Nerstänkt av spolarvätska

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
tyresö
Hoj
suzukigsx600
Blev så j-vla förbannad i fredags skulle norr om stan åkte på tyresö vägen hamna bakom en volvo i vänsterfil, han låg kvar vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad :kocko :mad: såg ett tag ingenting, tillslut gick han in i högerfil och jag körde upp jämnsides och gör tummen upp (som tack för duschen) och slår pekfingret i hjälmen så han skulle fatta vad jag tyckte om honom, han tittade på mig som ett fån och kastar sig ut i vänster fil precis som han skulle jaga mig. Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort :confused:
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Så om du ligger för nära så får man inte tvätta rutan på bilen?
Håll avstånd!
 

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
R1 -02 och -05
the blue skrev:
Blev så j-vla förbannad i fredags skulle norr om stan åkte på tyresö vägen hamna bakom en volvo i vänsterfil, han låg kvar vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad :kocko :mad: såg ett tag ingenting, tillslut gick han in i högerfil och jag körde upp jämnsides och gör tummen upp (som tack för duschen) och slår pekfingret i hjälmen så han skulle fatta vad jag tyckte om honom, han tittade på mig som ett fån och kastar sig ut i vänster fil precis som han skulle jaga mig. Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort :confused:


Försöka att stoppa gubb-jäveln och sedan gå fram till bilen å slita ut gubbfan och berätta för han vad han har gjort...... :fatta! ..... :kocko ..... :mad: ...och om han inte förstår vad man säger åt honom så .... :död ...å rätt ner i bagaget med han..Å då blir du glad å vi andra mc-förare slipper att utsättas för han igen.. :)
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Säger som tidigare... Svårt o hålla avståndet????

Sluta gnäll!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Måste bara säga det här.

Jag tror inte alla bilister tänker på att en mc förare får spolarvätskan på sig om dom ligger bakom. Troligen är nog mer att dom ansåg att deras ruta behövdes tvättas av och inte att det var ett sätt att trycka till en mc.

Visst finns det en del rötägg men oftast handlar det nog mer om att man inte tänker på att mc-åkaren får det på sig.

Om föraren i det här läget gjorde det för att du låg för nära och inte höll avståndet och flåsade honom i nacken så har du dig nog lite själv att skylla med.

Summan av det hela är i alla fall att det är inte så kul att få det på sig.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Jag slet faktist ut en barnfamilj en gång!! just pg.a av att dom stänkte ner mig,det jag upptäckte när vi stod där på gatan var en fet plånbok som låg öppen i förarsätet.Jag frågade hur mycket pengar det fanns i och fick till svar att det rörde sig om ca 12 000 (Semesterkassan)..Hmmmm? Jaha tänkte jag:=) ett bidrag till mitt helsystem,så jag tog pengarna.För att markera slog jag pappan fördärvad/blodig mot motornuven:D gissa om ungarna och hans fruga så skraja ut. :rolleyes:

Haha
 
Last edited:

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Var ute och åkte norr om stan, tror det var på tyresövägen. Ligger och kör om några bilar i vänsterfilen. Bakom mig ligger en MC. Som alla andra MC-förare låg han och nosa mig i häcken och förväntade sig att man skulle försvinna i tomma intet, men eftersom jag låg 20+ tyckte jag det var onödigt att stressa tillbaka till högerfilen.
När jag sedan svängt in så kommer han upp jämsides med mig och håller på och pekar och gestikulerar. Motorcyklister är f-n inte vettigt funtade, men det kan de väl knappast va, då de frivilligt utsätter sig för sådana risker som mc-förare gör.

:7peta
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
hehe, ja herregud, tänk om du får ett par droppar med spolarvätska på din nypolerade shoei hjälm eller på din nypolare gixxer..

Hemskt, vart ska detta samhälle ta vägen..?
 

Vanquish

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
zx9
the blue skrev:
Blev så j-vla förbannad i fredags skulle norr om stan åkte på tyresö vägen hamna bakom en volvo i vänsterfil, han låg kvar vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad :kocko :mad: såg ett tag ingenting, tillslut gick han in i högerfil och jag körde upp jämnsides och gör tummen upp (som tack för duschen) och slår pekfingret i hjälmen så han skulle fatta vad jag tyckte om honom, han tittade på mig som ett fån och kastar sig ut i vänster fil precis som han skulle jaga mig. Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort :confused:

Om det inte regna ute så skulle en spark vara helt rätt! som tack för duschen
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
goodspeed skrev:
Var ute och åkte norr om stan, tror det var på tyresövägen. Ligger och kör om några bilar i vänsterfilen. Bakom mig ligger en MC. Som alla andra MC-förare låg han och nosa mig i häcken och förväntade sig att man skulle försvinna i tomma intet, men eftersom jag låg 20+ tyckte jag det var onödigt att stressa tillbaka till högerfilen.
När jag sedan svängt in så kommer han upp jämsides med mig och håller på och pekar och gestikulerar. Motorcyklister är f-n inte vettigt funtade, men det kan de väl knappast va, då de frivilligt utsätter sig för sådana risker som mc-förare gör.

:7peta

I Sverige blinkar man inte med helljuset i onödan utan praxis är att nosa i häcken :7peta Sen kan man inte ligga kvar i vänsterfilen bara för att man håller 20+
 

TLRR

Guest
twinner skrev:
Jag slet faktist ut en barnfamilj en gång!! just pg.a av att dom stänkte ner mig,det jag upptäckte när vi stod där på gatan var en fet plånbok som låg öppen i förarsätet.Jag frågade hur mycket pengar det fanns i och fick till svar att det rörde sig om ca 12 000 (Semesterkassan)..Hmmmm? Jaha tänkte jag:=) ett bidrag till mitt helsystem,så jag tog pengarna.För att markera slog jag pappan fördärvad/blodig mot motornuven:D gissa om ungarna och hans fruga så skraja ut. :rolleyes:

Haha

Antingen över reagerar du väldigt kraftigt eller så är du mytoman. :rolleyes:
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
the blue skrev:
Blev så j-vla förbannad i fredags skulle norr om stan åkte på tyresö vägen hamna bakom en volvo i vänsterfil, han låg kvar vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad :kocko :mad: såg ett tag ingenting, tillslut gick han in i högerfil och jag körde upp jämnsides och gör tummen upp (som tack för duschen) och slår pekfingret i hjälmen så han skulle fatta vad jag tyckte om honom, han tittade på mig som ett fån och kastar sig ut i vänster fil precis som han skulle jaga mig. Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort :confused:


Men det är ju bara att fälla ner visiret. Sen så bor det ju andra människor som oxå vill använda vägarna i det här landet. Varför körde du inte om mellan bilarna?

Du säger att du inte såg någoting. Var det kanske motljus? Det är ganska vanligt att folk ser att vindrutan är skitig om det är motljus o vill tvätta den.

(Ursäkta mitt fisförnuftiga inlägg. Jag skyller på att jag är hungrig.)
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
twinner skrev:
Jag slet faktist ut en barnfamilj en gång!! just pg.a av att dom stänkte ner mig,det jag upptäckte när vi stod där på gatan var en fet plånbok som låg öppen i förarsätet.Jag frågade hur mycket pengar det fanns i och fick till svar att det rörde sig om ca 12 000 (Semesterkassan)..Hmmmm? Jaha tänkte jag:=) ett bidrag till mitt helsystem,så jag tog pengarna.För att markera slog jag pappan fördärvad/blodig mot motornuven:D gissa om ungarna och hans fruga så skraja ut. :rolleyes:

Haha

:galen
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
the blue skrev:
han låg kvar i vänster fil och vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad.
Ja, till att börja med så är det din skyldighet att hålla avstånd till framförvarande trafikant. Om de sen spolar lite vatten så får du väl vänta med att åka någon dag när ingen behöver spola sin ruta... :kocko
:tummenupp Det andra som du (och några till) uppenbarligen missat är en lag som kom 1998 eller -99, samtidigt som rondeller och övergångsställen fick nya lagtexter.
Angående filkörning på vägar med hastighetsgräns upp t.o.m. 70 km/h:
Om du vill köra förbi någon så är det du som ska byta fil. Om du tvingar någon att byta fil så blir den trafikanten plötsligt lagbrytare. Dvs. kör om på höger sida!!! :Bugar
Mer finns att läsa på www.vv.se
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
the blue skrev:
Blev så j-vla förbannad i fredags skulle norr om stan åkte på tyresö vägen hamna bakom en volvo i vänsterfil, han låg kvar vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad :kocko :mad: såg ett tag ingenting, tillslut gick han in i högerfil och jag körde upp jämnsides och gör tummen upp (som tack för duschen) och slår pekfingret i hjälmen så han skulle fatta vad jag tyckte om honom, han tittade på mig som ett fån och kastar sig ut i vänster fil precis som han skulle jaga mig. Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort :confused:

Håller med. Det är fördjävligt. :huvet

Jag har beställt en så'n här på en internetbutik i Florida. Tänkte köra en säsong och prova om det hjälper. (Kan ev fixa ett gruppköp om nå'n är intresserad)
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Finns bara ett sätt om man kör och har bråttom och känner för att köra så mycket fortare än alla andra i vänsterfil, - Klipp dom på insidan Direckt!!! Kör som en kryssningsmissil! Its the only way.

Ligga o sniffa i häcken är som att tigga om att parkera i bagageluckan!
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag blev nersprutad av en "tuffing" i en Audi en gång på moped,
jag låg och försökte hänga med trafiken så bra som det gick
när jag skjutsade på mopeden, då var det en i en Audi som inte
körde om även om jag åkte in till sidan flertalet gånger,
tillslut blev det två filer igen och han körde fram och sen in framför mig,
sprutade med spolarvätskan och sen gasade iväg... SVIN :fatta! :kocko
(jag hade visiret öppet)

Det var på 108:an Lund - Kävlinge.
 

TLRR

Guest
En liten plastflaska med symaskinsolja fäst i vid instrumenten (för att lätt få tag på)och ge igen med vid dessa uppenbara trackningar.Funkar skitbra :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top