landet.
eus skrev:Jag tror inte att det är en slump att sveriges ungdomar är bland de mest välutbildade i världen.
Bandit600 skrev:
Ugluk skrev:Tvärtom kära du.. Jag känner stor gemenskap med alla europeiska knegare som liksom jag misstror den byråkratiska kolossen.
Men om du menar att jag skulle känna gemenskap med EU-parlamentarikerna måste jag göra dig besviken. Det känns helt enkelt inte som om vi lever i samma värld.
Att svenskarna röstade nej till tredje steget är ett sätt att vara med och påverka, inte att ställa sig utanför samarbetet.
Det handlar om att den centraliseringspolitik som EU tvingar på oss knappast gynnar glesbygden.Strider skrev:När jag ser på valvakan och den ena efter den andra kommunen norr om Dalälven redovisar 70-80% övervikt till nej sidan så kan jag inte komma till någon annan insikt än att det handlar om bla inskränkhet.
Inse fakta, bara skåningarna och stockholmarna ville införa detta spektakel. Från hela övriga Sverige kom det ett rungande nej.-Lowrider- skrev:Åt alla som röstade nej
berggren_martin skrev:Inse fakta, bara skåningarna och stockholmarna ville införa detta spektakel. Från hela övriga Sverige kom det ett rungande nej.
berggren_martin skrev:Inse fakta, bara skåningarna och stockholmarna ville införa detta spektakel. Från hela övriga Sverige kom det ett rungande nej.
Strider skrev:Såg just att Jämtlands län är det mest Euro negativa länet i dagens val.
Jag lovar härmed att aldrig mer åka skidor i Åre eller någon annan Jämtländsk skidort.
Jag kommer att åka till Alperna iställlet, så de sitta där med sin krona och sin arbetslöshet...
Du målar upp en bild av dig själv som småaktig, barnslig och missunnsam. Är det verkligen sådan du är? Respektera dina medmänniskor lite mer, även om dom inte delar dina åsikter.Strider skrev:Det handlar om att jag inte har lust att spendera mina slantar på några surjämtar. Då får någon annan pengarna istället oavsett den lokala valutan.
Hur stor del av turismen genererar pengar till Jämtlands kommuner? Hur stor del av vattenkraften kommer Jämtland till godo? Och hur är det med skogsbruket? Nej huvudkontoren ligger i fjollträsk så det är dit skattepengarna försvinner. Detta är i mångt och mycket ett resultat av den centraliseringspolitik som förs i Sverige och som drivs på av EU. Det är dräneringen av Norrlands resurser som underhåller sydsveriges ekonomi. Ändå pratas det om att norrlandskommunerna utgör en ekonomisk belastning... Vakna upp!Strider skrev:Såg just att Jämtlands län är det mest Euro negativa länet i dagens val.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|