Ni bara måste läsa det här!!!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Nu har det gått ett år igen.... Dags för ett trådlyft, med säkerligen ett par nya medlemmar, som inte har läst den, och för att höja stämningen lite nu i vintermörkret!

Sedan finns det lite andra roliga inlägg!
:)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu har det gått ett år igen.... Dags för ett trådlyft, med säkerligen ett par nya medlemmar, som inte har läst den, och för att höja stämningen lite nu i vintermörkret!

Sedan finns det lite andra roliga inlägg!
:)

Suverän historia, lova att du bumpar om ett år igen!

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Skakar fram 20 år gamla minnen när jag tagit lätt mc-kort och hade en Aprilia offrad 125 (en av 4 i Sverige visade det sig när jag skulle åtgärda denna händelse). Jag sommarjobbade på stockholmsmässan som ju har en stor tom parkering när det inte är mässor. Mässans största Casanova på denna tid hade inget körkort men han hade ju kört moppe så i brist på jobb en eftermiddag gick hetsen att han skulle prova.

Till mitt försvar var jag 16 så jag påstår inte att detta är logiskt men den briljanta lösningen på hans okunskap vart att jag satt bakom (utan hjälm) och skulle på något sätt tala honom till rätta om det gick fel. Till att börja med gick allt galant och han körde bra och jublade av glädje,men med jubel kom mod och högre fart. För er som varit på mässan så vet ni att den går parallellt med huddingevägen... Mellan parkeringen och huddingevägen finns betongsuggor och ett djupt dike. Av skäl som nog ingen vet så gick det lite väl fort rakt emot parkeringen och broms glömdes bort. Jag satt bakom och skrek BROMSA! men hör bara ett HUR? innan betongsuggan var ett faktum. Flygturen var hög och lång... Som van crossförare på denna tid landar jag mjukt. cykeln ligger i gräset med vriden gaffel och krossad framlagda samt allmänt repig, det blir helt stopp I båda filerna på huddingevägen p.g.a nyfikna människor och jag chockskriker av mig, de övriga som var med börjar dock undra var Patrick (han som körde) är, han syns ingenstans. Till sist kravlar en mörbultad och lerig man upp ur diket och säger ingenting på ett bra tag. Det var den arbetsdagen.

Resultatet blev en lång jakt på reservdelar,en far som nog aldrig varit så förbannad på mina korkade idéer och schyssta arbetskollgor som skramlade till att få ihop hojen igen. Att åka pendeltåg till jobbet var nog det som knäckte egot mest... Är huvudet dumt får plånboken lida.

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Underbar läsning! Jag fick muta min telefon till kunderna jag pratar med, gick inte att hålla sig. :gnissla:hihi

Last edited:

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Så härligt!! Fler som har mysiga trådar?

Har en från ett datorforum, ganska lång tråd med lätt värt det. En av mina favoriter.
Flippar ganska snabbt med Big Mike.
En kille som ska få tjejbesök för första gången.
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=195612

En annan klassiker som jag inte hittar just nu (tror det va typ fragbite eller något annat svenskt forum) va ett gäng kids som snacka om elektricitet.
"det är små partiklar som flyger genom kabeln"

Last edited:

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Episk story om grabben med motorörat, skrattade högt! :)

Måste bjuda på ett annat proffs...

På den tiden jag körde fyra hjul istf två på bana var jag en gång på Knutstorp. Vi med stressfläktade bilar brukade snegla på varandras åk och utbyta funderingar kring för- och nackdelar med turbosnurra kontra sugmotor. På det sättet kom jag i samspråk med en ynling i relativt ny 911 turbo. Hans bil var fullsmetad med kolfiber, större vinge, Cargraphic-trim +500 häst och fetare fälgar med 315-däck. Bara det gör en ju ganska nyfiken. Hans jacka signalerade motorsport-intresse, den var fullsmetad med märken för premiumoljor, bensinbolag och italienska biltillverkare.

Vi kom ut på banan samtidigt och det visade sig redan efter två böjar och killen inte hade en aning om vad han höll på med! Jag körde snabbt om och lämnade honom bakom mig för att slippa strul. Efter några varv kommer jag ikapp killen igen, som då STANNAT efter det blinda krönet före Litho-kurvan (tror jag den heter) "för att släppa förbi alla som ville som köra om" som han sa efteråt i depån när vi direkt efter körpasset stod vid min bil och pratade modifikationer.

Vi hade stått i depån under 2 minuter, när jag berättade om mina uppgraderade större bromsar, då killen säger: "Undrar om fälgarna blir varmare av sexkolvs-ok?" OCH LÄGGER HANDEN PÅ FÄLGEN!!!

Såg aldrig till denna kille igen på fler banmöten och jag hade garanterat känt igen honom eftersom han numera har ett spegelvänd Porsche-vapen inbränt i köttet på handflatan. :yoparty

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Fantastiskt kul att läsa! :tummenupp
Hade varit riktig skoj att få se detta live!

Jag var med om ett snarlikt äventyr en gång, dock med en yngre deltagare.
Det var en provkörning av crossar, förlagd till en crossbana (hör å häpna).
En yngre kille, runt 10-12år skulle jag gissa, som skulle testa en 80cc och det måste ha varit en första bekantskap med cross el moped.

Vid första försöket snålades det lite med gasen med kärringstopp till följd vilket naturligtvis grabben tyckte var lite pinsamt. Står ju lite annat folk och kikar naturligtvis.

- Instruktören påpekade då att det behövdes lite mer gas; Ge lite mer grundgas och släpp ut kööplingaa lite mjukare så blir'e bättre.

Nytt försök och grabben skickar på fullgas (inget mer kärringstopp här inte..) men ignorerar därefter helt instruktionen om att vara lite mjuk på kööplingaaa! Han skickar ut kopplingen med fullgas och hojen studsar/stegrar iväg ut'a bara helvetee! Kvar ligger grabben på rygg i grusbädden, chockad och undrar va f-n det var som hände! Jag tror intresset för cross-körning svalnade snabbt efter detta...

Som tur var gick allt bra men jag har aldrig sett någon hoj studsa iväg så som denna gång. Det var en "launch" i sitt esse!!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
känner att jag skulle kunna ha platsat i den här tråden men tack vare en vis släkting slapp jag!

13 år ung på sviestad satt jag på en polkaretta med 1an ilagd och kopplingen påväg ut när släktingen klev fram och tryckte på dödaren :D

tänkte ju att det kunde ju inte vara så stor skillnad mot en cross, och t-shirt och shorts skulle funka för en liten tur i depån, en provsittning som skulle kunna ha spårat ur :tungan

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Haha. :)
Detta är ett antal år sedan nu men när chefen skulle göra första servicen på sin sprillans nya hoj parkerade han utanför butiken jämte en rad med andra hojar. Gick in och skulle göra upp med personalen och hörde ett brak utanför. Då hade en pappa varit där med sin grabb som skulle prova en cross för första gången. Han hade varit lite väl ivrig på gasen och kört in i chefens hoj så den hade vält och tagit hela jävla raden med hojjar med sig. Den pappan var nog lite skamsen. :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras