Reportage om Claessons 30x30 BAKKER
View attachment 451539View attachment 451540View attachment 451541
tack till Laidback för bilderna
Blev ju bra det där! Fattar inte varför jag inte lyckades?
Det måste väl ha varit Claessons som tagit fram särtrycket i reklamsyfte, antar jag?
Riktigt roligt! Det har jag aldrig set innan! Kan det ha varit ett särtryck till mc-mässan i Göteborg?. Tack för besväret!. Och säg hur blev det med omförnicklingen av din Bakkerram???..
Det är bara kul att få dela med sig!
Men jag tror du blandat ihop mig med nån annan, för jag har aldrig ägt nån Bakker.
Tjusigt! men fixa bara större garage!!.. ????
Visserligen några år gammalt inlägg! Kan det vara så att det är den NicoBakker QCS med navstyrning och GSXR1100-motor som jag köpte för några år sedan? Då endast 2st med Suzemotor tillverkats och endast en sålts till Sverige enl. NicoBakker i Holland kan det faktiskt vara den?. När det gäller Bakker QCSen med FZ motor är det tydligen en 750 motor och den lär finnas hos samma ägare sen mera än 30år i Stenungsund.
Jag kommer också ihåg den navstyrda Bakkern i Anderstorp - stod parkerad i närheten av någon av de norra läktarna när jag tittade på den har jag för mig.
Hade den turbo också eller är det något mitt minne har lagt till med åren ?
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.
Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.
View attachment 452111
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.
Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den.
View attachment 452111
Bakkern med Yamahamotor stog på campingen när jag såg den. Var dit flera ggr. Claessons (Bo) stog vid läktarna och visade upp sina produkter.
Här är en bild på min gamla Bakker.
Jag har precis fått ihop chassit. Fälgar och bromsar köpte jag av Acke Rising. Sexton tums framfälg och arton tums bakfälg, i magnesium. Fyrkolvsok i fram och en endurance broms bak. Framgaffeln köpte jag av Binge. En Marzocchi M1R som Binge hade på en Ducce 750. Om någon minns så tävlade han och Gunnar Dackevall (Bike) med den. Frontkåpan och bakpartiet är TZ 250 från Claessons. Frontkåpan blev sedan utbytt mot en Hondakåpa (NR500). Motorn är en Gsx1100-81 som blev upptagen till 1260cc mm mm.
View attachment 452111
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |