Ni bara måste läsa det här!!!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hahaha kan se det framför mig och höra motorn plågas :D

Kommer ihåg en polare som på mopedtiden körde automatväxlad java som en dag skulle prova min mt-50 som var "något" trimmad. Bara ettans växel och hållbarhetstestande av gasvajern, det skar i hjärtat och öronen på mig, VÄXLA skrek jag men han var för långt bort..

Precis som när min kusin skulle testa min förra cross!
Han körde på ettan, hela tiden, på tokvarv. Jag var så rädd att den skulle falla i bitar, skrek som en vettvilling efter honom, men det hörde ju inte han där i oväsendet! :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Den här killen har 3 hjärnceller :D

[YOUTUBE-ID]OrFebKh5-U4&NR=1[/YOUTUBE-ID]
 

Smagatusk

Guest
Finns ju till och med ett uttryck för den typen av körning: "Gooning"
Kolla Youtube..
Tex. http://www.youtube.com/watch?v=W98Pm1KkL48

Riktigt underhållande

Regler: sitt på tanken, res dig aldrig upp, gasa mycket (Tänk Terminator 2 och 18 växlar typ..)
Hoppa sittandes
Kolla så att alla ser dig
Ropa gärna -Kolla trixet!
Kolla så det skvätter grus när du gasar till på löst underlag
Allt måste vara helt okontrollerat!

Edit: Glömde denna favorit i repris:
http://www.youtube.com/watch?v=fUMN8T_IbYM
Läsningen var rolig, log som mest, men det klippet var fan obetalbart. Skrek av skratt!:D
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Jag tyckte inte det var så märkvärdigt, hade aldrig kört fyrtakt förut... Overallen ligger btw ute på Tradera.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Härlig läsning!

Köpte en duke II:a av en kille i sthlm åt en kompis.
Batteriet var lite trött så "vi kan tyvärr inte starta upp den"... :confused: öhh
Reste följde som nått liknande:
Kicka kanske?
Nä, det går inte! Det e omöjlig jag har försökt!
(Fan vilket bra jobb du gör med att försöka sälja din hoj grabben...:rolleyes: )
Ok konstigt. Får jag prova?
Ja visst...

Ställer mig och skall trampa till.
-näjnäj, vänta! Du skall trycka in den där så går det mycket lättare! Kommer fram och börjar fingra på dekompen.
Funderar ett tag på om han driver med mig och förklarar sedan vad han pekar på och vad den gör. Får trötta ut mig med att kicka hela två gånger innan den murrar igång och jag kan ge mig ut på provturen. Den gick som en klocka och inhandlades!:tummenupp
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Ryktet gör gällande att någon för ett par år sedan köpte en CBR900 på MC-Varuhuset i Sthlm och skulle vid ivägkörningen "rivstarta", full gas och ut med kopplingen... Hojen slog över och det blev inget köra den dagen iaf.

Kan någon bekräfta om det är en skröna?

/J
 

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Luthagen
Hoj
KTM
Låter kul detta. Inte lika kul när man lånar ut sin egna stolthet (Kawa KMX125) till grannens (som är väldigt sansad) bror (som är norsk!). Precis som i alla dessa exempel full gas och ingen respekt för andras prylar. Blöt gräs och för hög kurvhastighet kunde bara slut på ett sätt är väl snart 15 år sedan men jag tycker fortfarande han är en idiot. Förstår mig inte på vissa människor som provkör andras saker. Vissa vill man bara slå hårt och länge, speciellt när man vet att de inte har möjlighet att på ett bra sätt ersätta sakerna. Jag lånar nu för tiden endast ut till dem jag litar på.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Låter kul detta. Inte lika kul när man lånar ut sin egna stolthet (Kawa KMX125) till grannens (som är väldigt sansad) bror (som är norsk!). Precis som i alla dessa exempel full gas och ingen respekt för andras prylar. Blöt gräs och för hög kurvhastighet kunde bara slut på ett sätt är väl snart 15 år sedan men jag tycker fortfarande han är en idiot. Förstår mig inte på vissa människor som provkör andras saker. Vissa vill man bara slå hårt och länge, speciellt när man vet att de inte har möjlighet att på ett bra sätt ersätta sakerna. Jag lånar nu för tiden endast ut till dem jag litar på.

Det där känner man igen. man får en riktigt "döda,slå,skjuta" känsla någonstans inne i magen :mad:
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Ryktet gör gällande att någon för ett par år sedan köpte en CBR900 på MC-Varuhuset i Sthlm och skulle vid ivägkörningen "rivstarta", full gas och ut med kopplingen... Hojen slog över och det blev inget köra den dagen iaf.

Kan någon bekräfta om det är en skröna?

Jag kan inte bekräfta denna specifika händelse, men kan bekräfta att sådant händer, har sett liknande grej själv.

Så jag bedömer händelsen som mycket sannolik. :)
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ryktet gör gällande att någon för ett par år sedan köpte en CBR900 på MC-Varuhuset i Sthlm och skulle vid ivägkörningen "rivstarta", full gas och ut med kopplingen... Hojen slog över och det blev inget köra den dagen iaf.

Kan någon bekräfta om det är en skröna?

/J

En kille åkte från Mc-affären med sin nya R1 -98, han slog runt efter 150 meters körning! Han gav fullt på ettan!
Själv körde jag omkull i en rondell när jag hade kört 15 mil på min nya 98!
Var nr 2 i Sverige att få min, mäkta förbannad man blev alltså :mad: Det visade sig att det vurpat 4 hojar den helgen i en rondell i Jönköping.
Avgaser från Diesel blev svaret av utredningen, inte vet jag men halt var det!!!
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Det var en gång en MC försäljare i Göteborg som skulle sälja sin CBR900RR -02 i slutet av säsongen, då han tar sista turen så bromsar han upp den på framhjulet och gör en lång stoppie som kunden blir riktigt impad av och snabbt ber honom om att göra om.. sagt och gjort han vänder runt och tar fart och gör en riktigt lååång, framför kunden tar han dock i lite för mycket och slår runt i alldeles för lite kläder och hojen tar mycket stryk, plast, bakram, sadel mm.
Kunden är dock nöjd och väntar glatt tills den är fixad igen, en vecka senare hämtar han ut den med ny plast och finare än ny.. kör hela 2 kilometer innan han skrotar.. Bara att börja om på ny kula.. :huvet
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top