Ni är väl snälla ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
ja, vi vet alla vilka fetspammarna är. Jag ska installera ett script snart som ger dessa personer timeout ett tag för att få dem att tona ner antalet inlägg dem gör.

Tycker lixom att när man måste bläddra förbi 10st inlägg för att komma till ett svar som man vill läsa, då är det fel.
 

Therudeboy

Guest
Swedie skrev:
ja, vi vet alla vilka fetspammarna är. Jag ska installera ett script snart som ger dessa personer timeout ett tag för att få dem att tona ner antalet inlägg dem gör.

Tycker lixom att när man måste bläddra förbi 10st inlägg för att komma till ett svar som man vill läsa, då är det fel.


Igentligen tycker jag inet det borde finnas en OT sida. Vi kan ta tex bilar, vill man fråga nåt är det väl bättre att fråga på tex 402m.com där finns ju proffs. sen allt annat man viill ha svar på som inte gäller mc finns det ju gott om andra forum att fråga på. Varför inte göra detta till ett renodlat mc forum? som det antagligen var tänkt som från början? eller har jag fel?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
ja, vi vet alla vilka fetspammarna är. Jag ska installera ett script snart som ger dessa personer timeout ett tag för att få dem att tona ner antalet inlägg dem gör.

Tycker lixom att när man måste bläddra förbi 10st inlägg för att komma till ett svar som man vill läsa, då är det fel.
Vi väntar med glädje på det skriptet!! Om man skulle få för sej att lämna SH för att jobba ett par dar har man vips 27 sidor med spam, och 3 nya intressanta trådar. Tycker att det skenat iväg ordentligt.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Saken är väl den att de flesta som är aktiva mycket på forumet spammar, det fins tex hela trådar som är spam där alla mycket aktiva deltar.
Är det nån särskild sorts inlägg som ska bort mao eller är det all form av skämt/nonsens/blaj som ska väck?
Det kan ju sluta med att ingens inlägg syns, för jag antar att filtret som sak läggas in är en slags ignore filter med moderaternas förvalda medlemmar på.

Det finns ju faktiskt en hel del folk som svarar på frågor dels och dels skojar och tramsar, dessa kommer ju inte synas vad än de skriver (om man nu har filtret på).

En sak som borde styras upp lite är att folk inte kan hålla just mc relaterat snack i just det forumet, det är fasen allt i den forumdelen, det borde faktiskt flyttas trådar lite bättre.
 
Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Silwer skrev:
Saken är väl den att de flesta som är aktiva mycket på forumet spammar, det fins tex hela trådar som är spam där alla mycket aktiva deltar.
Är det nån särskild sorts inlägg som ska bort mao eller är det all form av skämt/nonsens/blaj som ska väck?
Det kan ju sluta med att ingens inlägg syns, för jag antar att filtret som sak läggas in är en slags ignore filter med moderaternas förvalda medlemmar på.

Det finns ju faktiskt en hel del folk som svarar på frågor dels och dels skojar och tramsar, dessa kommer ju inte synas vad än de skriver (om man nu har filtret på).

En sak som borde styras upp lite är att folk inte kan hålla just mc relaterat snack i just det forumet, det är fasen allt i den forumdelen, det borde faktiskt flyttas trådar lite bättre.

Håller med dig.
Tydligare gränsdragning var spam är tillåtet eller inte vore på sin plats. Det borde dock inte begränsa sig till att gälla avdelningar generellt (typ "i OT får man spama så mycket som man vill). Jag tror att man ska tillåta spm enbart i vissa trådar (typ pajkastningstråden). Man får ändå se vartill spamet syftar. I pajkastartråden fungerar det som ett socialt kit - folk närmar sig varandra genom vulgärironi. I en mek tråd där det dyker upp ett svar av modellen "jävlarvajagburnadesöndergräsmattanmedminmoppe" fyller inte spamet något syfte annat än att vara just spam.

Jag tror fortfarande på att nischa funktionen "visa nya inlägg" till "visa nya inlägg i mekarforumet" eller "visa nya inlägg enligt mina förkryssade alternativ" där man kryssat i vilka delar av forumet som man är intresserad av att läsa nya postningar i.

Sen gnälls det något ohejdat så fort en moderator går in och gör något. Jag upplever det som om det har blivit bättre på sistone när moderator lagt in en motivering och sedan låst tråden. Har för mig att gnället var ohyggligt på 125 delen för ett par månader sedan. För mycket gnäll och man får foten ett par dagar, svårare än så är det inte.

Ytterligare en tanke kan vara att utöka antalet moderatorer i och med att antalet användare stigt såpass på sistone. Dock bör en generell policy utarbetas i så fall för varje ämnesgrupp så att man har en samsyn mellan moderatorerna för hur man skall behandla postningar.

Slut på morgonsvamlet, kontentan är: jag spenderar alldeles för mycket tid på SH och borde skaffa mig ett liv.

gladh
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Äh, vad ni gnäller. Live and let live. Sitta där och gnälla om att andra inte skriver nåt vettigt när man själv inte gör det!?

:arsele :arsele :arsele
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Kan inte mer än hålla med AleX, Polly, Swedie mfl...
Det som är jobbigt är allt trams och att vissa inte vet var de ska lägga sina totalt offtopic trådar.. annars så är det ett klockrent forum.
Men jag tycker att det har blivit mer trams nu när hoj säsongen är över för det flesta..

:hej
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
UrbanTiger skrev:
Vill man inte läsa OT-skiten så är det väl bara att hålla sig från OT-forumet.
Det går dessutom snabbt att rata bort ointressanta trådar om det skrivs en vettig beskrivning i topic. Sen finns ju funktionen med preview när man hovrar med musen över tråden.
Ja presis, det är väl inte så svårt att låta bli OT forumet om man nu inte vill läsa trams. Men jag tycker som många andra att spamet som uppstår i trådar som tex "hur många hästar har en R1" så kommer någon och svarar "en hel stall" det e ju inte så kul för den stackare som bara ville veta hur många hästar en R1 har och sedan måste blädra genom 10 trådar innan han får ett vettitgt svar.
 

ForSale

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Linköping
Hoj
For Sale
Jag har redan slutat på Sporthoj pga att nivån sjunkit till under knäna på i stort sett alla trådar. SPAM överallt med duma kommentarer som inte ens hade behövts nämnas för de fyller 0 funktion.

oXydex är borttaget och nu har jag bara den här usern temporärt medans jag försöker sälja min XR för det är väl va forumet kunde tänkas duga till trodde jag för i övrigt är de så mycket skit så de är inte värt att spendera tid här ens och det tycker jag är väldigt trist för första året va det här en guldgruva för en MC-åkare som mig och många andra.

Så upplever jag det iaf.

/oXydex
 

HanneZ

Guest
sporthoj.com hjälpte mig o få ihop min gixxer i somras! lr ja ulf o brink + nåra te, så ja e evigt tacksam, så länge det inte spamas i mek trådarna så stannar ja kvar! =)
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
UrbanTiger skrev:
Vill man inte läsa OT-skiten så är det väl bara att hålla sig från OT-forumet.
Det går dessutom snabbt att rata bort ointressanta trådar om det skrivs en vettig beskrivning i topic. Sen finns ju funktionen med preview när man hovrar med musen över tråden.


hey urban, were the kings of bullshit :D



Oxy, ok, det gör inget hoppas du har tråkigare saker att läsa


Jarle, Ja, så ÄR det.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
AleX skrev:
En tanke slog mig.. det är jul.... en annan tanke som slog mig är att det under detta året har varit många som inte kommer fira någon jul på denna jord....

Sänder en tanke till alla våra vänner som lämnat oss.

Jag saknar dig, gpf.


Polly skrev:
Men nåt som stör mig är att folk spammar sönder intressanta trådar. :mad: Kolla här t.ex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17&page=23&pp=20
Om jag vill kolla på bilder på folk på sporthoj så vill jag kolla på just det, inte läsa en massa raggningsrepliker och skit. Moderatorernas uppgift är väl ändå att hålla koll så trådarna inte skenar iväg.

Moderatorer, gör er plikt. Tack.

Tack till den moderator som rensade i tråden! Mer sånt skadar inte.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ForSale skrev:
Jag har redan slutat på Sporthoj pga att nivån sjunkit till under knäna på i stort sett alla trådar. SPAM överallt med duma kommentarer som inte ens hade behövts nämnas för de fyller 0 funktion.

oXydex är borttaget och nu har jag bara den här usern temporärt medans jag försöker sälja min XR för det är väl va forumet kunde tänkas duga till trodde jag för i övrigt är de så mycket skit så de är inte värt att spendera tid här ens och det tycker jag är väldigt trist för första året va det här en guldgruva för en MC-åkare som mig och många andra.

Så upplever jag det iaf.

/oXydex

Ja, men sen upplever ju du saker o ting på ditt eget speciellt lilla sätt för att trycka ner andra människor. Hade du inte vatt så egenkär så hade nog du oxå trivts här. Du ska se att det inte är fel på de som "spammar". Tål du inte att det skrivs så mycket på OTsidan håll dig borta då.

750RR
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nr:18 skrev:
Vi väntar med glädje på det skriptet!! Om man skulle få för sej att lämna SH för att jobba ett par dar har man vips 27 sidor med spam, och 3 nya intressanta trådar. Tycker att det skenat iväg ordentligt.

Och du känner dig riktigt tvingad att läsa igenom alla de 27 sidor för att få reda på om du ens nämns i nåns inlägg nånstans?

Jag fattar inte varför man måste läsa trådar man inte vill läsa?
Klicka inte på den bara om den inte verkar intressant.


Att det har varit dålig stämning har jag inte ens märkt. Antagligen i en skittråd om pajkastning eller så då.

750RR
 

ForSale

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Linköping
Hoj
For Sale
Nej och jag räknar inte med att personen som står för de mesta av skiten på det här forumet ska vara kompetent nog att förstå
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Förstorar ni inte upp allting här nu? Jag tycker att nästan alla är väldigt snälla.

Love, peace & understanding/Martin
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Precis!!!! Jag håller med Martin... Visst är det gött om det allt är TOKSERIÖST, men hur skoj är det.... Det finns bra trådar... Vill du ha svar på nått, då får du svar, garanterat... Okej, vissa kanske inte är relevanta med den fakta du förväntar dig. Skulle fallet då vara sådant har du säkerligen fått dig ett gott skratt...

Jag gillar SH... Precis som det är...

God jul å glad påsk...

/hållundan
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
maverick_750rr skrev:
Och du känner dig riktigt tvingad att läsa igenom alla de 27 sidor för att få reda på om du ens nämns i nåns inlägg nånstans?

Jag fattar inte varför man måste läsa trådar man inte vill läsa?
Klicka inte på den bara om den inte verkar intressant.


Att det har varit dålig stämning har jag inte ens märkt. Antagligen i en skittråd om pajkastning eller så då.

750RR
Var skrev jag att jag läste alla 27 sidorna? Är du analfabet? Poängen är att spammandet går till överdrift när det dränker alla seriösa diskussioner. Ett visst mått av spam i OT-delen är OK, men när spammet tar så stora proportioner som det gör nu förstör det bara forumet. Men man kan ju inte vänta sej att du ska fatta det med tanke på att du lyckas kräka ur dej sån mängd spam som du gör. :kocko
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nr:18 skrev:
Var skrev jag att jag läste alla 27 sidorna? Är du analfabet? Poängen är att spammandet går till överdrift när det dränker alla seriösa diskussioner. Ett visst mått av spam i OT-delen är OK, men när spammet tar så stora proportioner som det gör nu förstör det bara forumet. Men man kan ju inte vänta sej att du ska fatta det med tanke på att du lyckas kräka ur dej sån mängd spam som du gör. :kocko

Moget inlägg från en "vuxen" person.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top