Ninja 600 Turbo

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
japp det är 2 mitsu och ettkk.. ett 16t som ja köppte som va nytt.. men ja tror det blir lite för stort så ja köppte en mindre som ja tror e ett 15g men ej säääker.. sen e det ett kkk24a som jag hadde låg sen tidigare..

grenröret blir i 33,7 tub-böjar.. vet inte om det blir för tajt men ska pröva. fint med små-rör när man ska ha lite mos för då blir det ju fin spool i grejerna och med ett lite 15g kommer den nog gå så fint så. :)

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
mekat idag med.. fått så att båda sidokåpor går att använda. ser utt som att downpipe och tryckrör kommer få att få till med med denna plasering. samt ganska gögt så tror det är över olje-nivån

ninjaturbo027.jpg

turbo blev arg så tog bort dumpen
ninjaturbo030.jpg

oljefilter med oljekylare
ninjaturbo036.jpg

turbbo och kåpor på plats effter mycket nya vorduomar :)
ninjaturbo039.jpg

såg denna dinosarie på ica häromdagen. (ja som trodde dom va utrotade)
ninjaturbo001.jpg

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
då var man i garaget idag igen.. bestämde mig för att komp-sänka den. bäst att göra det annars e de ju inget kul att fisa runt på 0,5 bar. rev bort motorn idag och tänkte riva isär den nästa helg om det går som de är tänkt..

någon som vet hur tjock alu-plata man ska lägga mellan cylindrarna och botten för att sänka kompet?

det som bliev gjort idag
motorborta003.jpg

motorborta004.jpg

motorborta006.jpg

motorborta005.jpg

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
då var man i garaget idag igen.. bestämde mig för att komp-sänka den. bäst att göra det annars e de ju inget kul att fisa runt på 0,5 bar. rev bort motorn idag och tänkte riva isär den nästa helg om det går som de är tänkt..

någon som vet hur tjock alu-plata man ska lägga mellan cylindrarna och botten för att sänka kompet?

det som bliev gjort idag
s50b32turbo/motorborta005.jpg[/IMG]
Hej,

Berätta vilket komp du har nu, vilket komp du önskar (vilken effekt du vill ha och vilken slöhet du vill ha innan laddet kommer :D)
Berätta vilket borr och slaglängd du har så kommer någon att tala om vilken tjocklek du skall ha.:tummenupp

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Hej,

Berätta vilket komp du har nu, vilket komp du önskar (vilken effekt du vill ha och vilken slöhet du vill ha innan laddet kommer :D)
Berätta vilket borr och slaglängd du har så kommer någon att tala om vilken tjocklek du skall ha.:tummenupp

Och vilket bränsle som ska användas :)

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
så vitt ja har fått fram så är det 66,0 i borr och 43,8 slag och det är 11,8:1 i kom orginal
planen är att kunna lada 1 bar och köra på vanlig 98 oktan soppa, vet ej hur mycket man behöver sänka? på min m3a åker jag med 9,5 i komp med då med e85 och 2 bar i överlad.
vadbrukar man köra för kommp på hojar? tackar för svar..

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Kul med turbobygge, ett varningens finger dock.. En gång turbohoj och du vill aldrig köra icke turbo igen :D:yoparty

Ingen aning om vad kompet ska vara. Tror Andersson turbo, peterpain eller Mr.Steen är rätta personerna att fråga, eller kan du ringa MCXpress och höra med dem..

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
ja har tyvärr redan blivit turbo beroende :( får väl se hur länge man överlever på hoj. Verkar inte va många som har turbo hoj? Min är ju bara en 600 men de måste ju va en bra att börja med hoj

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
ja kör ju 9.5 i bilen och laddar 2 bar men då på e85. Peter: kan man inte räkna ut de då ja ska ha orig kolvar och förbrännings rum? Synd man har så liten tank annars hade e85 och org komp och 0,7 bar med lite mindre tändning blitt elakt :)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Man behöver inte göra det så vetenskapligt
2mm spacer blir utmärkt

Enda skillnaden om du börjar med en 1,5mm är att du går in i knack tidigare och kommer blåsa kolvar tidigare

man är ändå alltid uppe å nosar på vad som går och får backa därifrån
för att få nån sorts driftsäkerhet

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
så vitt ja har fått fram så är det 66,0 i borr och 43,8 slag och det är 11,8:1 i kom orginal
planen är att kunna lada 1 bar och köra på vanlig 98 oktan soppa, vet ej hur mycket man behöver sänka? på min m3a åker jag med 9,5 i komp med då med e85 och 2 bar i överlad.
vadbrukar man köra för kommp på hojar? tackar för svar..

Ta en 1mm aluplåt och en packning på var sida om plåten då landar du på ca 9:1 i komp. Med 2 mm plåt landar du på drygt 7:1, onödigt lågt tycker jag iaf, motorn blir tråkig.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ta en 1mm aluplåt och en packning på var sida om plåten då landar du på ca 9:1 i komp. Med 2 mm plåt landar du på drygt 7:1, onödigt lågt tycker jag iaf, motorn blir tråkig.

Njaa 1,76 mm ger 8,0 i komp

Det är exakt vad det blir med en 2 spacer utan orginalpackning (-0,25mm)

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
vad ja fått från en vän så blir det med 1mm 9.65 med 1,5mm 8.9 med 2mm 8.2

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj