Video Ni vann!..Jag kör lugnt nu med!.. JJ(CBR)JJ

Status
Ej öppen för fler svar.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
cut the kid some slack....

Han kommer komma till insikt snart. dessvärre efter en ordentligt marksyning :D:D

Förstår att det kan vara kul att försöka efterapa sina idoler,spökgösta osv, men försök att inse att det finns bara ett exemplar av dina idoler och det de gjort har de pysslat med väldigt länge (visst spökgösta har gått i backen också x antal ggr, men han är ju knappast purung, utan en erfaren/galen förare :D ) . Så innan du skadar dig själv eller nån annan, ta och tagga ner. jag själv är en nybliven förare på en literhoj och ja jag försöker wheela o göra stoppies, men att köra som du gör bland andra är ren idioti.

Kanske rätt meningslöst att försöka tala dig tillrätta, i din ålder var ju alla som var emot en idioter.....
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Om min grabb körde på detta viset så önskade jag att nån tipsade mig så jag kanske kunde styra upp det innan det går åt helvete. Åh grabbens sista kommentar visar ju rätt tydligt att han inte alls står för det här, så fort det visade sig att nån kände här hans farsa, så blev det byxis direkt!
Och ni som tror att man klarar sig bra om man kraschar i 120 knyck, bara man har skydd ?? Tagga ner och hetsa inte TS mer.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Tagga ner och hetsa inte TS mer.

Lugna dig lite nu!
Jag blir inte påverkad av filmer/kommentarer!
Det har varit 100 procent mitt egna vall å köra så här!
Ingen annan kan påverka mig att köra så idiotiskt som jag gör på filmen allt har jag valt själv!..

Blir man påverkad negativt av nån Annas film/kommentarer kanske man borde sluta köra!
 

galten1234

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 2015
Tycker inte att körningen var så hemsk...
Det ända jag inte skulle ha gjort är att köra så jävla fort på 30väg nära en skola och köra om vid övergångsstället.

Jag skulle inte heller köra så satans fort förbi köerna...

Men jag tycker att dina filmer är underhållande och jag vill se fler!

Men du, sluta upp med skit musiken du använder i alla filmer!!! :tungan

/Gabriel
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tanken va att de skulle bli som de brukar när de kommer många bilar in i en rondell!..
Jag va nästan säcker på att Saaben skulle stan å ja kunde smyga för bi men nopp han körde bara på!..

Idag använder jag inte busshålplatser som ställen å köra om på!:banana

Skall inte säga så mycket om själva körningen men däremot inställningen.

Mycket kan man förutsäga i trafiken, men det finns många som är totalt oförutsägbara och det är dessa som oftast orsakar andras olyckor. Mycket av din körning visar att du förutsätter mycket av andras handlande och det är det här som är så farligt, speciellt det som du skrev som jag citerade här ovan.
Finns ett talesätt "When you assume you make an ASS out of U and ME" och det är så, med det mesta där man förutsätter visst agerande.

Sen ang. 30 vid skolor, det är för att BARN är totalt oförutsägbara och har noll koll på trafik, åker bollen över gatan så tänker de bara på att de måste hämta bollen...
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Handen på hjärtat. Dom flesta här har gjort/gör likadant när det väl bär sig. Åka bakhjul och hasighets övertramp. Omkörningar som kanske inte var så planerade osv osv.
Men det finns i alla fall för mig ett par no no. 30 vägar är heliga! 50 vägar något så när. Sen att TS väljer att köra i trafik som han gör av en eller annan anledning är upp till honom.

Men, bara så du är medveten att en dag smäller det. Och just vid det tillfället ber vi till gudarna att det inte var ditt misstag eller missbedömning som var orsaken. Och att du självklart har hälsan i behåll.

Mitt råd är att, lämna dom trafikerade vägarna och ut och kör på härlig slingriga vägar där det inte finns så mycket bilar. Där kommer du få uppleva andra härliga adrenalin kickar.
Och för bövelen, gå en SMC kurs :tummenupp

men 2, och fortsätt filma och klippa. Musik är som dasspapper, finns 1000 olika sorter, vissa gillar strävt och vissa vill ha silkespapper. Din film - ditt val

Rock on :yoparty
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Oplanerad omkörning med hoj = amatör

Finns ju inget fordon som är så enkelt o göra en säker omkörning med som mc.

I stort o i övrigt håller jag med
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tanken va att de skulle bli som de brukar när de kommer många bilar in i en rondell!..


Det här är ditt problem, och kommer bli din olycka om du inte vaknar lite.

På bana, bland erfarna förare kan man anta deras nästa steg, man kan planera och ge 101% efter att man "ANTAR" vad nästa steg är.

På gata kan precis vad som helst hända. Är det inte bilen framför som vinglar 2m för att han/hon spillde kaffe i knät så är det nån som stämplar bromsen av misstag för att det var automat och de egentligen skulle trycka ner kopplingen, eller nån bitterfi**a som tycker du kör som ett svin (även om det inte är så) och ska "lära dig en läxa".. Utan tanke på konsekvenserna.

Eller så har du barn som springer efter en boll, eller rakt över vägen för att hinna till bussen. För barn har inte vett att se sig om, så ÄR det. Och när du ligger med punkterad lugna och har kört ihjäl en 7-åring så lovar jag att det inte var värt det.


Du har ett antal i tråden som påstår att alla är moralkärringar och kör lika illa själva, det är bullshit. DE kör lika illa själva, men det är också dem vi läser om och påstår att det "var en tragisk olycka" när det oftast var ganska väntat.

Nu kör jag knappt gata alls för i det tempo det känns säkert är det inte kul längre jämfört med banåka. Men när jag gjorde det ska jag inte påstå att det var lagligt. Men jag höll MAX 30 förbi skolor. Jag chansade definitivt inte på att bilar "borde" göra vissa saker och när man kör längs villatomter så måste man räkna med att det kan komma en unge farandes ut på vägen efter en boll eller vad som...

På landsvägen finns grus och vilt, det är en risk man får ta. Marginaler att hantera det hyfsat bra kan man ha och fortfarande ha kul. Men då är det inte massa andra trafikanter, barn och tätortsproblem att dras med. Bara väg, grus och vilt.

Tänk dig för!


Edit: Och byt för fan musiksmak! Vad är det för skit du lyssnar på? ;)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Som nybörjare visste jag inte att dom smala fälten vid sidan av motorvägen var reserverade för motorcyklar. :va
Dom måste ha glömt att ta med det på risk tvåan... ;)
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
O
Som nybörjare visste jag inte att dom smala fälten vid sidan av motorvägen var reserverade för motorcyklar. :va
Dom måste ha glömt att ta med det på risk tvåan... ;)

Kom ihåg bara nybörjare!..de har blivit snart 8 sidor bara för alla erfarna är så avis på os nybörjare!...:fakta
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Lugnt? Är detta ett skämt från din sida eller?
Vem fan kör om i en bussficka?! Alltid kul med filmer, men jag hade blivit förbannad om jag blev omkörd av dig... :7peta
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
O

Kom ihåg bara nybörjare!..de har blivit snart 8 sidor bara för alla erfarna är så avis på os nybörjare!...:fakta

Tja, tänker inte påstå att jag är överdrivet erfaren, men om du inte börjar göra som Agile (och många fler) säger så kommer du inte att bli erfaren heller. Bara en del i statistiken. Men det är ditt val. Tyvärr påverkar dina handlingar även synen på oss andra. I övrigt, gör vad du vill. Ditt liv och du som får ont....Bilar är hårda, MC är mjuka.
Glöm inte att de flesta som försöker tala dig tillrätta dig här, har också lärt sig den hårda vägen. Var glad om du slipper skaffa dig erfarenhet på samma sätt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top