Madbulle
Ny medlem
CBR900RR -93 Helförsäkrad i Folksam 241kr i mån! Jag vart så snopen så jag kom mig inte för att ringa och kolla om de va billigare nån annanstans
Ankan_84 skrev:2449407Som topic lyder, har ni försäkringen på er själva? Om "JA", vad är det för regler när det gäller försäkringar... Jag har hört att om man bor på samma adress som "ägaren" på fordonet, så ska det vara okey??
Nautilus skrev:2459676
Vad tycker du då om att vi i Sverige har olika skattesatser beroende på vilken kommun man bor i? Det är ju inte typexempel på diskriminering, men det får ju en ekonomisk effekt som beror på bostadsort.
... försäkringsbolagen inte har så mycket mer information att gå på för att bedöma risker...
Hmmm... Jag jämställer inte klagande på skenförsäkrare med klagande på fattiga som får gratis medicin, ser inte att det ska vara samma sak och definitivt inte ur ett "moraliskt" perspektiv (till att börja med är förmodligen skenförsäkringen i allmänhet en medveten handling i syfte att komma undan vad personen egentligen skulle betalat, och den sjukes tillstånd är förmodligen oavsiktligt).
Och jag ser inte hur skenförsäkrare visar högre moral (att gå in på vad "moral" är kan ju urarta det också) än försäkringsbolagen.
För övrigt är det här den första skenförsäkringsdiskussionen jag har sett som inte bara går ut på "fan vad jag är ball som reggar hojen på farmor" respektive "du är ju dum i huvudet". Och det är ju kul.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |