Video Ni vann!..Jag kör lugnt nu med!.. JJ(CBR)JJ

Status
Ej öppen för fler svar.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Forumet verkar ha ballat ur så jag har plockat bort en del dubbla inlägg i tråden.

Sen ber jag er snällt att hålla det städat. Det börjar närma sig GR-tråd nivå snart och då låser nån tråden.

Varför är ni så snabba med att låsa trådar så fort det blir lite debatt? Det är ju e bra diskussion som kan leda till att en och annan tänker till innan han råkar ut för en olycka. Att låsa trådar för småsaker dödar forumet.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Om du inte kör ihjäl dig så lär du avlida av en massiv hjärnblödning om du lyssnar på sådan skitmusik som var i filmen.:zpy
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
zzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ TROR KILLEN HAR FATTAT VINKEN:yoparty
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Varför är ni så snabba med att låsa trådar så fort det blir lite debatt? Det är ju e bra diskussion som kan leda till att en och annan tänker till innan han råkar ut för en olycka. Att låsa trådar för småsaker dödar forumet.

Debatt och debatt, hälften av allt snack i tråden har inte varit mer än "LUL SIKKEN SKITMUSIK!" eller liknande kommentarer, men visst, du har en poäng.

Det problem jag ser är att all denna uppmärksamhet misstolkas av trådskaparen som går ut och gör mer tokiga filmer och lägger upp, speciellt med tanke på att många kommentarer uppmuntrar körsättet som visas i filmen. Alla får ta ansvar för sig själv men jag hoppas verkligen att folk tänker efter vad det egentligen är dom säger och gör när dom kommenterar.

Jag vill inte läsa om att nån här på forumet blivit påkörd eller kört ihjäl sig själv för att filma nya bombarrepan eller nya bakhjulsfilmen.
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Debatt och debatt, hälften av allt snack i tråden har inte varit mer än "LUL SIKKEN SKITMUSIK!" eller liknande kommentarer, men visst, du har en poäng.

Det problem jag ser är att all denna uppmärksamhet misstolkas av trådskaparen som går ut och gör mer tokiga filmer och lägger upp, speciellt med tanke på att många kommentarer uppmuntrar körsättet som visas i filmen. Alla får ta ansvar för sig själv men jag hoppas verkligen att folk tänker efter vad det egentligen är dom säger och gör när dom kommenterar.

Jag vill inte läsa om att nån här på forumet blivit påkörd eller kört ihjäl sig själv för att filma nya bombarrepan eller nya bakhjulsfilmen.

helt korrekt. Men ändå, många med mig säger nog det "dumma" med en insikt om han inte skärper till sig så är det sistnämnda du skrev ett faktum för denna pojk. Och rent ut sagt, vore för J*vligt om han råka ut för det. Kanske får han sig en tankeställare o lyssna på er med många mil i ryggen och tar sig i kragen.

(jag själv är inte heller alltid laglydig, men det finns tillfällen där man aldrig tummar på lag o säkerhet. Den värsta farhågan för min egna del är att jag orsakar en krock, jag överlever och skadar nån annan så illa att den inte överlever/kan leva ett normalt liv. Alla som slänger sig upp på en hojj vet att vi är utsatta, en liten vurpa kan resultera i invaliditet/död. Det vet man, men att nån annan ska råka illa ut för mitt nöjje är inte ur min mening moraliskt eller etniskt rätt.)
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Vad tänkte du vid 1:15? -.- Kör först tänker sen! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Tanken va att de skulle bli som de brukar när de kommer många bilar in i en rondell!..
Jag va nästan säcker på att Saaben skulle stan å ja kunde smyga för bi men nopp han körde bara på!..

Idag använder jag inte busshålplatser som ställen å köra om på!:banana
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Är på du påväg någonstans eller vill du bara vara out-law?
Och därför slänger GO-Pron på hjälmen och åker ut för att lane-splitta vid rusningstid?
Så ser det lite ut enligt mig...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tanken va att de skulle bli som de brukar när de kommer många bilar in i en rondell!..
Jag va nästan säcker på att Saaben skulle stan å ja kunde smyga för bi men nopp han körde bara på!..

Idag använder jag inte busshålplatser som ställen å köra om på!:banana

Tare lungt bara när du kör.. Hade inte tänkt sitta å moralpredika, men du borde köra i ett tempo du klarar av! Inte fan kör många här lagligt, men man måste skilja på när man kan göra vissa saker och inte, det känns som om du inte riktigt har koll på det.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Du kör ju en 125, du kan väl inget annat än att köra lugnt med den :rofl Sen tycker jag personligen att medlemmar här på sh överreagerar i 9 utav 10 fall. Grabben kör kanske som snabbast 120 kmh och har man riktiga skydd så fixar man en vurpa galant i farter upp mot 200! Det gäller bara att spänna kroppen och att styra sig undan från räcken, stolpar och andra hinder. Efter 200 så börjar de bli mer vanskligt om man överlever kraschen. Ta det lugnt nu i sommar så att du får uppleva en till höst :fyllisar
 
Last edited:

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Tare lungt bara när du kör.. Hade inte tänkt sitta å moralpredika, men du borde köra i ett tempo du klarar av! Inte fan kör många här lagligt, men man måste skilja på när man kan göra vissa saker och inte, det känns som om du inte riktigt har koll på det.

Klart jag tar det lugnt!:tummenupp
Hade haft kortet i 30 min när jag gjorde den tabben med bilen å bushålplatsen :brinnerup
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Är på du påväg någonstans eller vill du bara vara out-law?
Och därför slänger GO-Pron på hjälmen och åker ut för att lane-splitta vid rusningstid?
Så ser det lite ut enligt mig...

Jag va på väg till min skola!:D Man måste komma i tid annars kommer man inte in,å man får inget studibedrag!:tungan
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Du kör ju en 125, du kan väl inget annat än att köra lugnt med den :rofl Sen tycker jag personligen att medlemmar här på sh överreagerar i 9 utav 10 fall. Grabben kör kanske som snabbast 120 kmh och har man riktiga skydd så fixar man en vurpa galant i farter upp mot 200! Det gäller bara att spänna kroppen och att styra sig undan från räcken, stolpar och andra hinder. Efter 200 så börjar de bli mer vanskligt om man överlever kraschen. Ta det lugnt nu i sommar så att du får uppleva en till höst :fyllisar

Hoppas du är oseriös nu? :va

30 km/h räcker för att döda fast man har skydd för 18k!
Samt att vissa otrimmade 125or kan komma upp i hastigheter vid 140-150 km/h.
Ingen här skulle ha sagt något om man körde 120 på motorväg men nu kör han 60 i bilköer och använder busshållsplatser som omkörningzoner..

Och att spänna sig medan man kraschar är som att säga att man vill ha brutna ben.
Fast det är riktigt svårt så ska man vara avslappnad när man kraschar vilket drar ner på skador något ohyggligt!
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Eftersom allt predikande rörande din körning verkar gå in i ena örat och ut genom andra så kommer jag med något konstruktivt.

Om du promt ska köra Dub-step som musik så rekommenderar jag något åt:
Blind Faith - Chase & Status, Liam Bailey
Afterlife - Lung

Tror gubbarna här i gökboet har lättare att svälja det:tuttar
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Du kör ju en 125, du kan väl inget annat än att köra lugnt med den :rofl Sen tycker jag personligen att medlemmar här på sh överreagerar i 9 utav 10 fall. Grabben kör kanske som snabbast 120 kmh och har man riktiga skydd så fixar man en vurpa galant i farter upp mot 200! Det gäller bara att spänna kroppen och att styra sig undan från räcken, stolpar och andra hinder. Efter 200 så börjar de bli mer vanskligt om man överlever kraschen. Ta det lugnt nu i sommar så att du får uppleva en till höst :fyllisar

Kör man 70 in i en bil tror ja inte man klarar sig "galant med bra skydd"

Trollar du nu eller?
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Klart jag tar det lugnt!:tummenupp
Hade haft kortet i 30 min när jag gjorde den tabben med bilen å bushålplatsen :brinnerup

jag börjar bli riktigt förvirrad nu, du la upp en film där du körde som man gjorde när man var 15 på moppen, felaktig kurvtagning, fel fel fel fel fel fel.... Sen diskuterades den filmen väldigt mkt pga din farliga körning. Sen lägger du upp denna filmen, som du då påstår är från innan du la upp den tidigare filmen? O säger att du "kör såhär nu".

Förvirrad.
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Klart jag tar det lugnt!:tummenupp
Hade haft kortet i 30 min när jag gjorde den tabben med bilen å bushålplatsen :brinnerup

jag börjar bli riktigt förvirrad nu, du la upp en film där du körde som man gjorde när man var 15 på moppen, felaktig kurvtagning, fel fel fel fel fel fel.... Sen diskuterades den filmen väldigt mkt pga din farliga körning. Sen lägger du upp denna filmen, som du då påstår är från innan du la upp den tidigare filmen? O säger att du "kör såhär nu".

Förvirrad.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top