Video Ni vann!..Jag kör lugnt nu med!.. JJ(CBR)JJ

Status
Ej öppen för fler svar.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Man blir ju bara mer körsugen nu. Inte för att jag kör på det sättet. Kanske smyger förbi i köer ibland men inte något annat. Ska bli kul och läsa komentarer om andra som kör som galningar i höga farter och idioti körningar. Då är det lite "häftigt" för att det är större maskiner som kör. Samma idiotkörning som visas. När man ser på film så ser ju allt värre ut än vad det igentligen är. Så allt är ju lite svårt att avgöra hur det är i verkligheten. Nu säger jag inte att grabben kör bra men han kör ju som så många andra här. Tar komentarer med en klackspark och tar in lite i huvudet med från dom som har mer erfarenhet. Nu vet vi ju att alla vill alla väl i trafiken och säg nu inte att bilister är så fruktansvärt fgarliga i trafiken för då kan man ju undra hur ni kör bil. När jag kör så brukar jag se till att dom ser mig hela tiden, jag har i åtanke att jag ser inte alltid en mc som kommer fort som fan, så farför skulle dom se mig?

Nu är jag lite på fyllan så det kan vara lite felskrivet med men det enda som jag har att "klaga" på är MUSIKEN!!!! Det slk vara rock i en bra film. Skål från London.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Skillnaden är att få (och det är dem du läser om i minneslunden) håller 200 i trafik. En tom E4 är inga konstigheter att köra fort på, en tom landsväg är lite dumt, men inte idiotiskt.. Det som visas här däremot är rysk roulette.

Häng med och åka bana istället, så får ni lära er köra RIKTIGT fort, och inte bara utmana ödet och klappa er på axeln i klubben för inbördes beundran.

Hallå..
Tycker du allvarligt att den filmen som visades var rysk roulette?
Jag tycker han körde ganska mjukt o försiktigt förbi dom trafikhindren som fanns.
Går o gasa ganska mycket fortare en han gjorde!!
Tycker det var en ganska sansad körning i tät trafik bitvis:):tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jag vet inte vart du vill komma med den här filmen?
Lägg ner det här innan du skadar dig själv eller nån annan. Finns fan inget värre än folk som skall hålla på å knö, oavsett om de sitter i bil eller på en mc. Kör om, lanesplitta osv. men gör det där det finns förutsättningar.
Eller som någon i tråden föreslog, ta dig till en bana, osäker på om man får köra som en omdömeslös ***** där heller iofs.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Man kan tro att många här inne följer strömmen, håller hastigheten mm. Va fan, kör på bara.

* du verkade köra mjukt (orkade inte kolla hela videon)
* du kan inte slanga (tråkigt att se på i längden, orkade inte kolla hela videon)
* vi delar inte musiksmak (orkade inte lyssna/kolla hela videon)

Tips från coachen: upp i cc, slanga mer och kör mer bana!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Men ge er nu, jag tror inte det finns nån här i tråden som kör speciellt lagligt och "vettigt" i vanliga fall, återigen dubbelmoral så det skriker om det!
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Jag är askallas men,
vem fan bryr sig, kör på JJ(CBR)JJ. Do your thing.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
..jag blir bara trött. Det är inte ok att tro att det är kul när det trollas, egga inte på killen, det kommer sluta illa (bara att se manövern vid 1:16 gör ju att man undrar).

Och som redan nämnts - denna vilja att leka rysk roulette mellan bilar? :va Jag ser inte riktigt det roliga i det.

/gammal och vresig
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Glad att mina filmer roa er!..:yoparty

[O]roar snarare...

Det som stör mig är inte bara att du kör illa, du sätter stolthet i att köra illa och det är än värre.


Det är inga konstigheter att lane-splitta eller köra lite väggren, men du gör det i 70-80 och då är du chanslös om en bil byter fil lite oväntat eller bara är dum i huvet och "trycker" dig för att de såg dig i backspegeln och ville "lära dig en läxa".

Det gör inte mindre ont när du ligger på Sahlgrenska för att du hade rätt, tro mig.
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Finns ingen variation i dina filmer och du lägger upp på tok för mycket. Du kör ju bara rakt fram, hur kul skulle det vara att se mig köra fram och tillbaka till jobbet t.ex.? Spara filmandet till när du skaffar större hojj (kan köra på bakan) eller när du kör i större grupper.
Mycket klagomål ang din musik, jag som inte är pensionär till skillnad från resten av folket som kommenterar dina klipp förstår valet av musik. :tummenupp
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
har set många filmer men när en kille kör sin 125 så då kommer alla och klagar att han kör som en dåre
men när det en film 1000 cc kör så då är det tufft och coolt kört :va
jag försvarar inte jj och hans körning men jag tycker det är lite mycket på hopp
kör lungt så man slipper läsa om olyckor och skit
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
vid 1,13 in i filmen.......hur visste du att bilen skulle svänga höger i rondellen och ej svänga in på busshållsplatsen???
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
har set många filmer men när en kille kör sin 125 så då kommer alla och klagar att han kör som en dåre
men när det en film 1000 cc kör så då är det tufft och coolt kört :va
jag försvarar inte jj och hans körning men jag tycker det är lite mycket på hopp
kör lungt så man slipper läsa om olyckor och skit

Enkelt vettu, Kör man tung så är man kung, och lagar är endast det man behagar. Även om man kör som ett troll, så är allt under kontroll, för att jag är ju kung och kör en tung.
 

C2H5OH

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha XJR 1200 -98
tycker du är lite väl hetsig. inget överdrivet kanske. du kör ju inte överdrivet fort mellan bilarna och så:tungan men som sagt..bilförare är oftast inte jätte pålitliga. och kan ha svårt att se dig. den omkörningen du gjorde på bussfickan var ingen höjdare. securitas bilen blingkade för att köra in i den bussfickan dessutom missbedömde du och var tvungen att bromsa in för du inte han om den andra bilen. hoppas du lever tillräckligt länge för att bedömma faror.:banana
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
25 år för tung mc kanske inte var en så dålig idé i alla fall.

Dumt nog tittade jag på filmen och jag blev imponerad på att kunna ta så många risker utan att det på något sätt var coolt, bara idiotiskt. Tom spökgösta har ju lite förtjänster men här blev det mer att räkna saker som kunde gå fel. Jag hoppas jag slipper läsa om TS i minneslunden, men jag kommer ju inte bli överdrivet förvånad om så är fallet. Hoppas TS i sådana fall hinner köra så mycket att det "var värt det".

Nu ska jag ut och köra i solen. Kommer inte publicera någon film men det skulle å andra sidan inte heller vara så mycket att se.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
omkörningen du gjorde på bussfickan var ingen höjdare. securitas bilen blingkade för att köra in i den bussfickan dessutom missbedömde du och var tvungen att bromsa in för du inte han om den andra bilen.

Tanken va att de skulle bli som de brukar när de kommer många bilar in i en rondell!..
Jag va nästan säcker på att Saaben skulle stan å ja kunde smyga för bi men nopp han körde bara på!..

Idag använder jag inte busshålplatser som ställen å köra om på!:banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top