Silwer skrev:
Saken är väl den att de flesta som är aktiva mycket på forumet spammar, det fins tex hela trådar som är spam där alla mycket aktiva deltar.
Är det nån särskild sorts inlägg som ska bort mao eller är det all form av skämt/nonsens/blaj som ska väck?
Det kan ju sluta med att ingens inlägg syns, för jag antar att filtret som sak läggas in är en slags ignore filter med moderaternas förvalda medlemmar på.
Det finns ju faktiskt en hel del folk som svarar på frågor dels och dels skojar och tramsar, dessa kommer ju inte synas vad än de skriver (om man nu har filtret på).
En sak som borde styras upp lite är att folk inte kan hålla just mc relaterat snack i just det forumet, det är fasen allt i den forumdelen, det borde faktiskt flyttas trådar lite bättre.
Håller med dig.
Tydligare gränsdragning var spam är tillåtet eller inte vore på sin plats. Det borde dock inte begränsa sig till att gälla avdelningar generellt (typ "i OT får man spama så mycket som man vill). Jag tror att man ska tillåta spm enbart i vissa trådar (typ pajkastningstråden). Man får ändå se vartill spamet syftar. I pajkastartråden fungerar det som ett socialt kit - folk närmar sig varandra genom vulgärironi. I en mek tråd där det dyker upp ett svar av modellen "jävlarvajagburnadesöndergräsmattanmedminmoppe" fyller inte spamet något syfte annat än att vara just spam.
Jag tror fortfarande på att nischa funktionen "visa nya inlägg" till "visa nya inlägg i mekarforumet" eller "visa nya inlägg enligt mina förkryssade alternativ" där man kryssat i vilka delar av forumet som man är intresserad av att läsa nya postningar i.
Sen gnälls det något ohejdat så fort en moderator går in och gör något. Jag upplever det som om det har blivit bättre på sistone när moderator lagt in en motivering och sedan låst tråden. Har för mig att gnället var ohyggligt på 125 delen för ett par månader sedan. För mycket gnäll och man får foten ett par dagar, svårare än så är det inte.
Ytterligare en tanke kan vara att utöka antalet moderatorer i och med att antalet användare stigt såpass på sistone. Dock bör en generell policy utarbetas i så fall för varje ämnesgrupp så att man har en samsyn mellan moderatorerna för hur man skall behandla postningar.
Slut på morgonsvamlet, kontentan är: jag spenderar alldeles för mycket tid på SH och borde skaffa mig ett liv.
gladh