NiklasL is going motard

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
catfight catfight, sätt er i en ring och rök något från den lokala turken och sjung kill em all eller nått :hihi

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
catfight catfight, sätt er i en ring och rök något från den lokala turken och sjung kill em all eller nått :hihi

haha, nämen ärligt så förstår jag inte vad David håller på och klagar på. Man ska ju ha krashpuckar, det är ju svinbra. Mycket bättre att dem blir repiga än att något värt pengar på den går sönder, right? :) Men han har väl så mycket pengar nu så han kan väl kasta dem på vad han vill antar jag....

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Motard med:yoparty

Fattar fortfarande inte var david fick det ifrån att jag inte vill göra en enda repa på min kx? Det är ju fan en gammal 88 den kommer jag inte bry mig ett skit om. Men jag tror david tänker lite kort ibland och tycket att puckarna är "overkill", men hällre att dem skrapar i än att jag måste köpa nya kåpor när dem spruckit totalt pga en vurpa.

trodde faktiskt du köpte en -88 för att köra skiten ur den, så ser jag att du kittat den med krashpuckar och grejer. det luktar söndagskörning:gnissla . jag hade inte reagerat om den typ var 10årnyare. men det känns lite overkill på en -88

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2889372 trodde faktiskt du köpte en -88 för att köra skiten ur den, så ser jag att du kittat den med krashpuckar och grejer. det luktar söndagskörning:gnissla . jag hade inte reagerat om den typ var 10årnyare. men det känns lite overkill på en -88
Där du kan skada ramen och liknande alvarligt vi nedlägg och tvingas punga ut mer än vad hojen kostade i inköp?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Där du kan skada ramen och liknande alvarligt vi nedlägg och tvingas punga ut mer än vad hojen kostade i inköp?

men när hojen kostar 3k och man vurpar rejält. så kan man ju köpa en liknande istället för att reparera. Sen finns det ju inte särskilt mkt delar till en såpass gammal. Menmen, det kanske bara är jag som inte förstår..

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Det är la hur gött som helst och kunna gasa som en idiot och inte behöva tänka på allt jobb me kåpor o ram om man nu drar omkull! Jamenar, de är ju bara kul o meka lite, varför klaga?!?! Den dära ska nog bli skojj på bana tror jag :tummenupp

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Det är la hur gött som helst och kunna gasa som en idiot och inte behöva tänka på allt jobb me kåpor o ram om man nu drar omkull! Jamenar, de är ju bara kul o meka lite, varför klaga?!?! Den dära ska nog bli skojj på bana tror jag :tummenupp

Titta:Bugar

Äntligen någon som förstår mig. Jag menar, har jag puckar på är det ju verkligen bara att brassa järnet och inte tänka ett dugg på lagningen efter eventuell vurpa. Och meka har ingen dött av, det är svinkul. Hoppas ni andra förstår nu hur jag tänker.

BRASSA HELVETET:yoparty

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
2889442 men när hojen kostar 3k och man vurpar rejält. så kan man ju köpa en liknande istället för att reparera. Sen finns det ju inte särskilt mkt delar till en såpass gammal. Menmen, det kanske bara är jag som inte förstår..
Ja, det är säkert urkul att spendera tusenlappar i onödan för man ville vara cool/dumsnål och inte monterade ett par begagnade hjul från en skateboard för 10kr. :banana

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj

:Bugar
Eller hur! Visst, bara 3000 men varför hålla på och lägga ut massa pengar utöver dessa 3000? Nej, på med krashpuckar och hela kittet sen kan man köra hur fort man vill:yoparty

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
2889753 :Bugar
Eller hur! Visst, bara 3000 men varför hålla på och lägga ut massa pengar utöver dessa 3000? Nej, på med krashpuckar och hela kittet sen kan man köra hur fort man vill:yoparty
Och så slipper man skrapa asfalten på banan i onödan.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Hänt lite idag också. Fick hem ny lamell, nytt drivpaket och släta däck:) Även fixat förlängningsslangar så dem når till uppsamlingskärlet.

Aluminium is teh sheeet! Detta är alltså bakdrevet(!!)
Bakdrev.jpg

Drivpaketet. Behöver kortas av en länk eller 2.
Drivpaket.jpg

Nu når slangarna till kärlet.
uppsamlingsk%E4rl%20med%20slangar.jpg

"supermotard" däcken.
sl%E4ta%20d%E4ck.jpg

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
bara några tankar
är kärlet tätt och har luftning?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
hahah fan va fina supermotard däck du fick tag på ;) det kommer bli as spännande att följa ditt projekt tror det kommer gå as bra för det tycker jag det har gjort än sä längen :) lycka till :p

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hahah, ja. Det är nog bra om du kortar kedjan lite =)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
bara några tankar
är kärlet tätt och har luftning?

Lika tät som bill gates :)
Luftning, hur fixar man det? bara att göra ett hål eller, men då rinner väl allt ut?

hahah fan va fina supermotard däck du fick tag på ;) det kommer bli as spännande att följa ditt projekt tror det kommer gå as bra för det tycker jag det har gjort än sä längen :) lycka till :p

Tackar :Bugar Ja visst var dem fina :hihi

Hahah, ja. Det är nog bra om du kortar kedjan lite =)

en fördel om jag vill komma frammåt iallafall :hihi

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
jag har gjort så att jag har en liggande flaska
så har jag borrat 5mm hål och tagit en slang med 6mm i ytterdiam. (aven gjort så med andra slangar) och klämt i
dragit 2-3 varv runt så att vid en enkel omkullkörning så borde det inte rinna ut nåt
bara om man snurrar flera varv

jag är sämst på att förklara säg till på msn om du inte fattar :)

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
www.Överreagera.nu:gnissla

Ja den kostade 3000, och jag hade tänkt hålla kostnaden där istället för att byta ut massa delar som går sönder totalt, sen är det även REGLER på vissa av grejerna jag "slösar mina timmar på". Din DT är ju inte ens 10% laglig för bana, du hade TUR som fick köra just den gången vet du, det sa han tillochmed till dig. Och du är inte heller bättre än mig bara för att du kör en husa 650, så sluta dryga.

3000spänn för den där? gav 3000:- för min bil:näsblod

men tror att vi båda kommer ha lika kul för dom där 3000:- vi har spenderat:D

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
3000spänn för den där? gav 3000:- för min bil:näsblod

men tror att vi båda kommer ha lika kul för dom där 3000:- vi har spenderat:D

3000kr is teh shit :yoparty

Kommer förmodligen kunna köra med min idag:) Ska bara fylla på växellådsolja och kylarvatten.

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Kul projekt! det är nog vettigt att ha nåt sånt här att leka av sig ordentligt på, man blir nog mycket bättre som förare.
Schysst med lågbudget också, men ska du inte satsa på lite fräschare sulor? Jag tippar på mycket mer körglädje då.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy