Ni på vischan, vad gör ni med pengarna som blir över?

Janet

Guest
GuW skrev:
2106939 Det finns faktiskt både Ica och Konsum, och numera också ett systembolag
:tummenupp

Det finns även ett snabbmatsställe och en statoil som har öppet även kvällstid.

Norsjö är rena metropolen ju...

Dessutom finns jag där ibland :tummenupp
Dra på trissor det har exploaterat :banana Men härligt härligt

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
sweborn skrev:
2094320

Inga norrlänningar som degar av här (vet dock ej var Lomma ligger, men det känns inte som i Norrland). En invånare som hamnat i Danderyd medelst tur/otur får betala 11091 spänn per år. Detta lär väl gälla även nyfödda, så en ensamstående morsa/farsa har en del att sätta av varje månad för detta ändamål.

Lomma ligger i skåne och vi var under början av 2000 talet de som betalde mest till utjämningsystemet per invånare. Sen att kostanden för socialtjänsten är ungefär lika stor som kommunalrådets representation hör in hit......

Utan robinhoodskatt hade vi kunnat ha 21% skatt istället.......

I övrgt är jag inne på ungefär samma frågeställning som Mike.
Är själv uppväxt i Lomma Kommun där en ok villa kostr 3,5-5 mille och har man två yrkesarbetande föräldrar behöver man 2 bilar som rullar 4 mil var om dagen. Dessutom blir man förmögenhetsbesattad på villan och fastighetskatten är inte trevlig den heller...

Jämför man detta med min flickvänn som är uppväxt i en mindre stad två mil från karlsatd. En villa kostar 1-1,5 mille, bensinen är billigare elen är subventionerad och kommunalskatten ungefär lika hög. Hushållet har ungefär samma möjlighet till bra jobb i Karlstad och de kan tom ta snabbbuss som går direkt till Karlstad city på under halvtimmen. Boendekostnaden är nästan gratis inga huslån löjligt låg fastighetskatt ingen förmögenhetskattoch möjlighet att elda med ved som man köper av den där snåle bonden runt hörnet....

Borde jag bosätta mig i värmland och äta körv och skaffa mig en risig amerikanare och gå omkring i t-shirt där det står "Riktiga män väger över 90 kilo"?????

För övrigt så är rosa Lacostpike ungefär lika inne som Buffaloskor......

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Boris JR skrev:
2107369 Borde jag bosätta mig i värmland och äta körv och skaffa mig en risig amerikanare och gå omkring i t-shirt där det står "Riktiga män väger över 90 kilo"?????

För övrigt så är rosa Lacostpike ungefär lika inne som Buffaloskor......

Valet är ditt, jag vet precis vad jag skulle välja, jag skulle välja det som ger mig mest livskvalitet...
(om det sen är mer pengar i börsen, eller att bo där du har mindre pengar kvar, det är din bedömning)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Inte har man det så gott här i småstan inte, speciellt inte nu när man studerar, så i sommar ställer jag nog bara på 308 GTS'en och så får Maranellon stå.

:rolleyes:

IronMike

Guest
Jag ska köpa hus i handen, de ligger mellan fittja å trosa

:hihi

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -03
Ähm, så ni får pengar över alltså, coolt, tycker alltid de är slut när man får lön, spara är ett konstigt begrepp man hör om på tv ibland :)

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Den eviga diskussionen om storstadsbor mot "lantisar". Är imponerad att folk orkar hålla på o tjata om såna saker överhuvudtaget. Men för att komma med några saker så handlar ju allting om prioriteringar. Vill man ha nära till bio eller krogen eller liknande saker så får man betala extra för boendet. Vill man istället njuta av naturen ute på landet och istället lägga pengarna på andra roliga saker så gör man det. Känns som nån slags pajkastning mellan småbarn. Men är ganska kul att höra om alla saker som är så mycket bättre att bo ute i skogen istället för att bo i stan. Att höra att folk inte vill betala för andra kommuner är oxå väldigt patetiskt. Då är det bäst att ni håller er inom femtioskyltarna i kommunen o inte utnyttjar naturen som finns i nån kommun utanför. Men jag tror säkert att ni hellre hade velat bo som i Japan eller Egypten eller nåt annat land som har gott om plats per invånare. Där är det ingen som kommer undan o får en massa pengar av resten av landet.
Svenska folket måste helt klart vara det landet där befolkningen klagar mest på varandra. Så härligt o höra att alla är glada nu när solen har börjat titta fram. Ska vi inte ta o börja skjuta på varandra oxå? :hihi

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy