apanihuset
Ny medlem
Tittar t.ex. på S1000RR, R1 med flera och mina premier brukar ligga runt 2000 för halv och 5000 för hel i månanden, trafik kostar mig "bara" 20000 per år.. Hos vissa bolag går till och med kalkylatorn sönder och det står "kontakta oss för mer information", när jag väl ringer så skrattar de och slänger på luren i ansiktet på mig
Hur gör ni? Eller är ni alla pensionärer som bor ute på landet?
Kommer ner i rimliga försäkringspriser när jag tittar på cyklar från 70-talet som t.ex. Honda CB Four, förstår inte riktigt hur en hoj som är värd runt 70 tusen (som går snabbt med en trumbroms som bromsar långsammare än en cykel) kan vara 120 gånger billigare (500kr per år jämfört med 60000kr) att försäkra än en ny hoj med ABS och modernare komponenter, inte fan kan stöldrisken väga in så mycket?
SUCK.
Edit:
Enligt statistik så stals det i snitt 4.5 motorcyklar per dag i hela Sverige under 2018 varav 1.7 stölder per dag skedde i Stockholm, så stöld kanske är en hög faktor då jag bor i en storstad.
Hur gör ni? Eller är ni alla pensionärer som bor ute på landet?
Kommer ner i rimliga försäkringspriser när jag tittar på cyklar från 70-talet som t.ex. Honda CB Four, förstår inte riktigt hur en hoj som är värd runt 70 tusen (som går snabbt med en trumbroms som bromsar långsammare än en cykel) kan vara 120 gånger billigare (500kr per år jämfört med 60000kr) att försäkra än en ny hoj med ABS och modernare komponenter, inte fan kan stöldrisken väga in så mycket?
SUCK.
Edit:
Enligt statistik så stals det i snitt 4.5 motorcyklar per dag i hela Sverige under 2018 varav 1.7 stölder per dag skedde i Stockholm, så stöld kanske är en hög faktor då jag bor i en storstad.
Last edited: