apanihuset
Ny medlem
Touché på inlägget från Steffo_B!!
Ersätta och laga stulna och krockade sporthojar = lite smådyrt, men ändå överkomligt.
Ersätta personskador och livslånga uteblivna arbetsinkomster på grund av handikapp = sinnessjukt dyrt
Visst är det så, tycker dock inte att det speglas i försäkringspriset på vissa motorcyklar, som exempel tar vi en honda cb four 750 från 70 talet med trumbroms och jämför med en Triumph speed triple från 2013 som kostar 40 gånger mer per år att försäkra samtidigt som hojarna är värda lika mycket.
Det gör ju lika ont att lägga en cb i diket i 100 knyck på en 70 väg som det gör en speed triple. Å andra sidan kanske det inte kör runt lika många dårar på en cb från 70 talet som nyare sporthojar. Samtidigt så är väl en speed triple mer stöldbegärlig och vem fan ställer en cb four i utställningsskick ute på gatan över natten i en storstad?