Ni som har vanucciställ!!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
korvgubbe skrev:
En korvgubbe måste se ut som en korv i korvskinn!
:lol
Allt går bara man vill. Du fick bråka ganska rejält innan du kom i det va? Ett par turer till sommaren sen så sitter det nog som gjutet.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag är 185 (plus någon centimeter) och väger 65, borde jag satsa på en 48:a? :3freak
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
:lol
Allt går bara man vill. Du fick bråka ganska rejält innan du kom i det va? Ett par turer till sommaren sen så sitter det nog som gjutet.

Jodå, bråkade ordentligt men det hade jag räknat med för av någon anledning monterade de axlar och syggmuslkulatur för en fullvuxen på lilla mig.... men blir jag av med nått kilo så kommer ryggskyddet i och då tror jag attd et kommer sitta som en smäck
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
korvgubbe skrev:
Jodå, bråkade ordentligt men det hade jag räknat med för av någon anledning monterade de axlar och syggmuslkulatur för en fullvuxen på lilla mig.... men blir jag av med nått kilo så kommer ryggskyddet i och då tror jag attd et kommer sitta som en smäck
ja tog 52 sitter smäck med ryggskenan...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Itacha75 skrev:
Jag är 185 (plus någon centimeter) och väger 65, borde jag satsa på en 48:a? :3freak

inte en chans... jag är 173 och måste lägga en nöt på var sida... :3freak
Vill man behålla basrösten bör man nog inte vara mer än max 1 eller 2 centimeter längre än mig!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
MostWanted skrev:
ja tog 52 sitter smäck med ryggskenan...

Frågan är ju hur det sitter när du använt det ett tag... mitt har töjt sig en hel del bara genom att jag haft det på mig typ 4-5 gånger a´ 20 minuter...
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
korvgubbe skrev:
Frågan är ju hur det sitter när du använt det ett tag... mitt har töjt sig en hel del bara genom att jag haft det på mig typ 4-5 gånger a´ 20 minuter...
Frågan är väl om det töjer sig mer än nödvändigt. Ditt töjer sig för att det måste töja sig, annars kan du väl knappt röra dig eller andas normalt. Om ett ställ sitter perfekt borde det väl inte töja sig speciellt mycket såtillvida man inte pendlar i vikt eller lånar ut stället.

Jag är 179/85Kg och tycker att mitt ställ i 52 sitter väldigt bra. Klämmer jag dessutom i ett ryggskydd så kommer det att tänjas lite till (tror jag iaf). Dessutom sitter det
stretchtyg i ärmveck och gren samt i knävecken, se bild.


EDIT: tillägg
 

Bifogat

  • stället (Large).jpg
    stället (Large).jpg
    53.4 KB · Visningar: 143
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Men ett skinnställ töjer väl sig inte mer än nödvändigt eller?
Om t.ex en size 50 är trång på mig så töjer det sig så att det passar bra till sist, men om jag köper en 52:a och det sitter skönt på mig så töjer det väl inte lika mycket på sig eftersom det finns inte tillräckligt mycket kroppshydda att fylla och tänja ut stället. Eller tänker jag helt fel :va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har ett 50, dainese. Det var sjukt tajt i början, utan andningsmöjligheter osv osv. Nu har det töjt sig efter ett års användning och jag är helt övertygad om att jag egentligen borde köpt 48. Alltså, det töjer sig så innutahelskotta. Rent ut sagt.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
Frågan är väl om det töjer sig mer än nödvändigt.

FUBAR skrev:
Men ett skinnställ töjer väl sig inte mer än nödvändigt eller?

Är ni tvillingar? :hihi

...ni har säkert rätt till stor del men den samlade kören här på SH har ju sagt att de flesta ställ töjer sig en betydande del så de riskerar att bli sladdriga...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
korvgubbe skrev:
Är ni tvillingar? :hihi
:7peta :hihi

korvgubbe skrev:
...ni har säkert rätt till stor del men den samlade kören här på SH har ju sagt att de flesta ställ töjer sig en betydande del så de riskerar att bli sladdriga...
Jag testade en 50 på mässan och den satt tight på mig, men dom hade ju bara 52 på louis.se så jag chansar på ett sånt, lär ju bli mycket grillfester till sommaren :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
FUBAR skrev:
:7peta :hihi


Jag testade en 50 på mässan och den satt tight på mig, men dom hade ju bara 52 på louis.se så jag chansar på ett sånt, lär ju bli mycket grillfester till sommaren :)


Fy fan vad surt om du får en 52:a för 250 Euro. Jag la in en order på en sådan 3 ggr utan resultat, så jag köpte årets modell för 500 Euro ist.

Så jäfla orättvist livet är. :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Zee skrev:
Fy fan vad surt om du får en 52:a för 250 Euro. Jag la in en order på en sådan 3 ggr utan resultat, så jag köpte årets modell för 500 Euro ist.

Så jäfla orättvist livet är. :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
Lugn och fin. det är ju bara pengar. :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
morlock skrev:
Lugn och fin. det är ju bara pengar. :)


Visst. Det är ju endå billigt, men vafan.. louis.de är värdelösa när det gäller o lägga in en order. Har ni snackat med dem i tel? Typ: Nja.. vi lägger in en order nu då, så får vi se im o den gick igenom. Eeeeeehh? What? :dummer
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Itacha75 skrev:
Dem billiga ställen är borta. :( :gråta

Då är mitt tips:
- besök deras sida varje timme typ. OM de plötsligt dyker upp på sidan igen är sannolikheten att du får ett större än om du beställt senaste dagarna när det legat så länge...

Så gjorde jag.

...tror de får en del returer o.s.v. av tjockisar som inte är beredda att ge upp magen som jag!
:tungan
 

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha RD350
Korvgubbe, om jag är 175 cm å väger 69kg, skulle du rekommendera stl. 48 eller 50 då?
Tänkte köpa ett vanucci art 8/9, inte samma ställ men samma märke. Jag har tänkt å få platts med ett ryggskydd, å kanske en tjocktröja någon gång.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Najde skrev:
Korvgubbe, om jag är 175 cm å väger 69kg, skulle du rekommendera stl. 48 eller 50 då?
Tänkte köpa ett vanucci art 8/9, inte samma ställ men samma märke. Jag har tänkt å få platts med ett ryggskydd, å kanske en tjocktröja någon gång.

48 utan tvekan!
En kompis som är lite mer proportionelig än jag prövade mitt, han väger typ 69 och det satt klockrent.

Edit1: Jag hoppas du menar att du ska ha tjocktröjan UTANPÅ stället... på sin höjd ska ett Kraft-ställ eller motsvarande få plats under... inte mer...
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top