Ni som har vanucciställ!!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
korvgubbe skrev:
Nu har jag bantat nästan 2 kilo sen jag fick mitt ställ för snart tre veckor sedan.. börjar bli lätt att få upp dragkedjan nu! ;-) 3kilo till så kommer det sitta som en smäck och bli grymt till sommaren....
:rofl
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Gammal tråd men drar upp den igen!

Är 181cm och vikten pendlar mellan 77-82kg vilken storlek ska jag ha 50 eller 52 vill inte ha värsta hänget på brallorna och vill än mindre ha gej slick :( ska även köra med ryggskydd så det är bra om även dom får plats.

Så ni som är ungefär i mina mått vad kör ni med för storlekar?
 
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
snakerider skrev:
Gammal tråd men drar upp den igen!

Är 1,81cm och vikten pendlar mellan 77-82kg vilken storlek ska jag ha 50 eller 52 vill inte ha värsta hänget på brallorna och vill än mindre ha gej slick :( ska även köra med ryggskydd så det är bra om även dom får plats.

Så ni som är ungefär i mina mått vad kör ni med för storlekar?
Tror du ska ha ett 50, möjligen 52.
Men kvalitèn var inte bra, dragkedjan som håller ihop jacka och byxor gick sönder direkt. Lämnade in skiten idag till en skräddare men får inte tillbaka det förrens på tisdag :4skrika . Är det någon som har ett ställ 50 eller 52 att låna/hyra ut tills på tisdag så PMa maaj.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
snakerider skrev:
Gammal tråd men drar upp den igen!

Är 1,81cm och vikten pendlar mellan 77-82kg vilken storlek ska jag ha 50 eller 52 vill inte ha värsta hänget på brallorna och vill än mindre ha gej slick :( ska även köra med ryggskydd så det är bra om även dom får plats.

Så ni som är ungefär i mina mått vad kör ni med för storlekar?


Jag är 183 (eller var det 185, minns inte.. :p) och väger 85-87, har ett Alpinestars-ställ som sitter perfekt, storlek 54. Om jag var du så skulle jag nog ha valt 52, fast iofs vet jag ju inte hur just det stället som du tittar på sitter på min kropp...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Mitt är en 50, jag håller måtten 183/76, kanske är i tightaste laget men det tänjer sig väl en hel del..
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
snakerider skrev:
Får du även i ett ryggskydd när det redan är så tajt?
Det är inte så tajt utan. Men med mitt klumpiga ryggskydd (Alpinestars Techseries) så blev det lite tajt, men efter att ha använt det 3 ggr så känns det mycket bättre. Det kommer ju att töjas rätt så mycket mer. Men som sagt, kvalitèn var ju inte så bra om dragkedjan pajjar direkt.
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Efter mycket velande så blev det en 52a. Hur lång tid tog det för er att få hem era ställ? Tar det flera veckor eller kommer den inom några dagar?
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
snakerider skrev:
Efter mycket velande så blev det en 52a. Hur lång tid tog det för er att få hem era ställ? Tar det flera veckor eller kommer den inom några dagar?
3 dagar, du kommer få ett mail när dom skickar stället, sen kan du räkna med max 2-3 dagar. Blev det ett 2-delat, det för 399€?
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
FUBAR skrev:
3 dagar, du kommer få ett mail när dom skickar stället, sen kan du räkna med max 2-3 dagar. Blev det ett 2-delat, det för 399€?

De va schysst leverans tid, det tar ju längre tid när man beställer från sverige :huvet

Jo det blev ett 2delat för 399:- väldigt billigt hoppas den håller några körningar iallafall :)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
snakerider skrev:
De va schysst leverans tid, det tar ju längre tid när man beställer från sverige :huvet

Jo det blev ett 2delat för 399:- väldigt billigt hoppas den håller några körningar iallafall :)
Ett tips, dra i byxorna när du ska få på dig stället, inte i jackan.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Väcker den här gammla tråden.


Ni som har haft era Vanucci ställ nu över sommaren, hur har kvalitén varit och vad gick frakten från louis på?


Föresten, hur mycket väger ställen? Kanske ska flyga ner dit, vill inte betala övervikt :tomten
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
The-PatriX skrev:
Väcker den här gammla tråden.


Ni som har haft era Vanucci ställ nu över sommaren, hur har kvalitén varit och vad gick frakten från louis på?


Föresten, hur mycket väger ställen? Kanske ska flyga ner dit, vill inte betala övervikt :tomten


Jag gicki bollhavet i ca 90 km/h nere på Ring Knutstorp med ett Vanucci helställ från louis.de

Inga problem. ingen söm sprack. bara lite skrapsår på stället o så. Men det ser ju bara hårt ut.. :)


Louis.de rear ju ut dem för 299 ojrå nu. Det är de ju lätt värda!

Tunga vet jag inte om de är, det väger väl vad alla andra ställ väger...

Frakten gick på 22 euro om jag minns rätt. Paketet kom efter 4 dagar tror jag. :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
The-PatriX skrev:
Väcker den här gammla tråden.


Ni som har haft era Vanucci ställ nu över sommaren, hur har kvalitén varit och vad gick frakten från louis på?


Föresten, hur mycket väger ställen? Kanske ska flyga ner dit, vill inte betala övervikt :tomten

Vaddå inte betala övervikt. Ta på dig stället när du reser hem så är det problemet ur världen :p
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
MostWanted skrev:
Varning! köp inte vanucci, extremt dåliga sömmar är inte nöjd med det trots priset.
Säger detsamma, köp inte vanucci. Släppte i 2-3 sömmar och gick ett hål i lädret när jag vurpade.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Starstriker skrev:
Vaddå inte betala övervikt. Ta på dig stället när du reser hem så är det problemet ur världen :p

Du skulle gilla det va? :tungan


Hmm, verkar inte helt lönt att lämna in det till en skräddare för att förstärka sömmarna, är alla Vanucci ställen lika kassa i sömmarna eller är det bara just denna budgetmodell? Iof så hade dom ju inte bara vanucci där.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top