Ni är väl snälla ?

Status
Ej öppen för fler svar.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
När jag började "hänga" på sporthoj så fanns det som jag ville...
En massa mc galningar som brinner för sporthojar :)
Man blev glad.... :kär
Det va helt underbart o de dröjde inte länge förren man blev riktigt aktiv...
Man premererade på flertalet trådar och så fort någon skrivit något så rusade man dit o kollade
Men inte mer än en gång om dagen max... :rolleyes:

Men något märkligt har hänt.... antingen så används IRONI :rolleyes: sileyn för ofta eller så glöms den för ofta vilket det är vet jag inte men fler o fler trådar e rena pajkastningen på varandra :(
En del som man känner Irl skriver på ett sett men man vet att de inte menar som de skriver men ack så många missförstånd som ändå uppstår :4skrika

Änsålänge så finns det trevliga trådar som jag än idag springer till för o kolla vad någon svarat men max en gång om dagen :rolleyes:

En tanke slog mig.. det är jul.... en annan tanke som slog mig är att det under detta året har varit många som inte kommer fira någon jul på denna jord....
För en del så handlar det mycket om att man bryr sig om andra och i det undermedveta försöker få andra att köra lugnt för att det inte ska bli fler som lämnar oss....

Men svaret kan många gånger bli att "det ska du skita i (stilen)"
Jag känner inte en enda som kör ihjälsig detta året men tro mig det tar fruktansvärt hårt när man får veta ändå.
En person hade jag messa lite med för att fråga lite om hojen och några dagar senare så läser jag svaret o ser sen en tråd om att han lämnat oss....

Varför jag skriver detta är för att jag vill att alla ska tänka till en gång till innan man svarar på en tråd, många gånger så tar andra det på ett annat sätt än en själv.
Det går inte att skriva så ingen missuppfattar det men en hel del går att unvika och har väl en pajkstning börjat så kommer fler att följa.... :7peta



En trevlig jul på er alla från mig till er :tomten
Ni får ursäkta stavfel o babbel i texten men jag kände att det behövs :3freak
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jepp! Tycker oxå de blivit för mycket spam och ironiinlägg. Har man inget å säga borde man hålla tyst. Mindre kvantitet nu.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
silwer du har rätt. jag kollar på dina inlägg och du ligger inte bra till. fortsätter skitsnacket du gjort på senare tid så åker du ut tyvärr.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Swedie skrev:
silwer du har rätt. jag kollar på dina inlägg och du ligger inte bra till. fortsätter skitsnacket du gjort på senare tid så åker du ut tyvärr.

Ligger jag bra till Svidi?

Jag e ju skitsnäll. Hjälpe en gammal kärring över gatan idag på mina inlines. Klå det.

Sen handla jag ut massa grejjer till folk som inte har möjlighet att ta sig till de affärerna - visst e jag ba bäzt lixom?

750RR :cool:
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Jag tror faktiskt att det är alla ämnen som inte har med hojåkning att göra som ställer till det. Lättare att det blir tjaffs när det gäller andra ämnen där alla har olika åsikter. Det har nästan blivigt mer övrigt snack än vad det blivigt hojsnack den senaste tiden. Men samtidigt ger det en massa roligt och trevligt snack också.

Sen finns det ju alltid dom som inte är särskilt trevliga av sig oavsett ämne. Sånna kommer det nya hela tiden.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
maverick_750rr skrev:
Ligger jag bra till Svidi?

Jag e ju skitsnäll. Hjälpe en gammal kärring över gatan idag på mina inlines. Klå det.

Sen handla jag ut massa grejjer till folk som inte har möjlighet att ta sig till de affärerna - visst e jag ba bäzt lixom?

750RR :cool:

Äsch du åker nog inte ut nån längre stund iaf:)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Out_Spinner skrev:
Jag tror faktiskt att det är alla ämnen som inte har med hojåkning att göra som ställer till det. Lättare att det blir tjaffs när det gäller andra ämnen där alla har olika åsikter. Det har nästan blivigt mer övrigt snack än vad det blivigt hojsnack den senaste tiden. Men samtidigt ger det en massa roligt och trevligt snack också.

Sen finns det ju alltid dom som inte är särskilt trevliga av sig oavsett ämne. Sånna kommer det nya hela tiden.

Jag gillar inte din ton och det är säkert 6 förvridna personangrepp mot mig i din text. Kalla mig inte paranoid, jag bara vet det.

Lets slåss.

750RR
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
äsch allvarligt talat, en del tar sig på sånt allvar att de nästan spricker, de har heller knappt lagt in ett vettigt inlägg på forumet, men de tycker ändå att de minsan är en av byggstenarna i folks tillvaro.

Hellre 10 tokfjån som mavve än 10 av de där humorlösa fånskallarna:)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
äsch allvarligt talat, en del tar sig på sånt allvar att de nästan spricker, de har heller knappt lagt in ett vettigt inlägg på forumet, men de tycker ändå att de minsan är en av byggstenarna i folks tillvaro.

Hellre 10 tokfjån som mavve än 10 av de där humorlösa fånskallarna:)

Nä nu jäääää___R(RR *som i Riktig Räcer*)

Eller tack mena jag :tungan

Orkar inte bråka nu. Vi tar det sen som vanligt lr?

750RR :hej
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Jag har inte varit med så länge här på sporthoj, men tycker det är en bra blandning. Dels kan man diskutera hoj och dels kan man skoja lite. Vi som känner varann kan ju skämta ganska friskt med varann men andra som inte vet att vi känner varann och inte känner till vår jargong kanske stör sig på vårt snack. Men man ska nog va lite försiktig med vad man skriver.

Vi har ju bl.a. en pajkastningstråd, så där är det tydligen fritt fram att spy galla på varann :D Annars är ju spammet betydligt mindre efter att Mattias gått hårt åt alla spamningsförsök.

Men nåt som stör mig är att folk spammar sönder intressanta trådar. :mad: Kolla här t.ex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17&page=23&pp=20
Om jag vill kolla på bilder på folk på sporthoj så vill jag kolla på just det, inte läsa en massa raggningsrepliker och skit. Därför skrev jag ett inlägg i den tråden oxå. Moderatorernas uppgift är väl ändå att hålla koll så trådarna inte skenar iväg. Bike.se har blivit nya Lunar där tjejer lägger upp utmanande bilder på sig själva och skriver att de inte kör hoj själva men tycker det är ballt med hojar och att de gärna sitter bakpå. Desperata killar är ju inte sena att haka på. Men snälla nån, bespara mig sån skit! Låt inte sporthoj bli likadant.

Moderatorer, gör er plikt. Tack.
 
Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Bra skrivet AleX.
Eftertankens kranka blekhet är något jag hoppas att att jag ska slippa uppleva. Klart bättre att vara snäll och överleva fram till jul.

Tror det var under SH 1.0 (innan krachen) som det snackades om att forumet var på väg utför. Då var det någon (kommer ej ihåg vem) som påpekade att alla forum hade en utvecklingscykel att gå igenom - från vaggan till graven.
Först hänger de riktigt intresserade och initierade där och lär känna varandra. De utav de ursprungliga som sen stannar kvar är de som utgör "kärnan", alltså de som "alla" känner till och som ingen vågar ge sig på. Kort sakt människor som ingjuter viss respekt i de andra.

Allteftersom så kommer fler och fler att ansluta till forumet och bidra till fördjupning och breddning. Fler och fler avdelningar uppstår och trådar startas i ett ökande tempo. Så från att ha kunnat övervaka varje postning håller man nu på att drunkna i aldrig sinande postande. Att hålla sig ajour blir en omöjlighet.

När informationsmängden överstiger ett visst värde så orkar man inte längre ta in informationen, eller för den delen skilja mellan värdefull och värdelös information. Då kan forumet kännas värdelöst och man lämnar det.

Nu har forumet kommit in i en nedåtgående spiral där man kommit ganska långt bort från den ursprungliga idén med forumet.
Det finns dock två sätt att styra detta på. Genom konsekvent och hårt modererande eller att utöka sättet man kan söka info på.

Det senare skulle innebära utökad funkton att välja olika sökprofiler för vad du vill ska visas för dig. Ett exempel är knappen "se senaste inlägg". Om jag inte är intresserad av vad som händer på OT delen av forumet så borde enbart de kategorier som jag är intresserad av visas. På det sättet behöver jag inte fundera på vad som skrivs i exempelvis OT-delen, samtidigt som jag inte behöver frestas att skriva där.
Mao en ökad nishning av deltagarprofilen

Var SH befinner sig i denna utveckling har jag ingen aning om. Men jag tror att SH skulle må bra av en hårdare moderering och en utökad nishning av uppdaterad information.

Svammel-gladh
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Polly skrev:
Jag har inte varit med så länge här på sporthoj, men tycker det är en bra blandning. Dels kan man diskutera hoj och dels kan man skoja lite. Vi som känner varann kan ju skämta ganska friskt med varann men andra som inte vet att vi känner varann och inte känner till vår jargong kanske stör sig på vårt snack. Men man ska nog va lite försiktig med vad man skriver.

Vi har ju bl.a. en pajkastningstråd, så där är det tydligen fritt fram att spy galla på varann :D Annars är ju spammet betydligt mindre efter att Mattias gått hårt åt alla spamningsförsök.

Men nåt som stör mig är att folk spammar sönder intressanta trådar. :mad: Kolla här t.ex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17&page=23&pp=20
Om jag vill kolla på bilder på folk på sporthoj så vill jag kolla på just det, inte läsa en massa raggningsrepliker och skit. Därför skrev jag ett inlägg i den tråden oxå. Moderatorernas uppgift är väl ändå att hålla koll så trådarna inte skenar iväg. Bike.se har blivit nya Lunar där tjejer lägger upp utmanande bilder på sig själva och skriver att de inte kör hoj själva men tycker det är ballt med hojar och att de gärna sitter bakpå. Desperata killar är ju inte sena att haka på. Men snälla nån, bespara mig sån skit! Låt inte sporthoj bli likadant.

Moderatorer, gör er plikt. Tack.
*springer iväg och tokreggar sig på bike* :rolleyes:
Nej men visst är det så, det är väll för blandningen som man spenderar så pass mycket tid här som man gör. Kul med tokandet ibland, men det är ju trist när det sabbar seriösa trådar där man försöker få vettiga svar och så.
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
maverick_750rr skrev:
Jag gillar inte din ton och det är säkert 6 förvridna personangrepp mot mig i din text. Kalla mig inte paranoid, jag bara vet det.

Lets slåss.

750RR
Skit! Jag som verkligen försökte vrida till det så mycket som möjligt :6surkart
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
gladh skrev:
Bra skrivet AleX.
Eftertankens kranka blekhet är något jag hoppas att att jag ska slippa uppleva...

<lång text borttagen>

Svammel-gladh

Mycket bra sagt. Du fick med ungefär allt som jag skulle vilja ha sagt. :tummenupp
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Håller med Polly i en del och vill inte ha ett nytt Lunar och fjant fjortistjejer bike här eller som andra forum där trådar blir sönderbombade med allt annat än vad tråden gällde från början.

Gladh har med en poäng och trådstartare Alex.

Mattias gör ett bra jobb och Swedie med, kanske kan bli hårdare ändå på bilder och inlägg.

Det var vänligare ton tillbaka i tiden på forumet. Men det är så lätt att "bråka" på skrivet forum, men inte vara lika "kaxig" i verkligheten.

Under vintern blir det nog mer spam och OT trådar än under sommaren. Men se till att hålla det här forumet unikt nu.


Är glad över att SH finns :kär

Säger som Polly, radera all jäv... textinlägg i denna tråd och ha kvar bilderna bara.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17&page=23&pp=20
 
Last edited:

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
fast inte outsägligt snäll, det är det Bingo som är.
Jepp, outsägligt! Spammar aldrig heller.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top