Nisse Hult vill se 500 Hojar vid Donken på onsdagar!!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
hinner inte bli klar med min turbo 125a så få åka med på pappas original hoj från -75.View attachment 342402:yoparty

Din morsa måste vara superfet om din farsa behöver ett sånt bakdäck för att köra runt med henne :D

Påminner om en polare i Märsta som hade en gammal snutbumse och körde runt med sin tjej "fetm-Ann" och bakdäcket trycktes ihop så att man inte såg fälgkanten :rolleyes:
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Då jag blev hojlös i söndags natt, men återfunnen på måndagen så kommer jag med kameran innan man ska jobba istället så man kan dokumentera kvällen till ära.
 

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
vallentuna
Hoj
zx9r ninja
Din morsa måste vara superfet om din farsa behöver ett sånt bakdäck för att köra runt med henne :D

Påminner om en polare i Märsta som hade en gammal snutbumse och körde runt med sin tjej "fetm-Ann" och bakdäcket trycktes ihop så att man inte såg fälgkanten :rolleyes:

hur visste du det:D nä det är bara för min farsa också
och att den går på e85 och stressfläkt:yoparty
 

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 954 RR
Hänger på :):)

Men sen en synpunkt me ! Mörkt fort ute , semestrar slut för dom flesta ! Och många ska upp och jobba dagen efter :)
Kan man inte fortsättningsvis försöka komma iväg runt 21,00 tiden !? Kan inte det vara bättre :) Eller !?!?
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Hänger på :):)

Men sen en synpunkt me ! Mörkt fort ute , semestrar slut för dom flesta ! Och många ska upp och jobba dagen efter :)
Kan man inte fortsättningsvis försöka komma iväg runt 21,00 tiden !? Kan inte det vara bättre :) Eller !?!?

Du grabben på 80talet körde vi tills det blev ljust!! DAGENS SANNING!!
Å då åkte vi hem duschade å sedan direkt till jobbet! Du kommer att vara hemma till 24 så du hinner nog med att få lite skönhetssömn... :rolleyes:

Vitsen med dessa utflykter är:
Mörker är lite spännande
Lite trafik - Bättre speed
Fint flyt om man håller 20 meter till bågen framför i kurvorna så får man fin framförhållning, om det är ett hinder ser man bromsljuset i tid å hinner bromsa. Bilarnas strålkastare syns ju på långt håll innan man får möte..
Å tiden kolliderar oftast inte med allt annat som man måste göra... bara tumma lite på sömnen å det klarar de flesta :tummenupp

Men visst har du rätt det är mörkt tidigt nu så blir det någon mera tur i år så lägger vi den lite tidigare, inte för att klockan är mycket utan för att nätterna är lite svalare nu..:confused:

//NH
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ser INTE bra ut vädermässigt, tyvärr måste jag säga.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Och inte bara det, på den tiden körde de med hojar som hade så dålig väghållning/bromsar att de skulle kunna skrämma en vuxen karl även dagtid.
:D

Jag körde fem varv på Gelleråsen 1979 med min Honda 500 four -72. Enkel skiva fram och trumma bak...Efter fyra varv fanns det ingen som helst bromsverkan kvar. Fast en treveckors tripp till Franska rivieran gick bra på den tiden :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Och inte bara det, på den tiden körde de med hojar som hade så dålig väghållning/bromsar att de skulle kunna skrämma en vuxen karl även dagtid.
:D

80 talets värsting Katana blir bara bättre å bättre med åren :D
Då gjorde den 230 med 4-1, nu 30 år senare lätt moddad 250 utan problem ;) samma bromsar å väghållning i år men det ska fixas till nästa år plus 20 hästar till ....
 

Ohrsvik

Medlem i MCE
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Järfälla
Hoj
R1, Bandit, DR-Z, SV och CB
photo.php

Känns som att vädret har ändrat sig, det blir sol enligt SMHI!
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vi flyttar till den 17 augusti

VÄDRET ÄR ALLT FÖR OSTADIGT SÅ VI FLYTTAR TUREN TILL DEN 17 AUGUSTI!!!

Prognosen säger "garanterat" uppehåll 2100-0100 men regnet hänger runt stan så vi skjuter på turen en vecka!!

Vi syns den 17 augusti då kör vi kl 21.00 i stället, kom gärna in vid 20.00 å snacka lite skit! :tummenupp

Hoj Hoj//NH
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
VÄDRET ÄR ALLT FÖR OSTADIGT SÅ VI FLYTTAR TUREN TILL DEN 17 AUGUSTI!!!

Prognosen säger "garanterat" uppehåll 2100-0100 men regnet hänger runt stan så vi skjuter på turen en vecka!!

Vi syns den 17 augusti då kör vi kl 21.00 i stället, kom gärna in vid 20.00 å snacka lite skit! :tummenupp

Hoj Hoj//NH

Låter Bra!! Ber till väder gudarna. :Bugar 20.00 Donken bokad,:yoparty
 

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 954 RR
Hahaha jaa jag vet hur det var på 80 talet me :) Man är ju 50 +
Japp nu väntar vi på att regnet slutar så ska jag gå ner i garaget och starta upp för kvällen :)

Ha de gott /// Hasse


Du grabben på 80talet körde vi tills det blev ljust!! DAGENS SANNING!!
Å då åkte vi hem duschade å sedan direkt till jobbet! Du kommer att vara hemma till 24 så du hinner nog med att få lite skönhetssömn... :rolleyes:

Vitsen med dessa utflykter är:
Mörker är lite spännande
Lite trafik - Bättre speed
Fint flyt om man håller 20 meter till bågen framför i kurvorna så får man fin framförhållning, om det är ett hinder ser man bromsljuset i tid å hinner bromsa. Bilarnas strålkastare syns ju på långt håll innan man får möte..
Å tiden kolliderar oftast inte med allt annat som man måste göra... bara tumma lite på sömnen å det klarar de flesta :tummenupp

Men visst har du rätt det är mörkt tidigt nu så blir det någon mera tur i år så lägger vi den lite tidigare, inte för att klockan är mycket utan för att nätterna är lite svalare nu..:confused:

//NH
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top