Ni bara måste läsa det här!!!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ifall det är någon som missat denna, så tar jag upp den igen!
Kan lätta upp lite i vårmörkret :D
 

Fanjunkarn

Än så länge lever jag.
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
Lever på hoppet om mellanklass
Hahahaha, Det gjorde du rätt i :tummenupp Tackar för att du lyste upp min trista kväll :)
 

Zinzi

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
skåne
Hoj
Yamaha XJR 1300
Snacka om att vara GRÖN

bra ide att återuppliva denna tråden igen!

jo när jag gick i högstadiet så var det en snubbe som kom till skolan men en sprillans ny moppe( kostade ca 16000) å alla bara wow fan va fin..och killen går av lite stolt och går in till sin lektion.. senare på eftermiddagen när alla var på g hem så stod vi på avstånd å kollade när han skulle kicka i gång den, å han satte sig å satte i nyckeln och började kicka som en galning och det hände absolut inget alls . så när det ser ut som snubben håller på att dö av utmattning så kommer hans vänner fram å kollar vad som försegår och så utbrister den ena
-men varför sitter nycklarna i tanklocket? haha
och naturligt vis så kommer ju följd frågan
-hur fan startade du den i morse?
- eeh farsan gjorde det..:huvet
å alla lägger sig på marken å gråter av skratt :D
 

wrebba

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Ort
vendelsö
Hoj
Kawasaki ZX10 -88, yz426f -00
En polare skulle sälja en yamma DT125:a . killen slantar upp utan att provköra sätter sig sedan på för att åka hem pillrar i ettan och brakar iväg med full makaron på garage uppfarten (ca100m) upp på vägen och ner i diket på andra sidan , kvaddar hojen men killen klarade dig sig som tur va.
jag önskar att jag hade bild på killen da han står i diket och tar av sig krukan.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
bra ide att återuppliva denna tråden igen!

jo när jag gick i högstadiet så var det en snubbe som kom till skolan men en sprillans ny moppe( kostade ca 16000) å alla bara wow fan va fin..och killen går av lite stolt och går in till sin lektion.. senare på eftermiddagen när alla var på g hem så stod vi på avstånd å kollade när han skulle kicka i gång den, å han satte sig å satte i nyckeln och började kicka som en galning och det hände absolut inget alls . så när det ser ut som snubben håller på att dö av utmattning så kommer hans vänner fram å kollar vad som försegår och så utbrister den ena
-men varför sitter nycklarna i tanklocket? haha
och naturligt vis så kommer ju följd frågan
-hur fan startade du den i morse?
- eeh farsan gjorde det..:huvet
å alla lägger sig på marken å gråter av skratt :D

Smart kille :D
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
VM i trådlyft!
Några kan ju ha missat denna!
OCh den är ju fantastisk roligt skriven :)
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
VM i trådlyft!
Några kan ju ha missat denna!
OCh den är ju fantastisk roligt skriven :)
Jag hade :)

När jag gick i skolan körde jag treväxlad Crescent Compact, en polare körde Peugeot Vivacity, han ville prova compacten, Först skulle han kicka, men fick ont i hålfoten när en 50cc Sachsmotor baktände, sen kickade jag igång den, han gav sig iväg, lyckades få i 1:an (på halvgas utan koppling), högt hjullyft som han lyckades reda ut, sen blev han körande på den på tokvarv, och sa fy fan vilken slö moppe, och livsfarlig för den går upp på bakhjulet direkt...

Sen provade jag hans vivacity, tyckte den va trist, sen åkte vi hem, och jag körde ifrån honom så de smällde om det :)

Min slö moppe hade två växlar till, sen hade han aldrig hört talas om att man ska lägga ner när man svänger, så han höll dne helt rakt i krypfart i svängarna :tungan
 

mackyfr

...
Gick med
28 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
ingen

till sist anser han att den kickande mekanikern måste få ett gott råd, han går fram och säger över axelnpå den nu genomsvettige meken:
Du måste ge den lite gas när du startar,det märkte jag.
Jag var ytterst nära att ta upp en applåd men det hade känts fel på något sätt!

Skrivet av bosse rindar

epic!
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Hahaa, kuul story NSB33!! :tummenupp DET mest komiska av allt var ju att det var just en Husaberg...who gives a fakk lixom :D
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Okej jag ska fylla på med ett roligt hojminne från mitt gamla jobb.
Jobbade för några år sedan vid Barkarby handelsplats, stoora p platser där man kan "provköra" kollegans nya hoj. Jag höll som bäst på att övningsköra när en kollega kommer in med sin nyköpta Honda fireblade ..nybegagnad som hade typ 2 år på nacken. frågar snällt om jag får rulla lite med den.
Kör som en riktig kärring medveten om problemen jag skulle få om jag dummade mig:).
Allt går bra, tackar så mycket och lovar en rejäl provkörning när jag väl tagit kortet och köpt något eget.
MEN en kollega till är åksugen!
-Kan du köra då?
-jaja förfan hade moppe när jag var liten och hur svårt kan det va!?
- okej ta det lugnt.
Nu börjar det roliga, tokvarv och åker iväg som en skållad iller undviker nätt och jämt några icke ont anande shoppare som kommer in på parkeringen med bil samt lite annat löst folk som strosar runt mellan butikerna (givetvis i t shirt samt utan hjälm).
Satsar ordentligt på väg tillbaka men då mitt under en sväng så går det lite väl fort ...refug med lite buskar hade placerats ut på såklart helt fel ställe ..däcktjut och en riktig praktvurpa över styret!
Relativt låg fart så han reser sig upp direkt ...vi andra springer fram och ska kolla hur det gått.
-fan jävla skit ...måste vara fel på bromsarna dom låste sig! hur mycket blir jag skyldig?
Jag är bara glad att det inte var min hoj:) och NEJ när jag köpte min första var det vissa som INTE fick prova ..eller jo sitta på den då fast utan startnyckel i närheten...
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
En klassiker. Rindar skrev det där för 20 år sedan ungefär och den är snudd på oöverträffad i sin genre.

:tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top