Har tänkt på just den tidningen (har den liggandes någonstans) och den hojen sedan jag började läsa den här tråden.
Är det någon som har någon aning var den såldes och var den kan tänkas finnas nu?
/Jocke
Hej Jocke.
Hojjen byggdes av Bo på Claessons i Bromölla från början. Den såldes sedan till Spinnin Wheel i Norge där den fanns under en tid med en icke färdigbyggd turbomotor.
Jag letade ny hojj efter att sålt min gamla Bakker runt -96 eller -97 och då hade den navstyrda Bakkern hittat tillbaka till Sverige, den var till salu hos Ava mc i Hammarbyhamnen för 130 000 kr.
Det var för dyrt tyckte jag och sparde pengarna till en R1-98 istället.
Sommaren -98 eller -99 går jag efter Folkungagatan i Stkhlm och av en slump ser jag samma Bakker stå parkerad efter Folkungagatan, tyvärr i ett skick som var ledsamt att se.
Lite senare på hösten läser jag ett meddelande i en mc-tidning där ett försäkringsbolag efterlyser en navstyrd Bakker.
Jag antog att det var samma hojj som inte längre fanns. Trist !
Men, det skall finnas en navstyrd Bakker med FZR 1000 motor i Södra Sverige. Jag har själv sett hojjen ett par ggr.
Ta inte för allvarligt på årtalen men jag tror att det är ödet motorcykeln gick mötes.
Mvh Peter