J-Bone
Ny medlem
Helvete va kladdigt det blev här... det må vara en Hynda men jag fick just utlösning
Kan du ta en bild på det? Jag är inte säker på att vi har samma sving. Eller har vi det?
Henrik F
Helvete va kladdigt det blev här... det må vara en Hynda men jag fick just utlösning
Jag har en bit kvar till som du säkert såg på bilden tidigare i tråden. Men efter lite hopmontering så
Kollade bilderna på din hoj - det ser ut som en likadan sving som på min hoj.
Aha! Då kanske man kan peta i en 5,5":are i alla fall!
Henrik F
Aha! Då kanske man kan peta i en 5,5":are i alla fall!
Henrik F
Fram med tumstocken å mät så vet du
Ni som har 5,5" hemma med däck. Hur brett är det i verkligheten liksom?
Henrik F
Min 6" är 215mm utsida bromskiva till utsida drev.
Lägg till 5mm utanför drevet för kedjan så har du den bredden. På bromssidan så är utsidan på skivan precis utanför däckets kant.
Jag har även en 5,5" med ett 180 däck. Den har tyvärr varken bromsskiva eller drev så den är ingen bra referens.
Jag antar att du vill ha hjulet centrerat i svingen så att hojjen uppför sig som den ska. Då är det bästa att låna en fälg så du kan montera den i svingen och mäta. Då ser du även om kedjan går fritt för ramen vid svinginfästningen. Det är förmodligen där det krisar mest.
Att bara ta måttet som jag har uppgett tidigare i texten (220mm) och mäta i svingen för att se om hjulet får plats säger inget om kedjan går fri från ramen när hjulet sitter centrerat i svingen.
Hoppas att du är med på vad jag menar.
Lycka till.
Jepp. Jag är med. Skall försöka hitta någon i närheten som har något löst hjul att mäta med för säkerhets skull.
Tackar
Henrik F
Lite långtOm du orkar komma hit så kan du få testa med mina fälgar.
Dök bland gamla mc tidningar och gjorde detta fynd
/Håkan
Scanningen av kort blev bara sådär , desutom hittar jag bara ett par bilder
Första bilden är när jag rev hojen för lack
Andra är när den är vurpad , tror jag hade kört i någon timme när jag när jag krocka med ett släp som satt på en vänster svängande bil
Åkte till Göteborg och tog båten till Newcastle för att sedan gasa ner till Brighton och tillbaka i ett ständigt regnande och när det inte regna så Ösregnade det Även jag har varit entusiast som blivit solskens Biker
Lackade den sedan röd/vit i lite Marlbro stuk innan jag sålde den till någon från Tjörn/Orust trakten
/Håkan
Härligt att du delar med dej av fotona till allmän beskådan. Alltid skoj att se andras (nuvarande/f.d) hojar.
Du har inte haft funderingar på att spåra upp den och eventuellt köpa tillbaka den?
Jag tror inte jag upplever den lika fantastisk idag som då , så jag lever på minnet
/Håkan
/Håkan
Härligt
Kul att läsa.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|