Ni som har vanucciställ!!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
FUBAR skrev:
www.louis.de men spring för h*****e inte och köp det sista mitt framför näsan på mig nu :7peta

Jag är 173/74 och fick hem mitt Vanucci i veckan strl 48. Ärmar och ben är lagom långa men det sitter tight som fan över bålen. Har haft det på mig korta stunder varje dag och har äntligen börjat kunna ta riktiga andetag.. hehe... Ska bana bort 4 kilo så jag får plats med ryggskyddet. Jag köpte det grå som du har på bilden... Jag tycker iofs den grå fägen upplevs betydligt mörkare i verkligheten.. vilket gör det ännu snyggare. Jag tycker det verkar jäkligt välsytt och de som kikat på mitt har sagt samma sak.

Bifogat

• croppedIMGP0430.jpg
    croppedIMGP0430.jpg
    76.9 KB · Visningar: 243
  • croppedIMGP0432.jpg
    croppedIMGP0432.jpg
    103.8 KB · Visningar: 296

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
korvgubbe skrev:
Jag är 173/74 och fick hem mitt Vanucci i veckan strl 48. Ärmar och ben är lagom långa men det sitter tight som fan över bålen. Har haft det på mig korta stunder varje dag och har äntligen börjat kunna ta riktiga andetag.. hehe... Ska bana bort 4 kilo så jag får plats med ryggskyddet. Jag köpte det grå som du har på bilden... Jag tycker iofs den grå fägen upplevs betydligt mörkare i verkligheten.. vilket gör det ännu snyggare. Jag tycker det verkar jäkligt välsytt och de som kikat på mitt har sagt samma sak.
det där är nästan för tajt :D

img41c83e66cd169-thumb.jpg

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
korvgubbe skrev:

Snyggt! Du får nog inte bättre passform ens om du skulle köpa ett måttbeställt skinnställ :) Lovar att det GÅR att klämma i ryggskyddet.... jag hade samma situation när jag köpte mitt Spyke strl 50 :D
Men det där var modellen med liten puckel va? Eller det kanske är Cloverställen som har större puckel?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Mattiaz skrev:
Snyggt! Du får nog inte bättre passform ens om du skulle köpa ett måttbeställt skinnställ :) Lovar att det GÅR att klämma i ryggskyddet..
....
Men det där var modellen med liten puckel va? Eller det kanske är Cloverställen som har större puckel?

Det börjar redan ge med sig lite.. igår klarade jag att ha det på mig medan jag hängde tvätt!... :hihi

...Vet inte hur lite puckeln är i förhållande till andra ställ.. Visste inte ens att det var en puckel på när jag beställde..
....och för mig som inte är så insatt.. Vad är puckeln till för. Jag har aldrig riktigt greppat.. jag har tre egna teorier, är någon rätt?!

1. För att hindra att hjälmkanten tar i marken och fastnar om man glider på rygg..
2. Aerodynamiska egenskaper..
3. För att hindra att huvudet kastas bak för mycket vid en smäll..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
MostWanted skrev:
anledningen till priset är att de säljer slut på dessa färger! har mailat och frågat de säger att de bara fanns fåtal ställ kvar...

Vad hade du för storlek.. ser ju ut att finnas en massa utrymme kvar där!?

ChrillZ

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
Honda Cbr 954RR -03 (såld) Husaberg 650S -05 (såld)
Är man typ 1.75 och väger 87kg så är det kört? :tråkad vilken storlek ska man då ha, 56?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ChrillZ skrev:
Är man typ 1.75 och väger 87kg så är det kört? :tråkad vilken storlek ska man då ha, 56?

Då tror jag tyvär du får titta på andra märken än Vanucci.. är du bara 175 kan du inte ha större än 50 om ärmar och ben ska sitta ok och jag har svårt att tro att det går att pressa in 87 kilo även om du skulle försöka naken,nykissad och insmetad i vaselin med tre personers hjälp...
...De verkar haft folk med Michael Jacksons kroppsbyggnad som modell...

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag har klotat i ett Vanucciställ, visserligen bara jackan och visserligen bara i 30 och visserligen bröt jag nyckelbenet bl.a.
Men jag var nöjd med stället som så.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag har ett Vanucciställ modell 2005 i storlek 54 till salu om ngn vill ha det? PM:a.

Bifogat

• DSCN5950_small.jpg
    DSCN5950_small.jpg
    67.2 KB · Visningar: 259

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Zee skrev:
Jag har ett Vanucciställ modell 2005 i storlek 54 till salu om ngn vill ha det? PM:a.
Sitter det inte bra? Det ser ut att sitta väldigt bra på bilden i alla fall.
:va

EDIT: Det ser i alla fall hälsosammare ut än korvgubbes ställ som ser ut pressa sönder innanmätet :3freak

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
morlock skrev:
Sitter det inte bra? Det ser ut att sitta väldigt bra på bilden i alla fall.
:va

EDIT: Det ser i alla fall hälsosammare ut än korvgubbes ställ som ser ut pressa sönder innanmätet :3freak

Jo det sitter ok, men om det töjer sig så kanske det blir lite sladdrigt (?)..

Det är ju ingen panik med o bli av med det, men det känns som jag helst vill gå ner till storlek 52 så det sitter "mer korv" typ..

Det kostar ju att skicka ner till ltyskland + frakt tilbaka också så det är det väl inte riktigt värt..

Men om ngn vill ha det så får ni det till inköpspris, t.o.m billigare vid snabb affär. Jag lär ju lägga in en order på samma ställ i 52 så..

Ingen som är intresserad?
:(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
Det ser i alla fall hälsosammare ut än korvgubbes ställ som ser ut pressa sönder innanmätet :3freak

En korvgubbe måste se ut som en korv i korvskinn!

Bilden togs när jag fick det på mig första gången... efter bara tre-fyra tillfällen med det på så sitter det bättre.. tight, visst men nu kan jag iaf ha det utan större problem. Sen har jag för avsikt att gå ner 4-5kg så då lär det sitta som en smäck... :tummenupp

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ok, tackar för svaren :tummenupp Blir till att beställa ett sånt. Hoppas bara att det finns ett kvar till mig :rolleyes:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
ChrillZ skrev:
Beställ katalog! Där har dom måttangivelser till storlekar. Enligt bröstmått ska jag ha 58... enligt midje och höftmått ska jag ha 48... :3freak :3freak :va tro fan att jag inte hittar ställ som passar...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln