Nisse Hult vill se 500 Hojar vid Donken på onsdagar!!

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
när åkte folk egentligen igår ? vi stod där tills 22.30 och då var det riktigt mycket hojjar kvar, ingen som gav info om något så vi antog att det inte skulle bli ngt..
 

Jocke R

aka RUSSELL ATHLETIC på qruiser.se
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrmalm
Hoj
Yamaha YZF R1-01, Kawasaki KLR 650-96 och Can-Am Outlander 800 XT-08
när åkte folk egentligen igår ? vi stod där tills 22.30 och då var det riktigt mycket hojjar kvar, ingen som gav info om något så vi antog att det inte skulle bli ngt..

Folk åkte vid 23-blecket, men det var stor förvirring om vart man skulle, tydligen var det MCE:s klubbhus i Järfälla som var målet, vet inte hur många som faktiskt kom fram...
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
En underbar kväll. Mycket kul folk på svea donken. Många lyfta ögonbryn när klungan drog igenom stan. Väl organiserat med Kaffe, korv, hamburgaren ute hos MCE bra gjort. Underbart ställe. :yoparty :tummenupp
Tusen tack till dig som lotsade mig tillbaks till mer civiliserade trakter.:D

Ha det bra kör inte långsammare än nödvändigt så syns vi säkert vid donken en annan gång.:squid

Tack själv för sällskapet. Var lite osäker där i mörkret ett tag men kände snart igen mig :)
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
En körning över Bogesund låter ju kalas. Kanske samling och glass/fika i vaxholm och sedan avfärd via Bogesund mot stan?
 

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Jag kom fram med 125a! Den klunga jag hamnade med åkte ut på motorvägen o hittade inte riktigt, men alla drog ifrån mig. fast jag chansade på att det va ut mot görväln! mötte faktiskt 3 från den klunga som jag åkte med när jag kom fram till huset :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Några bilder..

Det börjar likna något... :tummenupp
//NH
 

Bifogat

  • IMG_1170_s.JPG
    IMG_1170_s.JPG
    205.3 KB · Visningar: 269
  • IMG_1175_s.JPG
    IMG_1175_s.JPG
    202.9 KB · Visningar: 297
  • IMG_1180_s.JPG
    IMG_1180_s.JPG
    165.2 KB · Visningar: 263
  • IMG_1196_s.JPG
    IMG_1196_s.JPG
    102.3 KB · Visningar: 290

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vaxholm

En körning över Bogesund låter ju kalas. Kanske samling och glass/fika i vaxholm och sedan avfärd via Bogesund mot stan?

Vaxholm jepp en perfekt onsdagstur lite tidigare på kvällen, sitta i solen med en glass.. å sedan dra ni in till Donken till 2200 å träffa alla :tummenupp

Anledning att vi blir så många beror på att det inte kolliderar med alla andra aktiviteter som glass, rejs, touring mm dom brukar sluta i skymningen:D

Å det är ju då det roliga kan börja :banana:banana:banana

Det är bara be mamma om lov att få vara ute en stund till :)

//NH
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Pengar på banken?

Varför sitta på pengarna?
Prisutvecklingen på denna maskin slår garanterat räntan på banken...
För inte snacka om nöjet att köra, gick riktigt bra!!

En äkta cafferacer från Rickman med en Traja motor :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_1183_s.JPG
    IMG_1183_s.JPG
    178.6 KB · Visningar: 187

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Varför sitta på pengarna?
Prisutvecklingen på denna maskin slår garanterat räntan på banken...
För inte snacka om nöjet att köra, gick riktigt bra!!

En äkta cafferacer från Rickman med en Traja motor :yoparty

Det var denna som kånkenkäringen med trampjonnen stod bakom och inhalerade avgasdoften på hornsgatan :yoparty

Samtidigt som jag försökte hålla liv i min oljegixxer pga orolig tomgång och allmänt oväsen, hon såg måttligt road ut :D
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Sådär var man hemma med nöd och näppe efter att nyckeln blev stulen av ett fyllo i en taxi bil vid rödljuset på västerbroplan nyss...

STORT tack till Olof och tjejen bakpå som sällskapade från klubbhuset som stanna och hjälpte till!!!!!! :Bugar

Vilken jävla chock när man sitter och drömmer vid rödljuset!

STORT TACK IGEN!

&

Tack för en trevlig kväll trots att alla tappa bort alla!


/Oscar

Låter helt sjukt..... Hur kom du därifrån? Vad skulle han ha den till? :va
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det var denna som kånkenkäringen med trampjonnen stod bakom och inhalerade avgasdoften på hornsgatan :yoparty

Samtidigt som jag försökte hålla liv i min oljegixxer pga orolig tomgång och allmänt oväsen, hon såg måttligt road ut :D

Jaha ja, då va det er jag hade sällskap med ut till MCE:tummenupp
 

Darklighter

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z750 -08
Låter helt sjukt..... Hur kom du därifrån? Vad skulle han ha den till? :va

Ja, jag blev helt paff han smög sig upp bakifrån, efter han tog den sa han nåt i stil med att man inte får tränga sig i kö vi rödljus.. var snabbt av hojen och slängde mig på taxibilen sen var Pippi & Eckstra fort framme också skönt att man inte var själv i det läget iaf :)
Vet inte hur jag fick tillbaka nyckeln allt gick så jävla fort.

Killen såg märkbart påverkad ut av både alkohol och andra grejer, antar att han ville visa sig ball för tjejerna i baksätet...

Kommer aldrig stanna vid rödljus igen och om polisen tar mig kan jag säga att jag inte vågar pga rån risken :gnissla
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Trevlig förstasida på "lokaltidningen" här i Vasastan :arsele
"Nu ska polisen stoppa motorcyklarnas oljud"

Följs av diverse snack om att tre dagar i veckan vara på plats och stoppa bullriga hojar och eventuellt förbjuda hojar vissa tider på dygnet.

http://www.direktpress.se/viivasastan/Asikt/Debatt/Borde-MC-trafik-forbjudas-pa-Sveavagen/
http://www.direktpress.se/Global/Vi i Vasastan/Debbatera/VIV27 MC-bullerjuli 09.pdf

Kan inte folk ta det lite soft med torrgazzandet på sveavägen framöver så jag kan köra hem via sveavägen och inte behöva ta omvägar =)
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Trevlig förstasida på "lokaltidningen" här i Vasastan :arsele
"Nu ska polisen stoppa motorcyklarnas oljud"

Följs av diverse snack om att tre dagar i veckan vara på plats och stoppa bullriga hojar och eventuellt förbjuda hojar vissa tider på dygnet.

http://www.direktpress.se/viivasastan/Asikt/Debatt/Borde-MC-trafik-forbjudas-pa-Sveavagen/
http://www.direktpress.se/Global/Vi i Vasastan/Debbatera/VIV27 MC-bullerjuli 09.pdf

Kan inte folk ta det lite soft med torrgazzandet på sveavägen framöver så jag kan köra hem via sveavägen och inte behöva ta omvägar =)

Den MC som bullrade värst i onsdags när jag stod där var en glidare som drog förbi i full fart för att impa så det där med att bara japshojar låter högst tycker jag är en sanning med modifikation.
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Kan man inte K-märka/kulturskydda förekomst av hojar vid Sveavägen? Med sådant juridiskt skydd skulle gnällspikarna aldrig lomma åt oss. :tummenupp

=)

Den MC som bullrade värst i onsdags när jag stod där var en glidare som drog förbi i full fart för att impa så det där med att bara japshojar låter högst tycker jag är en sanning med modifikation.

Var väl en "representant" från HD butiken som uttalat sig om hur japshojarna stegrar och har sig på sveavägen :D Klart inte han kläcker ur sig något om de fina amerikanska maskinerna med sina raka rör dååånar mellan husen när de puttrar förbi. Fan mina fönster skallrar när grannens snubbe startar sitt åbäke på mornarna. Tror jag ska skriva en artikel om de hemska "byggjobbarna" som väcker mig varje dag. :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top