FettSnok
96% enligt läkaren
Så nöjd att jag installerat en till då jag har en nivåskillnad jag inte ville bygga ramp till. Så nu har jag två HQ som gör min vardag till ett nöje
Lyfter denna tråd då jag har bestämt mig för att detta är sista året jag klipper gräset manuellt - nu får det tammefan införskaffas en robotklippare!
Planen är att handla i höst så jag får väl bita ihop denna sommaren oxå.
Till min fråga då:
Jag har en tomt på ~1200 kvm, backig (läs kuperad) baksida och lite gångar på tomten.
Tanken är att köpa en Husqvarna och har kikat på tre olika modeller med ganska likartat pris men vill gärna ha skillnaderna mellan dessa modeller mera utförligt förklarat och såklart veta - vilken är den bästa modellen för MIG?!
Kandidaterna är:
420
430X
315X
Se till att du köper en som laddar från sidan, de äldre laddar framifrån och är inte lika bra.tänkte med bita i äpplet och införskaffa en robotklippare! förhoppningsvis är dom bättre än dom var rent generellt sist jag skrev i denna tråd 2014 med grannarnas problemrobotar! Blir nog en Worx för min del, dels för priset dels den lilla tomten/gräsmattan vi har! min vänner som kör på Worx verkar väldigt nöjda i förhållande till pris
Se till att du köper en som laddar från sidan, de äldre laddar framifrån och är inte lika bra.
Finns modeller med sidoklipp också som klipper riktigt långt ut.
Vet inte hur stor matta du har men deras S450 som kom förra året är bra, bör kunna hitta en sådan för 6-7 nu.
En annan sak som tål att tänkas på att att Worx sedan årsskiftet valt att sälja och sköta support i Norden själva.japp, tack för tipset! har väl en ca 4-450kvm gräsmatta men det kommer att försvinna en del då jag har lovat grabben att bygga en liten hockeyrink dock inte när
Lyfter denna tråd då jag har bestämt mig för att detta är sista året jag klipper gräset manuellt - nu får det tammefan införskaffas en robotklippare!
Planen är att handla i höst så jag får väl bita ihop denna sommaren oxå.
Till min fråga då:
Jag har en tomt på ~1200 kvm, backig (läs kuperad) baksida och lite gångar på tomten.
Tanken är att köpa en Husqvarna och har kikat på tre olika modeller med ganska likartat pris men vill gärna ha skillnaderna mellan dessa modeller mera utförligt förklarat och såklart veta - vilken är den bästa modellen för MIG?!
Kandidaterna är:
420
430X
315X
tänkte med bita i äpplet och införskaffa en robotklippare! förhoppningsvis är dom bättre än dom var rent generellt sist jag skrev i denna tråd 2014 med grannarnas problemrobotar! Blir nog en Worx för min del, dels för priset dels den lilla tomten/gräsmattan vi har! min vänner som kör på Worx verkar väldigt nöjda i förhållande till pris
Beror nog på vilken modell man har.Har två grannar som har varsin works. Att tål att tänka på är att dom för ett jävla oväsen när dom far runt och klipper. Min Huskvarna är i princip ljudlös om man jämför
Har två grannar som har varsin works. Att tål att tänka på är att dom för ett jävla oväsen när dom far runt och klipper. Min Huskvarna är i princip ljudlös om man jämför
Då fungerar de säker bra. Själv blir man bara irriterad när man sitter i trädgården och grillar och tar en öl när grannarnas tröskverk drara igång. Dom hade nästan lika gärna kunnat använda såndär fornminnen på bensinÄr nästan aldrig hemma ändå och på helgerna får den väl hellre vila ett par dagar annars får den rulla på dagtid när ungarna är i skolan och jag å frugan är på våra jobb
420 och 430X har större hjul och klättrar bättre
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |