Wolfen
Racer
Högfärdiga stockholmare, du vet int hur vi har de i norrland. ;P
För de (fåtal?) som har blivit drabbade är det självklart tråkigt. Fast det är ju en del av livet hur cyniskt det än kan låta. Det är, som jag ser det, inte ett klokt val att investera i ett nytt hus i miljonklassen på en ort som står och faller med en arbetsgivare.Främst gamla bruksorter och det är främst de som byggt helt nya hus som har svårt att få igen den investering de gjort.
För de (fåtal?) som har blivit drabbade är det självklart tråkigt. Fast det är ju en del av livet hur cyniskt det än kan låta. Det är, som jag ser det, inte ett klokt val att investera i ett nytt hus i miljonklassen på en ort som står och faller med en arbetsgivare.
Var och hur ska dessa människor bo då, menar du?
Det är, som jag ser det, inte ett klokt val att investera i ett nytt hus i miljonklassen på en ort som står och faller med en arbetsgivare.
I sTåKkholM så klart djävla bond-blondin!Du är ju lapp-tjej så det är klart du inte fattar!
Såja såja.. flåt, inte meningen att ta i. Men som sån där lapp och blond så måste du inse när du kan delta i diskussioner och när du bör avstå! Kvalificerade diskussioner på hög nivå om samhälle och politik = nej nej
Balsam, mascara, bullbak, skor och knyppling = Ja
Nä men jag tillhör åtminstone kategorin människor som är bekväm av mig och finns där inga ekonomiska incitament för att åka kolletivt gör jag det inte. I dagsläget är det allt för dyrt att åka kollektivt eller så är bensinskatten för låg då man uppenbarligen kan köra bil för ung samma pengar som buss/tåg.
20kr/L för soppan och väl utbyggd gratis kollektivtraffik för de extra skattepengarna som dras in
Gnällsvenskar...fan att ni inte vet hur bra ni har det, är det för dyrt med något, jobba då så ni har råd.![]()
Att bo i närförort (inte centralt i stan alltså) i Sthlm och amortera så att man i en framtid ska kunna flytta till större kostar även om vi räknar på en halvskabbig 1:a på 35kvm minst 7000:-/mån..
Ja, det är så synd om skogsborna med sopparäkningar på 2 kaker?
För att tjäna så att man kan bo, leva sjysst, ha en ok bil, unna sig semester och spara några kronor innebär för de flesta minst 50h jobb / vecka.. För många upp mot 70-80 timmar..
Ja, det kan inte va lätt att bli utbränd i norrland.. En sån stress!?
Att "arvet" säger att de ska bo på en gård mitt i ingenstans och att det då blir långt till närmsta allt, att "arvet" säger att de ska fiska, jaga och ömsa skinn eller vad ni gör är något de inte kan välja att ändra på för att?
Mitt arv säger att jag ska bo i city (där en lya kostar minst 3 mille), segla båtar som idag ligger i flermiljonklassen och ha några anställda som kokar te åt mig!
Välkomna till 2007. Det funkar inte så, alla gör uppoffringar för att möta tiden.
IronMike: You go get ´em!
Att jobba mer bara för att betala mer skatt känns inte så motiverat kanske.
Dom ska pendla för 20kr/litern hade han tänkt.
Eftersom individens eget ansvar förefaller väga lätt i era ögon undrar jag hur ni tycker att man ska lösa detta. Bör staten (skattebetalarna) lägga in mellanskillnaden till alla som gör en dålig husaffär? Eller bör drabbade personer erbjudas diverse subventioner i form av fri bensin, gratis mat eller allmänna skattelättnader?Nej, självklart är den typen av kommentarer väldigt lätta att yttra när vi sitter med facit i hand.
Haha, vänta nu... Ska vi betala en massa skatt för något som ingen gillar?20kr/L för soppan och väl utbyggd gratis kollektivtraffik för de extra skattepengarna som dras in
Borde inte du ha fullt upp med att söka lägenhet i Gimo, eller någon annan för dig idyllisk liten ort där allting är billigt och världen inbäddad i rosa ludd med små fluffiga moln på den alltid klarblå himmeln.
-För att pendla dina 20 mil t.o.r. dagligen till ditt jobb i Stockholm, det har du ju råd till då.
Om du inte finner ovanstående scenario tilltalande föreslår jag att du slutar gnälla.
Jag gnäller inte.. Jag är bara så jävla less på att det är så synd om norrlänningar. Jag bor och jobbar bra rent geografiskt så mig är det inte så synd om. Jag har däremot valt bostad efter jobb, jag har desutom jobbat röv för att ha råd att välja.
De som inte har deras drömjobb med bra lön, har barn och liksom de stackars norrlännigarna ine vill bryta allt socialt för att ändra förutsättningarna, pendlar timmar om dagen till/från jobbet för att sen åka hem och inte ha många kronor kvar till barnen.. Hur mkt gnäller dem jämte samma norrländska familj med som någon sa, ny bil, stort hus, tonvis med barnleksaker och ett bidragssubventionerat leverna!
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |
![]() |
Omfattande körkortsförändringar på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
Custom Motor Show 2025
Vårens stora event, som kic... |
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |